Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen "hitaus"

Vierailija

Mistä voi johtua 8v. Lapsen havainnoinnin vaikeus ja ns. hitaus? Lapsi kävelee helposti esineitä päin ja on jotenkin jäykkä liikkuessaan. Myös hahmottamisessa on ongelmia.

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

onko lapsen sosiaalisissa taidoissa jotain ongelmaa?

Ennemmin sanoisin että on joku neurofysiologinen ongelma kuin sosiaalisten suhteiden ongelma.

Vierailija

Jotkut nyt vaan on kömpelöitä. Itsekin olen aina ollut ja olen vieläkin tuollainen. Ensinnäkin olen niin ajatuksissani etten aina huomaa edes ulkomaailman asioita, ja voin siksi törmäillä. Toiseksi olen fyysisesti äärikömpelö enkä esim. hahmota kroppani rajoja joten törmäilen siksikin. Eipä ole menoa elämässä haitannut mitenkään, sen jälkeen kun nöyryyttävistä koulun pakko-liikuntatunneista pääsi eroon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

onko lapsen sosiaalisissa taidoissa jotain ongelmaa?

Ei ja on. Pojalla on hyviä kavereita mutta poika on kertonut että hän ei aina tiedä mitä pitää sanoa joissakin tilanteissa ja olen huomannut ettei hän osaa pitää katsekontaksia puhuttaessa.
Ap

Vierailija

Voi olla jotain ongelmaa tai sitten voi olla normaalia lapsen kömpelyyttä mikä menee ohi ajallaan. Itselläni oli samaa lapsena ja nuorena todettiin asperger. Elämä olisi ollut helpompaa jos se olisi huomattu aikaisemmin.

Vierailija

Miksi arvioida täällä ja tulla entistä huolestuneemmaksi. Ota yhteyttä lasten lääkäriin ja anna lääkärin päättää onko lapsesi kunnossa.

Vierailija

Kömpelyys voi liittyä myös ihan vain kasvuun. Lapset saavat kasvupyrähdyksiä ja aina mieli ei pysy mukana. Sitä törmäilee ja on kömpelön raajojen uusien ulottuvuuksien takia. Vaikkei sitä yössä kasvetakaan.

Vierailija

Nykyään syötetään lapsille niin ravintoköyhää ruokaa, että ei mikään ihme, että oireillaan.

Syy ei välttämättä ole vanhempien, vaan ruokasuositusten.

Toisaalta luulisi vanhemmilta löytyvän joku järki.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat