Onko voileipä kakku jo ihan vanhanaikainen tarjottava juhlissa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Onhan voileipäkakku hyvää ja viestii vieraille siitä että olet panostanut tarjoiluun. Pelkät voileivät ovat vähän kuin talotalkoissa olisi.
Jos minun lapsen ristiäiset olisivat kyseessä niin varmasti olisi voileipäkakkua ja useampaa laatua.
On voileipiä ja voileipiä. Jotkut voileivät viestivät talotalkoista, toiset ovat herkullisia ja niistä näkee vaivannäön.
Vierailija kirjoitti:
Tee sellainen voileipäkakku mihin tulee hyydytetty tuorejuustomassa murustetun leivän päälle.
nykyään tarjoilut on pelkkää hyydytettyä tuorejuustoa hyh...kivikovan murupohjan päällä ällömakeaa höttöä seassa happamia marjoja. Pidetään edes voileipäkakku entisellään kun täytekakkuja ei enää arvosteta
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, onko se vanhanaikainen vai ei. Hemmetin vastenmieliseltä se silti maistuu. Jos kunnioitat vieraitasi, keksi jotain muuta.
Makuasioista emme kiistele, mutta hyvin tehty hyvä kakku on varmasti hyvä. Esimerkkinä lohikakku, joka on meidän suosikkimme, ja hyvästä paistista tehty lihatäytteinen kakku.
Söin äskettäin juhlissa herkullista voileipäkakkua, jossa oli paahdettua kanaa, avokadosiivuja, pähkinöitä ja jotain yrttejä. Koristelu oli kaunis ja maku hyvä!
Minusta se on hyvää, perinteistä ja mukavan näköinen :) ainakin kaikki kaverini (olemme nuoria) pitävät siitä, sama kuin kysyisit onko kakku vanhanaikaista tarjottavaa. Tietenkin lohivoikkari on "hienompi" kuin kinkku tms, aina voi tehdä siihen jonkun modernin twistin.
Onko se muka kallis tehdä? Ei minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mun juhlissa on aina ollut voleipäkakku.
Mullakin on ja teen itse ihania kakkuja. Mandariiini/broilerikakku, feta-kasviskakku ja lohi-katkarapukakku. Kaikki rakastavat näitä.
Kannattaa tehdä täysjyvä paahtoleivästä, niin saa mehukkaita ja pehmeitä.
Itse tehdyt täytteet, eikä valmistahnoja.
aika arvokkaita: aineet yhteen kakkuun ovat maksaneet n 40-50 e.
Vanhanaikaisesta en tiedä, mutta itse en voi sietää voileipäkakkuja. Kertaakaan en oo maistanu hyvänmakuista voileipäkakkua.
Mieluummin tarjoan jotain muuta suolaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, onko se vanhanaikainen vai ei. Hemmetin vastenmieliseltä se silti maistuu. Jos kunnioitat vieraitasi, keksi jotain muuta.
Makuasioista emme kiistele, mutta hyvin tehty hyvä kakku on varmasti hyvä. Esimerkkinä lohikakku, joka on meidän suosikkimme, ja hyvästä paistista tehty lihatäytteinen kakku.
Varmaan tuolla vastaajalla on sama kuin mulla. En pidä viilistä enkä tuorejuustosta, eli se sulkee jo isoimman osan pois. Majoneesi menettelee, mutta se pilaantuu herkästi ja senkin maistaa.
Meillä oli pojan lakkiaisissa voileipäkakkua, osa sitten pakastettiin, mutta ei se maistunut miehelle yksinään kovin pitkään. Eli roskiin meni osa. Poika itse saattoi maistella, ei pitänyt pahana, mutta ei erikoisenakaan. En minä valmiiksi voidelluista voileivistäkään välitä. Sen sijaan jos se tuorejuusto on piirakassa, siinä se jostain syystä maistuu ihan hyvältä, kun on käynyt uunissa paistumassa.
Meillä on aina omissa juhlissamme voileipäkakkua tarjolla. Kukaan suvussamme tai kaveripiirissämme ei sellaista tarjoa. Sain pari kertaa pikkulapsena maistaa voileipäkakkua ja päätin, että kun tulen isoksi, tarjoan sellaista ihan joka juhlissa. Meillä on tavallisesti tarjolla kaksi kymmenen hengen kakkua, liha ja kala, leipomosta tilatut. Menevät joka kerta viimeistä murua myöten. Makeat kakut menevät huonommin kaupaksi, ne ovat niin tavallisia. Rakastan voileipäkakkua!
Ihanaa voileipäkakkua! Oispa nyt!
Eli siis voileipäkakku ei todellakaan ole liian vanhanaikainen, vaan ihana klassikko jota otan aina jos jossakin vain on tarjolla.
En muutenkaan tajua näitä "kauheen vanhanaikainen" wtf? Miten mikään syötävä (josta itse tykkää) voi olla jotenkin vanhanaikainen? :O Eikait kukaan sano perunaruoastakaan että "kauheen vanhanaikaista"?
Minusta voileipäkakku on kammottavaa, kosteaa leipämössöä.
Nyt rupesi tekemään mieli voileipäkakkua :D
Taidan tehdä lohikakun viikonloppuna kun on pienet juhlat kotona.
Olen tehnyt niin monta kertaa etten osaa pitää sitä kovinkaan isotöisenä, menee rutiinilla ;)
Useimmiten teen lihakakun kun tulee halvemmaksi.
Nykyään saa hyviä tuorejuustoja ja smetanaa ym halvempina versioina. Juusto (raaste) on varmaan ainut jota ei kannata ostaa halvemmalla kun sen huomaa mausta.
Makuasioita mutta minusta hyvä lihatäyte tulee hyvästä lihasuikaleesta, ranskankermaa, tuorejuustoa maun mukaan, pieneksi silputtua kurkkua, paprikaa, suolakurkkua, mietoa sipulia, viinirypäleitä. Kunnolla pitää muistaa kostuttaa leivät! Mieluummin liian kostea kun kuiva.
Ystäväni teki myös hyvän lohitäytteen jota aion nyt viikonloppuna matkia :)
Siinä oli lohen lisäksi keitettyä kananmunaa, keitettyä perunaa raastettuna, smetanaa.. En muista muuta, täytyy kysyä tai soveltaa. :)
Hyvin harvoin sitä nykyään on tarjolla. Ja just sen takia onkin niin kiva vaihtoehto, vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee sellainen voileipäkakku mihin tulee hyydytetty tuorejuustomassa murustetun leivän päälle.
nykyään tarjoilut on pelkkää hyydytettyä tuorejuustoa hyh...kivikovan murupohjan päällä ällömakeaa höttöä seassa happamia marjoja. Pidetään edes voileipäkakku entisellään kun täytekakkuja ei enää arvosteta
Olen ihan samaa mieltä! !! Aina nykyisin tarjolla niitä tympeän makuisia hyydyketuorejuustokakkuja yäk!!! Perinteiset kermatäytekakut takaisin! Eikä mitään rahkaa väliin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun juhlissa on aina ollut voleipäkakku.
Mullakin on ja teen itse ihania kakkuja. Mandariiini/broilerikakku, feta-kasviskakku ja lohi-katkarapukakku. Kaikki rakastavat näitä.
Kannattaa tehdä täysjyvä paahtoleivästä, niin saa mehukkaita ja pehmeitä.
Itse tehdyt täytteet, eikä valmistahnoja.
aika arvokkaita: aineet yhteen kakkuun ovat maksaneet n 40-50 e.
Tuohon hintaan saa 15 hengen voileipäkakun jo konditoriastakin. Tosin itse tehty voi olla parempi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta voileipäkakku on kammottavaa, kosteaa leipämössöä.
Et siis ole koskaan saanut oikein tehtyä voileipäkakkua.
Vierailija kirjoitti:
on. Lisäksi on kallis. Tarjolle mieluummin voileipiä. Esin ruisleipää raavilohella ja vaaleita leipiä kinkku-juusto päällisillä & koristelet nätisti.
Raavi ihan kuule itse.
Parasta, mitä voi juhlissa olla! Nam!