Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaisitko tällaiselle anopille rajat?

Vierailija
19.10.2015 |

Onko tämä normaalia vai olenko tossun alla?:

1)anoppi ostaa kaikki mieheni vaatteet, kysymättä, alusvaatteita myöten. Vie suoraan kaappiin. Mies on joskus sanonut, että ei kiitos, mutta anoppi ei välitä, korkeintaan pitää muutaman päivän mykkäkoulua ja jatkaa samaan malliin. Anoppi ei muutenkaan usko poikansa sanomisia, joten ei ole auttanut, kun mieheni on koittanut kieltää asioihimme puuttumisen.

2)antaa pienille lapsille (päiväkoti-ikäinen ja ekaluokkalainen) vanhemmilta kysymättä säännöllisesti viikkorahan.

3)ohjeistaa ja muistuttelee jatkuvasti kotitöiden hoitamisesta.

4)tekee muutoksia kotimme sisustuksessa siivoillessaan ja järjestellessään.

5)parsii ja kursii lasten vaatteita, esim viimeksi oli korjannut erivärisellä langalla lapsen mielestäni ehjät vaatteet vahvistamalla saumat siksak-kuviolla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)anoppi ostaa kaikki mieheni vaatteet, kysymättä, alusvaatteita myöten. Vie suoraan kaappiin. Mies on joskus sanonut, että ei kiitos, mutta anoppi ei välitä, korkeintaan pitää muutaman päivän mykkäkoulua ja jatkaa samaan malliin. Anoppi ei muutenkaan usko poikansa sanomisia, joten ei ole auttanut, kun mieheni on koittanut kieltää asioihimme puuttumisen.

Ei normaalia. Avain pois.

2)antaa pienille lapsille (päiväkoti-ikäinen ja ekaluokkalainen) vanhemmilta kysymättä säännöllisesti viikkorahan.

Rahan antaminen ei mua haittais.

Missä? Asuuko teillä? 

Avain pois.

5)parsii ja kursii lasten vaatteita, esim viimeksi oli korjannut erivärisellä langalla lapsen mielestäni ehjät vaatteet vahvistamalla saumat siksak-kuviolla.

Avain pois.

Vierailija
2/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia, että anoppi on teillä kuin kotonaan ja siivoilee ja oleskelee. Saahan hän tietty ostella mitä haluaa, mutta jos miehesi ei niitä vaatteita halua niin miehesi tehtävä on ne viedä äidilleen takaisin. Rajat tuohon, että käy kaapeilla ja siivoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viikkorahan antaminen olis mulle ok. Muut vähän kyseenalaisia.

Vierailija
4/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja äkkiä. Ei ole näköjään tajunnut että poika on jo kasvanut mieheksi ja perustanut oman perheen. Käyttäytyy kuin omistais hänet, lapsenlapset ja sinä olet ilmeisesti pelkkä siivooja siellä...? Jeesus sentään, avain pois jos sillä sellainen on. 

Vierailija
5/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä haittaisi rahan antaminen, haluan itse kasvattaa lapseni ja siihen ei kuulu ylenmääräinen käyttöraha lapsilla. 

Vierailija
6/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mies on äitinsä tossun alla, ja hänen asiansa on tehdä hommat selviksi. Pikku summa rahaa on ok ja pieni vaatteen korjaus, mutta luvan kanssa. Ja saahan anoppi apuaan tarjota vaikka kuinka, mutta pitäisi myös hyväksyä kielto.

Vierailija
7/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte avaimen pois tuollaiselta.

Vierailija
8/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tätä en pitäisi omana ongelmanani, enkä välittäisi asiasta. Se on miehen ongelma ja mies reagoikoon tai nauttikoon tilanteesta, kinka haluaa. 

- tämäkään ei ole ongelma, kyllä raha kelpaa eikä se lapsille haitaksi ole. Hyvä vaan kun oppivat käyttämään sitä.

En kuuntelisi, jos mua ohjeistaa. Poikaansa voi toki opastaa, jos se kuuntelee.

-tästä tekisin lpun heti.

- ehjiä ja sopivia vaatteita ei korjailla. Rikkinäisiä voi korjata.

Vierailija
9/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tapaan olen itseajatellut, silti alkaa kaihertaa ja koen nöyryyttävänä. Haluaisin läheiset ja lämpimät välit mutta onko sen hintana tämä nöyryytys ja mielipaha...

Anopilla ei ole avainta, tekee näitä normaalien kyläilyjen yhteydessä.

-ap

Vierailija kirjoitti:

- tätä en pitäisi omana ongelmanani, enkä välittäisi asiasta. Se on miehen ongelma ja mies reagoikoon tai nauttikoon tilanteesta, kinka haluaa. 

- tämäkään ei ole ongelma, kyllä raha kelpaa eikä se lapsille haitaksi ole. Hyvä vaan kun oppivat käyttämään sitä.

En kuuntelisi, jos mua ohjeistaa. Poikaansa voi toki opastaa, jos se kuuntelee.

-tästä tekisin lpun heti.

- ehjiä ja sopivia vaatteita ei korjailla. Rikkinäisiä voi korjata.

Vierailija
10/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi normaalin kyläilyn yhteydessä korjaa lasten ehjiä vaatteita, niin etkö sä sitä huomaa? Herää kysymys, missä te olette silloin, kun anoppi kyläilee teillä?

Vierailija
11/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla anoppi vähän yksinäinen ihminen? Olisi ehkä hyvä jos etsisi uuden miehen jos yksin elelee. Tilanteessanne ei auta kuin olla jämpti. Miehen pitäisi nyt sanoa äidilleen ettei ettei teille voi tulla tekemään mitä haluaa. Todennäköisesti suuttuu juu, mutta ei varmasti kauaa vihoittele. Te olette perhe johon anoppi ei kuulu kuin vierailijana. Tehkää se selväksi.

Vierailija
12/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ei ole että kyläillessä siivoillaan ja korjataan ehjiä vaatteita.

Vierailija
13/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sisko nyt suhtautuu siihen kun jouluperinteet ei mene yksiin? Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
14/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä haittaisi rahan antaminen, haluan itse kasvattaa lapseni ja siihen ei kuulu ylenmääräinen käyttöraha lapsilla. 

Se on ihan lasten vanhempien oma moka, jos eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Viikkoraha ei ole sama kuin käyttöraha, lasten kanssa voi sopia mihin tarkoitukseen viikkorahaa säästetään. Ongelma ratkaistu.

Muut aloittajan ongelmat poistuvat heti, kun mies kasvaa aikuiseksi. Mykkäkoululle nyt ei voi mitään, jos anoppi ei kuuntele kuin omaa ääntään. "Korjatuista" vaatteista anopille lasku, mies voi tyhjentään kaapistaan äitinsä ostamat vaatteet ja antaa takaisin. Siivoilu ei ole anopin tehtävä teidän kodissanne, siivotkaa itse, jos ette halua sisustajaa kaupan päälle.

Vierailija
15/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi normaalin kyläilyn yhteydessä korjaa lasten ehjiä vaatteita, niin etkö sä sitä huomaa? Herää kysymys, missä te olette silloin, kun anoppi kyläilee teillä?

Isompi lapsi on välillä yökylässä, tällöin korjaili vaatteet. Samoin hoitavat meillä joskus lapsia. Pitää varmaan jättää nämä ja tavata vaan kun olemme paikalla. Lapsi kyllä viihtynyt yökylässä, harmi sikäli.

Vierailija
16/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi! On sinulla aika omalaatuinen käsitys "normaalista kyläilystä", jos silloin parsitaan lasten vaatteita, siirrellään huonekaluja ym.

Olet sentään huomannut, että anopin tarkoituskin on nöyryyttää! Ei suinkaan hän pelkkää hyväntahtoisuuttaan vaatteita korjaa, siivoa ja anna lapsille viikkorahaa vaan osoittaakseen, kuinka kelvottomia ihmisiä te olette kun hän joutuu niistäkin asioista huolehtimaan. Vallankäyttöä se on eikä siitä tule loppua, jos sinä et ota valtaa itsellesi.

Tai ehkä sinun kaltaisiasi on paljonkin, mutta mulla oli toinen toimintatapa. Nostin kylmästi anopin siivousämpäreineen sivuun kun minä aioin siivota itse, kuten myös silloin kun oli tunkemassa lapsen vaatekaapille.

Ei sinun tarvitse niin hillittömästi olla anopille mieliksi vaan ihan reippaasti voi sanoa, että se on teidän oma kotinne ja te haluatte pitää huonekalut täsmälleen siinä missä ne nyt ovat.

Voisitte myös hankkia vaatekaappiinne lukot. Tule sitten kertomaan tai laita vaikka kuva siitä, kun anoppi ei enää pääsekään kaapille.
Miksikö en vähääkään tätä provoksi epäile? Ei meillä ole sama anoppi (rip) mutta mulla oli kaapeissa lukkoja.

Vierailija
17/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voi opettaa, että mummon antamat rahat laitetaan aina omiin säästöpossuihin. 

Lapset yökyläilevät kuten ennenkin, mutta mukasn laitetaan vain uusia tai muuten priimakuntoisia vaatteita. Anna joku rikkinäinen mukaan ja lapsia viedessäsi kysy anopilta, voisiko hän korjata tämän. 

Mies saa itse hoitaa äitinsä kanssa vaateasian. Harmittaako häntä oikeasti? Jos ei, ainahan hän voi vinkata, että olisi jonkun tietyn vaatteen tarpeessa, mutta muussa tapauksessa pitää olla jämäkkä ja vetää rajat.

Kotinne siivouksesta ja sisustamisesta pääsette, kun isovanhemmat hoitavat lapsianne vain omassa kodissaan. 

Sinun neuvomisesi saat lakkaamaan vain nostamalla kissan pöydälle. Tai toimi kuten tuttuni: anoppi valitteli pölyn määrää, niin mies tokaisi, että "tuossa on pölynimuri, siitä vaan otat ja imuroit". Muutaman kerran jälkeen meni oppi perille...

Vierailija
18/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo kaikki asetu ihan sillä, kun otat anopilta avaimen pois tai vaihtoehtoisesti sarjoitat lukot. Jos tilanne on sellainen, että anoppi asuu aivan naapurissa tai jopa saman katon alla ja hoitaa lapsianne päivittäin, tilanne on vaikeampi. 

Vierailija
19/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma poistuu heti, kun ryhdytte olemaan anopin kanssa, kun hän tulee teille. Vaikuttaa siltä, että ihan normaalista kyläilystä ei ole kyse, jos anoppi ennättää siivoamaan ja siirtelemään huonekaluja, joten miksi ette keitä anopille kahvia, istu kanssaan pöydän ääreen ja ryhdy juttelemaan? Ei silloin käy mielessä, että pitää parsia ja paikata ja vaeltaa ympäri taloutta miettimässä, mitä tekisi seuraavaksi.

Tätä raha-asiaa en ymmärrä lainkaan. Jos anoppi antaa lapsille rahaa, se on lasten rahaa ja sillä saa tehdä mitä tahtoo. Lapsille on äärettömän tärkeää oppia käyttämään rahaa pelkän säästämisen sijaan, joten ohjatkaa ihmeessä lapsia järkevään käyttöön. Jos haluaa tietyn värityskirjan, voi ostaa sen viikkorahoilla! Ei aina tarvitse säästää jotain fillaria tai kesälomareissua varten.

Vierailija
20/30 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma poistuu heti, kun ryhdytte olemaan anopin kanssa, kun hän tulee teille. Vaikuttaa siltä, että ihan normaalista kyläilystä ei ole kyse, jos anoppi ennättää siivoamaan ja siirtelemään huonekaluja, joten miksi ette keitä anopille kahvia, istu kanssaan pöydän ääreen ja ryhdy juttelemaan? Ei silloin käy mielessä, että pitää parsia ja paikata ja vaeltaa ympäri taloutta miettimässä, mitä tekisi seuraavaksi.

Vähän off topic, mutta ei mene aina ihan näin. Yritän, muttei onnistu. Anoppini on kultainen, mutta järjetön duracell! Jos tulevat käymään, olen tehnyt ruokaa, ei ehdi istua. Passaa muita (tämä vähän rassaa, ollaan kuitenkin minun reviirilläni), hyppää pöydästä kastelemaan kukkia, järjestelemään tavaroita, leikittämään lapsia jne jne. Ihan oikeasti!