Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käsitätte sanat ylipainoinen, lihava, läski?

Vierailija
20.10.2015 |

Minä olen käyttänyt ylipainoinen-sanaa ikään kuin melko neutraalina sanana kuvaamaan kaikkia ylipainoisia. Lihava taas merkitsee minulle jo oikeasti ylipainoista ihmistä. Läski-sanaa en käytä, koska se on mielestäni haukkumasana. Lievästi ylipainoisista käytän yleensä sanaa pyöreä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino = Yli normaalin painon, muttei välttämättä huonossa kunnossa, läski tjsp

Lihava = Jostain syystä miellän "lihavan" pääasiassa vyötärö/vatsa alueelle

Läski = Sellainen "höttö"vartalo, näkee ettei liikuntaa ole harrastettu juuri koskaan

Vierailija
22/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ylipainoisena ahdisti aina lääkärin kirjoittama obeesi-sana. Ylipainoinen olisi ollut ihan ok, mutta pitikö kirjoittaa obeesi tai huomattavan obeesi. Varsinkin kun tiedossa oli ahdistustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen (tai nykyään varmaan kurvikas) on poliittisesti korrekti, lihava on nykyään kirosana ja läski on sitten se, mitä ajattelet mielessäsi.

Kurvikas on täysin väärä ilmaisu, kun puhutaan ihmisen painosta. Sekä laiha, että lihava voi olla kurvikas. Kurvikkuus ei kerro painosta mitään.

Lihavat naisethan luonnehtivat itseään kurvikkaiksi tai muodokkaiksi, vaikka olisivat ihan muodottomia.

Vierailija
24/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon ylipainoisia, ettei 10-15 kilon ylipainoa laita edes merkille kuin lapsissa ja teineissä.

Vierailija
26/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1hqxCIFXXXXaNXpXXq6xXFXXX5/XL-5XL-Plus-Sexy-Leaf-Print-Vintage-Retro-Triangl-Bikini-Sets-For-Fat-Women-Girl-Biquni.jpg

Lihava http://prod.static9.net.au/~/media/a127422022dc42699b7e759528291d8b.ashx

Noin minä sen mielessäni näen.

Minä taas näen että valitsit esimerkit vain naisista. Miksi?

Vierailija
27/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipainoinen 60kg, lihava 70kg ja läski 80kg

Riippuu ja roikkuu PITUUDESTA!!!!!!!!!!

Vierailija
28/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen on semmonen yleispätevä ja neutraali sana. Sopii yhtähyvin sellaiseen, jolla on 5kg ylipainoa kuin 50kg ylipainoa. Merkitsee siis sitä, että bmi näyttää yli sen normaali painon eikä yksilö ole joku pelkkää lihasta oleva painon nostaja.

5kg ylipaino ei kyllä välttämättä näytä ulospäin mitenkään ylipainoiselta.

Lihava tarkoittaa sitten jo silminnähden selvästi ylipainoista.

Läskiä en koskaan käytä. On jonkinlainen haukkumasana. Mutta tarkoittaa lihavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan