Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on broilerin sisäfileet tehty?

Vierailija
18.10.2015 |

Sen verran tiedän linnun anatomiasta, että noi pitkät pökäleet mitä sisäfileinä monikin lihatalo myy eivät sisäfileitä ole. Sisäfileen lihas on myös linnulla erityisen hienojakoista ja mureaa. Päätelmä: niinsanotut sisäfileet on leikattu rintapaloista. Ja olen syönyt kokonaisesta kalkkunasta otettua sisäfilettä, joka ei paljon suurempi ollut näitä väitettyjä broiskun fileitä. Ja kalkkuna voi painaa 10-20 kg. Vielä yksi ja, kaikkien eläinten sisäfile jota olen syönyt on ollut punaista lihaa, siis myös kalkkunan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerin sisäfile on siinnä rintalihaksessa hennosti kiinni

Ihan sormin se siitä irtoaa.

Vierailija
2/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broilerin sisäfile on siinnä rintalihaksessa hennosti kiinni

Ihan sormin se siitä irtoaa.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerin sisäfile on suurta petosta. Älkää hyvät ihmiset ostako niitä ainakaan yhtään kalliimmalla kuin rintapaloja, josta ne on leikattu. Sisäfile on täysin olematon lihapala ja oikeita ei myydä erikseen.

Vierailija
4/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tiedän linnun anatomiasta, että noi pitkät pökäleet mitä sisäfileinä monikin lihatalo myy eivät sisäfileitä ole. Sisäfileen lihas on myös linnulla erityisen hienojakoista ja mureaa. Päätelmä: niinsanotut sisäfileet on leikattu rintapaloista. Ja olen syönyt kokonaisesta kalkkunasta otettua sisäfilettä, joka ei paljon suurempi ollut näitä väitettyjä broiskun fileitä. Ja kalkkuna voi painaa 10-20 kg. Vielä yksi ja, kaikkien eläinten sisäfile jota olen syönyt on ollut punaista lihaa, siis myös kalkkunan.

Ei kalkkunassa ole 'punaista' lihaa, ainoastaan vaaleata tai tummaa,

Vierailija
5/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että on tehty broileri massasta jollain muotilla.

Vierailija
6/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt broilerin sisäfilettä myynnissä.

Vierailija
7/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidutuksesta ja tehotuotannosta se on tehty.

Vierailija
8/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit et ole nähnyt oikeata kalkkunaa, itse kasvatettu, itse teurastettu, itse syöty. MOT. ap. (punaista on myös koivissa)

Vierailija
9/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin ja hämmästyin, broilerin sisäfilettä tosiaan myydään. Itse ostan aina ohutleikkeitä, tai sitten rintaleikkeitä tai koipia tai siipipaloja.

6

Vierailija
10/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sisäfileet erikseen irrotetaan linnusta, ja rintapalat jatkavat matkaansa. Osa kokonaisina ja osa puolitetaan ohuemmiksi leikkeiksi. - Atrialla työskennellyt

Vierailija
11/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt broilerin sisäfilettä myynnissä.

Onko sulla silmälaput kaupassa? Melkein kaikki lihatalot myyvät tätä feikkituotetta. Isolla lukee paketin päällä.

Vierailija
12/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sisäfileet erikseen irrotetaan linnusta, ja rintapalat jatkavat matkaansa. Osa kokonaisina ja osa puolitetaan ohuemmiksi leikkeiksi. - Atrialla työskennellyt

Miten sinä selität sen, että broilerin sisäfile on lihana aivan samanlaista kuin rintapalat? Kaikki muut sisäfileet mitä olen syönyt ovat olleet täysin poikkeavia muusta lihasta ja huomattavasti pienempiä muihin fileisiin verrattuna. Miksi se olisi kanassa erilainen?

Vierailija
13/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit et ole nähnyt oikeata kalkkunaa, itse kasvatettu, itse teurastettu, itse syöty. MOT. ap. (punaista on myös koivissa)

Kalkkunan liha on toki tummempaa kuin broileri ja sisäfilee vielä tummempaa, mutta punaiseksi lihaksi en sitä sanoisi http://www.lihatiedotus.fi/www/fi/lihasta_ruoaksi/kalkkuna.php

Broilerissa ja kalukkunassa sisäfileet näyttäisi suhteessa olevan saman kokoiset, broilerilla ei ehkä niin selkeää eroa värissä. http://lihatiedotus.fi/www/fi/lihasta_ruoaksi/broileri.php

Vierailija
14/18 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullä rintafile ja sisäfile on kaksi eri osaa. Ja sisäfile on mureampaa.

Vierailija
15/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilee = Selässä selkärangan sisäpuolella lantion päässä, naudan kaikkein murein ja arvokkain osa. Pihveiksi pannulle.

Vierailija
17/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas saatu pitkä ketju, jossa ap. puhuu ihan huuhaata ja porukka yrittää todistella puolesta ja vastaan.

Vierailija
18/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kanan filee tulee sen rinnasta, niin sitähän voisi kutsua vaikka.... Kanan rinnaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä