Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuisitko tällaisen "ystävän" häihin?

Vierailija

En miellä häntä läheiseksi ystäväksi, näemme pari kertaa vuodessa, keskustelut hyvin pintapuolisia. Mieheni tai läheiset ystäväni eivät pidä hänestä, sillä hän on melko ilkeä (=sosiaalisesti taitamaton ). Olen aiemmin siis yrittänyt häntä pyytää mukaan illanviettoihin tms mutta hän on loukannut muita sen verran että enää en ole pyytänyt. Hänellä ei ole juurikaan muita ystäviä kuin minä ja siksi olen kai yrittänyt häntä jaksaa. Olemme mieheni kanssa menossa naimisiin ensi kesänä ja pidämme hyvin pienet häät. Ajatus hänen kutsumisestaan ahdistaa hirveästi! Hän on minulle puhunut pahaa omista parhaista ystävistäni (ehkä kateutta ), ja pelkään myös että hän latistaisi tunnelman häissä :( suurin ongelma minulla tässä on se että itse olin hänen kaasonsa pari vuotta sitten!
Kutsuisitko? Yläpeukku=kyllä, alapeukku= et

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

En edes miettisi kutsumista jos tunteet on tollaset. Ei häävieraista kuulu ahdistua vaan ilostua! Ei kaasona olo tarkoita sitä, että pitäisi loppuelämä olla ylimmät ystävät ja kutsua omiin häihin. Olen itsekin ollut kaasona, mutta en aio kutsua morsianta omiin häihin (jos sellaiset joskus tulee), vaikka ollaan edelleen ihan ok kavereita. Kutsut vain heitä, jotka tuovat iloa hääpäivääsi! Onnea naimisiin menosta!

Vierailija

Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää. Pidät pienet häät jonne oletettavasti tulee vain lähimmät ihmiset, joten miksi kutsuisitkaan sinne ihmisen jota näet vain pari kertaa vuodessa? Vaikka kyseisen ihmisen kanssa ei olisikaan noita mainitsemiasi ongelmia niin jo tuon perusteella jättäisin huoletta kutsumatta.

Vierailija

Olet liian kiltti, siksi koet että sinun pitäisi kutsua ko ihminen häihisi. Ei pidä eikä hän ole ystäväsi. Emotionaalinen hyväksikäyttäjä hän on ja sinulle terveellistä luopua hänestä kokonaan.

Kaasona olo ei velvoita sinua mihinkään.

Häät ovat sinun ja miehesi, teidän tulee niitä iloita ja nauttia ja jakaa juhla juuri niiden ihmisten kanssa joiden kanssa sen aidosti tahdotte tehdä. Ilman syyllisyyttä :)

Vierailija

Huh! Kiitos vastauksista! Taidan tosiaan olla liian kiltti ja pelottaa jos kutsumattomuudesta seuraa sitten riitaa. Toisaalta sitten täytyy vaan sanoa tuolle kaverille että meillä oli pienet häät ja vain ne kaikista läheisimmät kututtiin. Tuo kaveri taitaa vaan kuvitella että hän on minullekin se läheisin ystävä ja siksi voi oikeasti loukkaantua. Ap

Vierailija

Näemme pari kertaa vuodessa, keskustelut pintapuolisia - ja silti olit hänen kaasonsa?  Miten te sen hoiditte? Ette turhia tapailleet ennen häitä ja seisoi kukkapusta kädessä kirkossa, sitä ennen teit kotona pari kutsukorttia jne.?

Miksi tämä juttu nyt ei ihan ole kuosissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näemme pari kertaa vuodessa, keskustelut pintapuolisia - ja silti olit hänen kaasonsa?  Miten te sen hoiditte? Ette turhia tapailleet ennen häitä ja seisoi kukkapusta kädessä kirkossa, sitä ennen teit kotona pari kutsukorttia jne.?

Miksi tämä juttu nyt ei ihan ole kuosissa?

Kuten sanoin, emme ole hirveän läheisiä. Puhelimessa kävimme toki häitä läpi kevään aikana ennen häitä. Polttareita ei ollut sillä hänellä ei ollut ketään ketä kutsua, mutta järjestin yhdistetyn hääsuunnittelu /hemmottelupäivän. Sain ennen häitä kirjalliset ohjeet mitä teen ja missä auttelen häissä ja sen mukaan sitten toimin. Ei mikään ihanne tilanne, mutta en halunnut häntä jättää täysin yksinkään häiden kanssa! Hän tuntui olevan tyytyväinen järjestelyyn. Asumme eri paikkakunnilla, joten siitäkään syystä en fyysisesti voinut niin paljon olla läsnä järjestelyissä.

Vierailija

Sinä ja miehesi päätätte kutsutteko vai ette. Itse jätin sellaisen ystävän kutsumatta ja välit meni poikki kokonaan. No ei se meitä ole haitannu. Mutta tiedät mitä odottaa.

Vierailija

Kyllä mä varmasti kutsuisin. Ehkä hänellä on esim. asperger ja kärsii muutenkin sosiaalisten suhteiden puutteesta. 

Jos nyt vähän möläyttää jotain sopimatonta, niin onko se maailmanloppu? Loukkaantuminen on aina kuulijan korvien välissä. Tietysti, jos nyt ihan törkeyksiä on sanonut eri juttu sitten. Mutta aloituksen perusteella ei kovin kauheaa kuvaa saa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienet häät ja edes harkitset jonkun tuntemattoman kutsumista?

No jos ap oli hänen kaasonsa niin eihän se nyt ihan tuntematon ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Huh! Kiitos vastauksista! Taidan tosiaan olla liian kiltti ja pelottaa jos kutsumattomuudesta seuraa sitten riitaa. Toisaalta sitten täytyy vaan sanoa tuolle kaverille että meillä oli pienet häät ja vain ne kaikista läheisimmät kututtiin. Tuo kaveri taitaa vaan kuvitella että hän on minullekin se läheisin ystävä ja siksi voi oikeasti loukkaantua. Ap

Minusta on väärin pitää ihmistä tuollaisessa luulossa, että on suunnilleen paras ystävä ja sitten läväyttää, ettei ole edes häihin tervetullut. 

Asiat olisi pitänyt selvittää rakentavasti jo paljon aikaisemmin. Hän on kuitenkin arvostanut sinua nämä vuodet ystävänään. Mitä nyt tuosta, jos puhuu pahaa muista joskus, kukapa näin ei tekisi. Ja jos et ole tyylistä pitänyt, olisit sanonut hänelle sen suoraan aikoja sitten. 

Todella sosiaalisesti kömpelöä sinulta ainakin, jos toinenkin on... 

Vierailija

Jokainen päättää millaiset häät haluaa. Itse kyllä kutsuisin tämän ihmisen, jos ei suorastaan räävitön ole. Yksinäinen ihminen, joka pitää sinua parhaana/ainoana ystävänään varmasti pahastuu, jos ei kutsua saa. En tahtoisi loukata toista sillä lailla, mutta jos häät nyt suorastaan pilalle menisivät, jättäisin kutsumatta, mutta tiedostaisin, että se on varmaan sattunut toiseen kipeästi.

Vierailija

Minusta tässä on väärää se, ettei ap ole aikaisemmin ottanut puheeksi toisen epähienotunteista käytöstä. 

Näin minä tein erään tuttuni kohdalla, joka myös piti minua hyvänä ystävänään. Hän saattoi usein hyvin rumasti haastaa minut omista henkilökohtaisista valinnoistani, arvosteli vaatteitani... jopa lapsia jne. 

Hän oli aluksi hyökkäyskannalla ja piti minua liian herkkänä. Mutta ajan kuluessa muutti käytöstään eli oli pohdiskellut sisimmässään asiaa. 

Ei ihmissuhteita hoideta tuolla tavalla, että jätetään yhtäkkiä ulkopuolelle tuosta vain. 

Samat ihmiset täällä hulluna peukuttaa tällaista, jotka ovat kuitenkin varmasti vastaan syrjintää esim. koululuokassa. Kyllähän siinäkin on taustalla aina se, että syrjinnän kohteesta ei pidetä syystä tai toisesta. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat