Mistä on broilerin sisäfileet tehty?

Vierailija

Sen verran tiedän linnun anatomiasta, että noi pitkät pökäleet mitä sisäfileinä monikin lihatalo myy eivät sisäfileitä ole. Sisäfileen lihas on myös linnulla erityisen hienojakoista ja mureaa. Päätelmä: niinsanotut sisäfileet on leikattu rintapaloista. Ja olen syönyt kokonaisesta kalkkunasta otettua sisäfilettä, joka ei paljon suurempi ollut näitä väitettyjä broiskun fileitä. Ja kalkkuna voi painaa 10-20 kg. Vielä yksi ja, kaikkien eläinten sisäfile jota olen syönyt on ollut punaista lihaa, siis myös kalkkunan.

Kommentit (14)

Vierailija

Broilerin sisäfile on suurta petosta. Älkää hyvät ihmiset ostako niitä ainakaan yhtään kalliimmalla kuin rintapaloja, josta ne on leikattu. Sisäfile on täysin olematon lihapala ja oikeita ei myydä erikseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tiedän linnun anatomiasta, että noi pitkät pökäleet mitä sisäfileinä monikin lihatalo myy eivät sisäfileitä ole. Sisäfileen lihas on myös linnulla erityisen hienojakoista ja mureaa. Päätelmä: niinsanotut sisäfileet on leikattu rintapaloista. Ja olen syönyt kokonaisesta kalkkunasta otettua sisäfilettä, joka ei paljon suurempi ollut näitä väitettyjä broiskun fileitä. Ja kalkkuna voi painaa 10-20 kg. Vielä yksi ja, kaikkien eläinten sisäfile jota olen syönyt on ollut punaista lihaa, siis myös kalkkunan.

Ei kalkkunassa ole 'punaista' lihaa, ainoastaan vaaleata tai tummaa,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit et ole nähnyt oikeata kalkkunaa, itse kasvatettu, itse teurastettu, itse syöty. MOT. ap. (punaista on myös koivissa)

Vierailija

Googlasin ja hämmästyin, broilerin sisäfilettä tosiaan myydään. Itse ostan aina ohutleikkeitä, tai sitten rintaleikkeitä tai koipia tai siipipaloja.

6

Vierailija

Kyllä ne sisäfileet erikseen irrotetaan linnusta, ja rintapalat jatkavat matkaansa. Osa kokonaisina ja osa puolitetaan ohuemmiksi leikkeiksi. - Atrialla työskennellyt

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt broilerin sisäfilettä myynnissä.

Onko sulla silmälaput kaupassa? Melkein kaikki lihatalot myyvät tätä feikkituotetta. Isolla lukee paketin päällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sisäfileet erikseen irrotetaan linnusta, ja rintapalat jatkavat matkaansa. Osa kokonaisina ja osa puolitetaan ohuemmiksi leikkeiksi. - Atrialla työskennellyt

Miten sinä selität sen, että broilerin sisäfile on lihana aivan samanlaista kuin rintapalat? Kaikki muut sisäfileet mitä olen syönyt ovat olleet täysin poikkeavia muusta lihasta ja huomattavasti pienempiä muihin fileisiin verrattuna. Miksi se olisi kanassa erilainen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit et ole nähnyt oikeata kalkkunaa, itse kasvatettu, itse teurastettu, itse syöty. MOT. ap. (punaista on myös koivissa)

Kalkkunan liha on toki tummempaa kuin broileri ja sisäfilee vielä tummempaa, mutta punaiseksi lihaksi en sitä sanoisi http://www.lihatiedotus.fi/www/fi/lihasta_ruoaksi/kalkkuna.php

Broilerissa ja kalukkunassa sisäfileet näyttäisi suhteessa olevan saman kokoiset, broilerilla ei ehkä niin selkeää eroa värissä. http://lihatiedotus.fi/www/fi/lihasta_ruoaksi/broileri.php

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat