Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan vaatekoko apuja!

Vierailija

Ajattelin neulia siskontytölleni joululahjaksi villatakin. Hän on jouluna 4kk ja tässä ohjeessa on koot 60, 70 ja 80. Tällä hetkellä koko 62 on vielä vähän liian iso, hihat liian pitkät ja ostamaani haalariin se hukkuu. Miten äkkiä ne yleensä kasvaa eli onkohan jouluna koko 60 jo liian pieni? Neulehan kyllä venyy mutta ei se silti oo kiva jos kiristää.

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä poika alkoi käyttää kokoa 74 n. 7kk.. mutta jokainen vauva kasvaa omaan tahtiin. Itse tekisin varmaan sen 70 koon villatakin, koska menishän se sit keväällä tai lopputalvesta.

Vierailija

Eli tyttö on jouluna 6kk? Ja ilmeisesti pienikokoinen, jos käyttää vielä kokoa 62cm... Tekisin kyllä vähintään 70cm. Monelle puolivuotiaalle tuokin voisi olla jo nafti, mutta pienelle ja autolle ehkä juuri sopiva. Villatakkia voi käyttää pitkälle kevääseen, joten vähän kasvuvaraa pitäisi myös olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli tyttö on jouluna 6kk? Ja ilmeisesti pienikokoinen, jos käyttää vielä kokoa 62cm... Tekisin kyllä vähintään 70cm. Monelle puolivuotiaalle tuokin voisi olla jo nafti, mutta pienelle ja autolle ehkä juuri sopiva. Villatakkia voi käyttää pitkälle kevääseen, joten vähän kasvuvaraa pitäisi myös olla.

Tyttö on jouluna 4kk. Erittäin pieni ja siro kyllä on. Kirjoitin aloituksen huonosti, pahoittelen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oho luin et on nyt 4kk. Ehkä sit kuitenkin tekisin sen 60.

T. Edellinen viesti

Kiitos. :)

Vierailija

Nuo koothan voivat olla nafteja, normaaleja tai reiluja, joten todella vaikea sanoa. Ajattelisin, että 60 cm vastaa n. 56-62 cm ja 70 cm vastaisi 68-74 cm. Itse tekisin varmastikin kokoa 70 cm. Harmittaa saada lahjaksi liian pieni tai heti kohta pieneksi jäävä vaate.

Vierailija

Minä taas tekisin 80 cm. Yleensä leveydessä ei ole monen sentin eroja vaan pituudessa. Hihoja voi käännellä tarvittaessa ja vaate kävisi pitempään päälle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat