Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko rivitaloon/paritaloon, jossa asukkailla yhteinen sauna

Vierailija

En oikein osaa päättää toimiiko tuollainen vai ei. Me ei saunota yhtä-kahta kertaa enempää, joten sen puoleen asialla ei ole merkitystä. Mutta kuitenkin tuntuu jotenkin oudolta, että naapuri käyttää samaa/meidän saunaa meidän kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija

En missään tapauksessa. Naapuriksi voi osua porukkaa, joiden mielestä makkaran paistaminen kiukaalla on ihan hieno juttu mutta siivoamisen saa tehdä joku muu.

Vierailija

Totta kai muuttaisin! Tuohan on tosi järkevää. Meillä on taloyhtiön saunavuoro, joka toimii erinomaisesti. Nykyisenlainen omistuskäsitys on monessa asiassa vanhanaikainen.

Vierailija

Olen asunutkin, ja minulle se kävisi hyvin. En sauno kovin usein, joten oma sauna tuntuu turhalta tilanviejältä.

Vierailija

En. Koskaan ei tiedä, siivoakaako naapuri jalkasilsansa ym. eritteet omalla siivousvuorollaan vai ei. Jos lauteet ovat mäiskissä naapurin illanistujaisten jälkeen, ala siinä sitten ihmettelemään että kukahan on mahtanut jättää mäiskit siivoamatta, no kukahan mahtais olla.

Vierailija

Olen asunut, eikä se tuntunut ollenkaan oudolta. Sauna ja lisäksi sen yhteydessä ollut oleskelutila oli yhteinen. Ei sen kummallisempaa kuin kerrostalon yhteinen sauna.

Vierailija

Riippuu täysin asukkaista. Vain yksi paskova ja säännöistä piittaamaton mätämuna voi vesittää ja riitauttaa kaiken.

Kerrostalossa asuessani ei tullut saunavuoroa otettua, kun esim. mannet menivät milloin huvitti pyykkiänsä kuivattamaan, jotkut pesivät koiraansa ja toiset venyttivät omaa vuoroa jopa puolella tunnilla muiden ajalla. Lisäksi oli nämä saunavuorojen päätteeksi pummilla saunovat, mitä asiaa ei saatu kuriin, joten kiitos ei. Omistusasunnoissa (kerrostalot) lie eri meininki?

Nyt on rivarin oma sauna ja patio vilvoitteluun. Ah tätä nautintoa. Ja voit saunoa melkein milloin vain. Meilläkin naapurit molemmat mökkeilee, eli yösaunakin käy :D

Vierailija

No luinpas väärin, eli mitään ei ap kerrostaloista virkkanut. Mutta enpä yhteiseen rivari- tai paritalosaunaan lähtis. -8

Vierailija

En tietenkään koskaan mene mihinkään sellaiseen huusholliin, missä on jotain yhteistä. Itse asun saksalaistyyppisessä ketjutalossa, jossa jokaisella on oma lainhuudatettu tontti ja toinen oma tontti autoille. Meillä ei ole muuta yhteistä kuin roskis ja lumityöt autopaikoilta tielle. Ja niistäkin huomaa, ettei suomalainen osaa asua yhteistaloudessa. Toisilla on enemmän roskia, mutta maksu on sama kaikille. Eivätkä kaikki luo yhtä monta lapiollista lunta talven aikana.

Yhteishuusholleissa asuvat pelkästään ne, jotka yrittävät loisia muiden kustannuksella. Ei kannata asua muussa kuin omaomisteisella tontilla olevassa omakotitalossa kunnan tien varrella. Nyt minua risoo se, että posti pakotti minut pistämään postilaatikon naapureiden kanssa samaan yhteiseen telineeseen eikä kanna enää postia tonttini rajalle.  Yhteinen teline!!! - se on sosialimin alkua ja siitä ei kunnon suomalainen tykkää.

Olen jo ostanut tontin eräästä etelä-Suomen persaukisesta kunnasta, kyläpahasesta 30 km kirkolta. Naapuriin on matkaa 2 km ja katuvaloihin se 30 km. Siellä kaukana on myös kauppa, Alko, posti, pankki, huoltoasema ja hautausmaa eli kaikki, mitä kunnon suomalainen tarvitsee. Sinne pimeyteen rakennan uuden omakotitalon ja saan asua naapureiden häiritsemättä.

Yhteissauna tavallisten suomalaisten epäsiistien loisijoiden kanssa? Vältä sitä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat