Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko voileipä kakku jo ihan vanhanaikainen tarjottava juhlissa?

Vierailija

Mitä vois sen sijaan tarjota?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Meidän vauvan ristiäisissä oli voileipäkakkua. Se on hyvää, mutta en kyllä osaisi tai jaksaisi itse tehdä. Mutta käly teker hyviä.

Vierailija

on. Lisäksi on kallis. Tarjolle mieluummin voileipiä. Esin ruisleipää raavilohella ja vaaleita leipiä kinkku-juusto päällisillä & koristelet nätisti.

Vierailija

Raikkaita versioita voileipäkakusta ovat olleet kreikkalainen Kasvisvoileipäkakku ja kana-taco-kakku, jossa koristeena oli maissilastuja. Ihanaa vaihtelua ainaisen kinkku- ja lohivoileipäkakkujen tilalle.

Vierailija

Ei ole kauheasti tullut vastaan mikä on sääli koska voileipäkakut ovat hyviä. 

Meillä on lähes aina voileipäkakkua tarjolla juhlissa.  Itse tehdään.

Vierailija

Ei mielestäni ollenkaan. Hyvää sen toki täytyy olla. Koristelulla saa tosi näyttävän tarjoiltavan kahvipöytään. Vie vähemmän tilaa kuin kymmenet voileivät:)

Vierailija

Voileipäkakku, aah. Olen onneni kukkuloilla jos juhlissa saa voileipäkakkua. Harmillisen tyyristä ja työläs tehdä, siksi sitä ei ole usein tarjolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

on. Lisäksi on kallis. Tarjolle mieluummin voileipiä. Esin ruisleipää raavilohella ja vaaleita leipiä kinkku-juusto päällisillä & koristelet nätisti.

Eihän se nyt ole yhtään sama. Voikkareita juhlissa, pyh.

Vierailija

Mä en ole vuosikausiin törmännyt voileipäkakkuihin missään juhlissa- että ei ne mun mun mielestä mitään "ainaisia" ole. Harmittelen, koska itse tykkään siitä. Voi olla hauskakin juttu nuorelle sukupolvelle, joille se on ihan uusi juttu.

Vierailija

Ehkä, mutta se on oikeastaan ainoa suolainen, mitä saa konditorioista tilattua. Meille tulee valmis lohikakku tarjolle tällä viikolla, koska en osaa tehdä sellaista itse. Lisäksi sulhaspiirakoita porotäytteellä ja kanttarellipiirakka. Nuo osaan itse tehdä pakastepiirakoista ja -pohjasta. Plus tietty makeat.

Vierailija

Voileipäkakku on tällä hetkellä muodikas tarjottava, sen perinteisen lohivoileipäkakun rinnalle kinkkukakun tilalle voi sitten tuoda jonkun modernimman vaihtoehdon, jos pelkää vanhanaikaisuutta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat