Köyhyys!

Vierailija

Tarvitsen nopeasti rahaa yli 5000 euroa. Pankista en saa lainaa. Minulla on kaveri joka on rikas. Kehtaanko pyytää häneltä lainaksi noin ison summan?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kaverisuhdetta ei kannata pilata raha-asioilla. Mihin tarvitse rahaa noin kipeästi? Tuskin kaverisi rikas on. Ehkä varakas.Todella iso summa rahaa. Itse en olisi valmis lainaamaan edes omalle lapselle. Miten kuvittelit maksavasi lainan takaisin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaverisuhdetta ei kannata pilata raha-asioilla. Mihin tarvitse rahaa noin kipeästi? Tuskin kaverisi rikas on. Ehkä varakas.Todella iso summa rahaa. Itse en olisi valmis lainaamaan edes omalle lapselle. Miten kuvittelit maksavasi lainan takaisin?

Riippuu siitä mikä on rikkauden raja. Helposti sillä olisi varaa jopa lahjoittaa moninkertaisesti tuo summa mutta lainata tietysti ajattelin. Maksaisin osissa koska kaveri ei oikeasti edes huomaa tuon summan puuttumista eli sille lainaamisesta ei olisi mitään haittaa.

Vierailija

Tuskin sulla on varaa maksaa noin suurta summaa takaisin jos nytkään ei ole yhtään rahaa. Mihin muka tarvit 5 tonnia? Etelänmatkaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mikä on rikkauden raja. Helposti sillä olisi varaa jopa lahjoittaa moninkertaisesti tuo summa mutta lainata tietysti ajattelin. Maksaisin osissa koska kaveri ei oikeasti edes huomaa tuon summan puuttumista eli sille lainaamisesta ei olisi mitään haittaa.

Jopa 100 tuhatta euroa vuodessa bruttona tienaavalle 5000 euroa on edelleenkin suuri raha jos ei ole vieraantunut täysin todellisuudesta. Kaverisi on varmaan korkeintaan keskituloinen ja niillä tienesteillä ei kyllä monia tonneja vipata kavereille noin vain. Tietenkin jos kaverisi on tyhmä, niin saattaa jopa lainata mutta omassa kukkarossa varmasti tuntuu jossain vaiheessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lainannut kaverilta..?

Olen lainannut kaverilleni. Pienempiä summia lyhyellä maksuajalla ja joitain satasia vähän pidemmällä. 5 000 kuulostaa järjettömän isolta summalta.

Vierailija

Köyhällä ei ole koskaan äkillistä tarvetta viidelle tonnille. Esim. kasaantuneet vuokrarästit eivät ole äkillinen tarve. Auto ei myöskään voi hajota koska köyhä ei voi ylläpitää autoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole koskaan äkillistä tarvetta viidelle tonnille. Esim. kasaantuneet vuokrarästit eivät ole äkillinen tarve. Auto ei myöskään voi hajota koska köyhä ei voi ylläpitää autoa.

Joudun ulosottoon ellen heti maksa kertyneitä velkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja kaverilla kyllä on rahaa.

On varmaan, mutta ehkä ne kaverisi säästöt kannattaisi mieluummin vaikka sijoittaa osakkeisiin, asuntokassaan, sisustukseen tai lomamatkaan perheen kesken kuin teikäläisen velkojen maksamiseen. Kaverisi nimittäin tuskin tulee saamaan sinulta omiaan takaisin.

Vierailija

Jos sinulla on jo maksuhäiriömerkintä, niin miksi ulosotto olisi big deal. Joka tapauksessa ne rahat on pakko takaisin maksaa. Ulosotossakin on suojaosuus.

Vierailija

Ehkä olennaisin kysymys on, pystytkö varmasti maksamaan velkasi takaisin. Minun mielestäni voisit kyllä kysyä kaveriltasi lainaa, mutta esitä hänelle sitten samantien uskottava takaisinmaksuohjelma.

Olen lainannut ystävälleni rahaa, suurin summa oli tosin 500 euroa, mikä oli minullekin kohtalaisen iso raha. Ensimmäiset velat hän maksoi pikaisesti, viimeisintä jouduin kyselemään, mikä ei ollut kivaa. Onneksi hän sai rahat silloin jostain ja maksoi ennen kuin jouduttiin huonoihin väleihin tai sen nolompiin tilanteisiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat