Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehitysvammaiselle veljelleni syötetään laitoksessa vahvoja rauhoittavia suihkuaikana, törkeää

Vierailija

Veljeni on isokokoinen 190cm/n.130kg

Hän inhoaa peseytymistä ja huitoo/tappelee vastaan. Kuitenkin kun minut pyydettiin paikalle niin ei minun tarvinnut kuin ottaa suklaapatukka esiin ja sanoin että jos on kiltisti pesun ajan niin saa sen. Ei ollut mitään ongelmaa.

Nyt kuitenkin soitettiin taas että oli alkanut suihkuttaessa raapia hoitajan naamaa ja huutanut. Äidiltä oli kysyneet että onko rauhoittava lääkitys ok ja hän sanoi että on. Mutta äitimme on jo 86v eikä enää ole ihan tässä maailmassa. Mielestäni olisi pitänyt kysyä minulta ennen tuollaista päätöstä, olen kuitenkin veljestäni päävastuussa.

Ei ole oikein sopiva tuollainen hoitaja joka itkee parista naarmusta.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Trololloo.

Asetapa itsesi hetkeksi hoitajan saappaisiin: kun kaapin kokoinen, vajaaälyinen ihminen joka ei tajua omia voimiaan ja jonka käyttäytymistä et tunne, käy väkivaltaisesti päälle niin ei siinä ekana tule mieleen mikään suklaapatukan heiluttelu.

Vierailija

No hoida itse. Ei tsrvi valittaa hoidosta. Jos jokainen potilas raapisi naaman verille niin kukaan ei enää tuota työtä tekisi. Mene sä suklaalla hoitamaan asiat.

Vierailija

Aina voi yrittää suklaapatukoillakin toki, jos ne oikesti toimivat, mutta muuten täytyy hoitajan saada pestä ilman, että tulisi vammoja, vaikka sitten lääkityksen avullakin. Ehkä läsnäolosi teki pesusta mieluisamman kuin se tarjoamasi suklaapatukka? Vai osaako veljesi vammastaan huolimatta laskelmoida, että helposta käytöksestä palkitaan suklaalla?

Vierailija

Jos kerran olet päävastuussa ja välität veljestä noin paljon, mikset itse käy pesemässä häntä kun se sinulta onnistuu noin hyvin? Äitisi ja veljesikin arvostavat.

Hei

Älä riko hoitajaasi. 

Kurja tilanne kuitenkin, ei veljesi varmasti ymmärrä että satuttaminen on väärin :-( vaikka ot, niin kannattaa kiinnittää huomiota myös sun veljen painoon. PTaloissa on tietyt kalorimäärät päivässä, joten herkkuja muutoin kannattaa karsia. Tiedän miten kurjaa se on, kun ajattelee että jos esim suklaa saa jonkun noin iloiseksi nii antaa mennä vaan.. Mutta hän tuntisi olonsa varmasti paremmaksi ilman 40kg ylipainoa.. Itse olin avustajana juurikin se pahis joka joutui rajoittamaan herkkujen syöntiä, leffassa tietenkin otettii ja sirkuksessa jotain mutta ei arkena.. 

Vierailija

No tottakai heidän täytyy rauhoittaa riehuva ja toisten naamaa raapiva (???) ihminen!

Varsinkin kun noissa laitoksissa ei ole tarpeeksi henkilökuntaa.

Voit varmasti mennä itse kylvettämään veljesi jos henkilökunnan toimintatavat ei sinulle kelpaa. Veikkaan että olisivat helpottuneita.

Vierailija

Olen ollut töissä kehitysvammaisten hoitolaitoksessa ja siellä pitää olla silmät selässäkin, osa asukkaista on väkivaltaisia. Jos veljesi on tuota kokoluokkaa, rauhoittavat ovat enemmän kuin paikallaan. Hän voi satuttaa paitsi hoitajaa, myös itsensä. Mene toki joka kerta pesemään hänet jos suklaapatukka mielestäsi riittää. Kehitysvammainen ei kuitenkaan hallitse tunteitaan joten pataan voi tulla vaikka olisit kuinka sukua ja tarjoaisit suklaata. 

Vierailija

Jos haluat olla päävastuussa veljesi hoidosta niin sovi äitisi ja hoitolaitoksen kanssa, että sinä olet tästä lähin veljesi lähiomainen. Älä täällä rutise. Vastuusi tietysti kasvaa samassa suhteessa kuin 86-vuotiaan äitisi kuormitus vähenee. Ehkä hän arvostaisi sitä, jos nyt sillä on sinulle jotain merkitystä. 

Voit myös sopia, että olet aina suihkuaikana mukana, kun kerran osaat suklaan avulla rauhoittaa veljesi. Tai toimita edes osastolle ne suihkusuklaat. 

Vierailija

10, en halua että hän saa joka suihkukerralla suklaata kun on jo nyt vakavasti ylipainoinen. Jälkiruuat olen häneltä kieltänyt ja silloin on ottanut muiden jälkiruokia väkisin joten siitä säännöstä luovuin.

Ei tämä ole helppoa ja toki haluaisin että veljeni olisi terve.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

10, en halua että hän saa joka suihkukerralla suklaata kun on jo nyt vakavasti ylipainoinen. Jälkiruuat olen häneltä kieltänyt ja silloin on ottanut muiden jälkiruokia väkisin joten siitä säännöstä luovuin.

Ap

Se, että kiellät jälkiruuat yms. ei tee veljestäsi tervettä. Eikä myöskään se, että kiellät häneltä lääkehoidon. Jos olette hoidon ulkoistaneen niin se on myös laitoksen vastuulla. Jos ei kelpaa niin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

No käy itse pesemässä veli ilman rauhoittavia ja herkkuja, jos pari pikku naarmua ei sinua haittaa.

Vierailija

Haukut nyt väärää puuta... Jos osaat itse paremmin, hoida itse. Väkivalta ei kuulu työpaikalle ja jos väkivallan uhka voidaan poistaa lääkitsemällä, se on asiallinen toimenpide. Sinä olet ollut paikalla kerran, sillä kertaa meni kaikki hyvin suklaalla houkutellen. Olen melko varma, että se ei ole koko totuus, vaikka yrität uskotella, että sama onnistuu joka kerta ja hoitajan tekemänä. Lisäpainoa tuossa kokoluokassa oleva ei enää kaipaa, siksikin ratkaisusi on huono.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat