Kadonneet unilääkkeet ja kimppakämppä - auttakaa, kumpi kämppis ottanut?

Vierailija

Eli ensin mainittakoon että tiedän, ettette täällä voi tietää mutta haluankin teidän mielipiteenne asiaan.

Eli, sain nukahtamislääkkeet tässä muutama kuukausi takaperin. Eilen oli niin väsynyt olo että ajattelin ottaa. Samalla ajattelin että voisin laskea ne, että tiedän montako on jäljellä. Olin tyhjännyt ne liuskoista purkkiin että on helpompi ottaa siitä. Kaadoin purkin sisällön pöydälle ja huomasin että osassa lääkkeistä oli eri kirjain-numeroyhdistelmä kyljessä. Siis se mikä on kaiverrettu tablettiin jakouran molemmille puolin. Googletin ja osa lääkkeistä oli (vaaratonta) allergialääkettä, tabletti on saman näköinen. Varas, kuka lieneekin on siis napsinut (8kpl) nukahtamislääkkeitä omaan suuhunsa(?) ja vaihtanut tilalle toisia.

Olen asunut puoli vuotta kimppakämpässä kahden tytön kanssa. Toinen 19v, hiljainen ja viihtyy omassa huoneessaan, ei tule juuri keittiötilaan jos minä tai toinen kämppis olemme siellä. On aika paljon omissa menoissaan ja koulussa.

Toinen taasa sosiaalinen, minulle tosi mukava ja meistä on ehtinyt tulla jo hyvät kaverit. Kuitenkin on kertonut minulle että hänellä on huumetaustaa mutta on lopettanut ne hommat ja nyt kuivilla, joskus ottaa alkoholia. Hän on 22v, ei käy koulussa/töissä. Joskus olen unohtanut lompakkoni v-lopuksi keittiön tasolle, eikä sieltä ollut hävinnyt yhtään rahaa/kortteja vaikka oli ihan näkyvillä.

En haluaisi alkaa kumpaakaan syyttelemään mutta haluan asiaan selvyyden. Mitä te tekisitte tilanteessani? Säilytin lääkkeitä vessan kaapissa. Nyt otin loput lääkkeet huoneeseeni lukolliseen laatikkoon.

Kumpaa te epäilisitte?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Tuo 22v ei ainakaan vaikuta erityisen uniselta, toisesta en tiedä mitä puuhaa silloin kun on huoneessaan (eli lähes koko ajan kun on kotona)

Ikävä kutina, että kyseessä olisi tämä jälkimmäinen, kun olemme kuitenkin ehtineet jo kaverustua ja luot(in) häneen.

Kehtaisinko kysyä suoraan?

Ap

Vierailija

En ottaisi asiaa esiin vaan pitäisin lääkkeet jatkossa omassa huoneessani lukkojen takana. Olisin muutenkin kamppeideni suhteen aiempaa varovaisempi. Ei tekijä kumminkaan tunnustaisi, joten näin säästyisi ilman riitaa ja yhdessäasuminen sujuisi rauhallisesti jatkossakin. Ja voihan varas olla vaikka jommankumman kämppiksen kaverikin tms. 

Jos käyt lääkärissä, ei kuitenkaan kannata selitellä, että lääkkeitä varastettiin. Sinut leimataan automaattisesti väärinkäyttäjäksi tuollaisella tarinalla. 

Vierailija

5, niin kai se sitten on paras. Entäs jos joskus esim. kun laitamme ruokaa yhdessä niin vaikka haukottelisin ja sanoisin "Kylläpä väsyttää, onneksi on nuo nukahtamislääkkeet iltaa varten" ja katsoisin heidän reaktioitaan?

Ap

Vierailija

siis mitä helvetin nysvöjä? sanoisin molemmille ilmoitusluonteisesti, että nyt jompikumpi teistä on perseillyt ja vaihtanut reseptilääkkeitäni allergialääkkeisiin. eihän niistä kumpikaan myönnä tai syyllistä saa kiinni, mutta syyllinen TIETÄISI että hänen huijauksensa on havaittu eikä välttämättä yrittäisi vastaavia jatkossa. toki ne lääkkeetkin lukkojen taakse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

5, niin kai se sitten on paras. Entäs jos joskus esim. kun laitamme ruokaa yhdessä niin vaikka haukottelisin ja sanoisin "Kylläpä väsyttää, onneksi on nuo nukahtamislääkkeet iltaa varten" ja katsoisin heidän reaktioitaan?

Ap

Pikkasen ontuvaa. Mä muuten tarviin nukahtamislääkettä vain silloin, kun ei väsytä.

Vierailija

Kysy, josko olisi allergialääkettä lainata kun tuntuu allerginen reaktio alkavan. Raavi vaikka samalla kaulaa tmv. Toinen näistä saattaa tyhmyyttään antaa lääkkeitä ja jos on vielä samoja lääkkeitä niin eiköhän mysteeri ole sillä selvä ja ratkaistu.

Vierailija

Kerran vetäisin liikaa Stellaa naamariin ja kämppis löysi mut, ateistin, puhumasta jeesukselle. Oli omat lääkkeet sentään. En voi suositella.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat