Allerginen kosmetiikalle MUTTA MILLE AINEELLE?

Vierailija

Suihkun jälkeen iho reagoi. Todennäkösesti suihkugeelistä johtuen, kaikki marketin saippuat käyty läpi ja iho reagoi kaikkiiin, pahiten ns. maitomaisiin esim Dovet. Kosteusvoiteesta naama tulessa (ok ei pahasti kyllä) kun laitan nivean perusrasvaa. Silmien ympärille alkanut tulee jotain "ihottumaa". 

Ei oikein ois varaa mihkään kalliisiin apteekki tuotteisiin, joten mitä voin kokeilla?  Kyllä mä käyn ne ostaa jos ei muuta, mut mikä on se allergisoiva aine, jota kantsis vältellä, tietääkö kukaan? 

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Parabeenit eli kosmetiikkatuotteiden eräät säilöntäaineet. Nykyään löytyy paljon parabeenittomia tuotteita. Kannattaa kokeilla. Mun miehellä on parabeeniallergia ja juuri kuvailemasi kaltaisia oireita allergiasta tulee.

Vierailija

Mä suosittelen myös kokeilemaan öljyjä. Suihkusaippuaksi kannattaa kokeilla oliiviöljysaippuaa. Vartalon peseminen kokonaan on kyllä aika turhaa, jos käyt joka päivä suihkussa, vesipesu riittää suurimmalle osalle vartaloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No entäpä puhtaat öljyt? Kokeile ekana kookosöljyä, lisäaineetonta ja käsittelemätöntä.

Ei reaktiota. Käytän meikinpoistoon. 

Vierailija

SLS eli sodium lauryl sulfate. HOX! että ainesosalla erilaisia kirjoitusasuja, mutta pääasiassa tuo. Se ainesosa mikä tekee vaahdon suihkugeeliin, shampooseen yms. Erittäin yleinen allergisoiva, itse voin käyttää shampoota ja suihkugeeliä joissa tuota on mutta en esim. kasvojen puhdistustuotteita, koska allergisoi samantien. Toinen ainesosa mitä välttelen kasvokosmessa on silikonit ja silikoniyhdisteet. Googleta, tutki, etsi, lue, kokeile.. ÄLÄKÄ KOSKAAN KÄYTÄ VARTALOVOIDETTA KASVOILLE!!!! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Parabeenit eli kosmetiikkatuotteiden eräät säilöntäaineet. Nykyään löytyy paljon parabeenittomia tuotteita. Kannattaa kokeilla. Mun miehellä on parabeeniallergia ja juuri kuvailemasi kaltaisia oireita allergiasta tulee.

Mistä näitä kannattaa lähtee etsimään? Kannattaisko kaikki tuotteet vaihtaa, onko jotain tiettyä "merkkiä" jonka kaikki kosmetiikka ois tällästä? Ap ja 4 oli kans multa

Vierailija

Kuulostaa että sulla on atooiaan taipuva iho (silmän röpelöihottuma) ja saattaa olla ettet ole allerginen millekään aineelle, iho vaan reagoi voimakkaasti. Öljyjä ja esim. kaakao -ja sheavoita suosittelen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

SLS eli sodium lauryl sulfate. HOX! että ainesosalla erilaisia kirjoitusasuja, mutta pääasiassa tuo. Se ainesosa mikä tekee vaahdon suihkugeeliin, shampooseen yms. Erittäin yleinen allergisoiva, itse voin käyttää shampoota ja suihkugeeliä joissa tuota on mutta en esim. kasvojen puhdistustuotteita, koska allergisoi samantien. Toinen ainesosa mitä välttelen kasvokosmessa on silikonit ja silikoniyhdisteet. Googleta, tutki, etsi, lue, kokeile.. ÄLÄKÄ KOSKAAN KÄYTÄ VARTALOVOIDETTA KASVOILLE!!!! 

käytän melkein aina, erikseen olevat kasvorasvat saa aina vaan pahemman reaktion aikaan :D tosin käytän aina ihan perus rasvoja. Että ei noissa oikein ikinä lue onko kasvoille vai vartalolle? Plus tutkiminen vähän haastavaa kun ei oo mitään tietoa, mutta otan tästä keskustelusta nyt sitten vähän pohjaa. Ap

Vierailija

Parabeenit parhaiten siedettyjä säilöntäaineita. Sen korvaajat pahempia myrkkyjä, jopa lyhyen tutkimuksen aikavälillä saatu näyttöä että korvaajat vaarallisempia. Mutta ainahan voi kokeilla.. SLS myös hammastahnassa (itse käytän sls-vapaata hammastahnaa, ei ole monia merkkejä tarjolla mutta helppo ja edullinen tapa kokeilla allergiaa. "Tavalliset" hammastahnat aiheuttavat myös suupieliin haavaumia) Kokeile luonnonkosmetiikkaa shampooksi (shampoon EI tarvi vaahdota ollakseen tehokas ja puhdistava) ja kasvoille/iholle luonnonöljyjä. Paras kasvoille jojoba tai avokadoöljy, vartalolle kookosöljy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että sulla on atooiaan taipuva iho (silmän röpelöihottuma) ja saattaa olla ettet ole allerginen millekään aineelle, iho vaan reagoi voimakkaasti. Öljyjä ja esim. kaakao -ja sheavoita suosittelen.

mulla ei kuitenkaan koskaan nuorempana ollut tätä, nyt vasta. Öljyjä on vähän vaikea yhdistää meikkaukseen (meikit ei kuitenkaan aiheuta reaktiota?) Ihottuma tosiaan "katoaa" aina päiväksi, näkyy aina vaan suihkun jälkeen. Ap

Vierailija

Ostatko nämä perusrasvat apteekista vai mistä? Silikonit voisivat olla niitä mitkä ärsyttävät kasvojesi ihoa.. Niitä on PALJON kaikessa kosmetiikassa. Itse jouduin vaihtamaan noin 2v sitten kaiken käyttämäni kosmetiikan. Ostin mineraalipuuterin (olin ennen käyttänyt AINA meikkivoidetta joten muutos oli aika merkittävä ihan noin henkisestikin kun oli tottunut ihan muuhun :D), sls-vapaan hammastahnan, kaikki silikonivapaat kasvovoiteet kokeilin läpi ja päädyin jojobaöljyyn (manteliöljy myös hyvä, edullisempi!) Vartalolle pystyn käyttämään näitä "perusvoiteita" mutta pitää aina muistaa pestä kädet sen jälkeen ettei vaan levittele kohta sitä silikonivoidetta kasvoille.. Silloin tällöin kun on juhlan aika, saatan käyttää mineraalimeikin lisäksi peitevoidetta tasoittamaan yksittäisiä näppyjä mutta kyllä sen sitten ihossa huomaa kun on taas tullut niitä myrkkyjä laitettua naamaansa :( Suosittelen lukemaan mm. Kemikaalicoctail blogia, sieltä oppii paljon! Mutta kaikelle ei kannata olla sokea, kaikki ei aina sovi kaikille ja kaikessa ei tarvitse olla niin ehdoton :)

Vierailija

Mielestäni järkevintä, pitkän päälle eniten ihoa, rahaa, aikaa ja hermoja säästävää olisi mennä ihotautilääkärille allergiatesteihin. Kun tiedät mille olet allerginen, sinun ei tarvitse kokeilla tuota ja tätä, vaan opettelet vain ne aineet, jotka sopivat sinulle ja pysyt niissä. 

Vierailija

Minulla tullut nämä iho-oireet myös vasta 25v, sitä ennen ei koskaan mitään ongelmia! Käytin ihan mitä sattuu iholle ja pesin pääasiassa meikitkin saippualla..aijjai. Suosittelen että ostat esim. manteliöljyä (mikäli et ole pähkinäallerginen) ja kokeilet sitä kasvoille. Ei liian lähelle silmiä koska ÖLJY! Pieni määrä riittää kämmeniin, taputtele yhteen ja taputtele kasvoille. N. 10min ja pystyt meikkaamaan normaalisti. Ilmeisesti tämä ongelma sulla vain kasvojen iholla? Manteliöljyä saa esim. Sokokselta lisäravinne/kosmetiikkaosastolta n. 5€ 100ml. Riittoisa ja edullinen ja helppo tapa kokeilla!

Vierailija

Omasta kokemuksesta kerron:

Olen atoopikko, ihottuma tulee nimenomaan silmien ympärille. Se on tuskallista. Kasvorasvorasvoista tulee ihan selvästi ihottumaa. Niveaa ja Lumenea en nimenomaan voi kasvoille käyttää. Myös kasvojen pesun jälkeen täytyy välittömästi saada kosteusvoidetta kasvoille, muuten kiristää sietämättömästi.

Oma pelastukseni on ollut Eucerin, ihan siinä isossa pötikässä, ei niitä pieniä kasvorasvoja. Niin, kasvot ja meikit puhdistan Decubalilla, siis perusvoiteella.

Itse käytän suihkussa palasaippuaa, merkit vaihtelevat. Mistään merkistä ei ole tullut ihottumaa, nuo rasvat ovat olleet pahimmat.

Minulla on ollut kärsimysten vuosia tuon atopian kanssa. Olen itkenyt monet kerrat: naamaani sattuu ja kirvelee, ja näytän kuusikymppiseltä, silmäluomet ja silmänaluset punaiset ja iho auki. Joskus olin töistäkin poissa, en kertakaikkiaan halunnut mennä ihmisten ilmoille sen näköisenä. 

Kokeile tuota Eucerinia kasvoille, ja laita sitä pesun jälkeen vielä kostealle iholle. Itse rasvailen kasvojani aamuisin varmaan viisi kertaa. Iho imee Eucerinia kuin kameli keitaalla. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat