Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko luopua hiustesi shampoopesusta, niin kuin jotkut tekevät?

Vierailija

?

Kommentit (15)

Vierailija

En. Hilsetilanne menee ihan järkyttäväksi jos en pese usein. Myös lääkäri tämän todennut. Ja rasvottuminen ei vähene vaikka kuinka yrittäisi totutella. Näyttää tosi kivalta ohuessa tukassa joo. Kaikille ei vaan sovi tuo.

Vierailija

No, voisin luopua juuri shampoolla pesemisestä, mutta jollain pesisin kuitenkin. Olen joskus pessyt hiukset shampoon sijasta oliiviöljysaippualla, kun ei ollut shampoota saatavilla ja tulos yllätti erittäin positiivisesti.

Vierailija

En, en, en! En halua haista likaiselle tukalle! Ja miltä se aitosuomalainen ohuehko tukka sitten näyttäisi rasvaisena? Olisi kuin vasikan nuolema, kuten nuoruudessani sanottiin.

Vierailija

Kampaajaystäväni on kauhistellut näitä hihhulityyppejä, jotka eivät käytä shampoota.

Näitä tulee kuulemma aina välillä vastaan. Itse luulevat, että ovat onnistuneita siinä ja hiukset kiittää mutta todellisuudessa niiden päänhaju on välillä kuvottava mitä itse eivät haista.

Sen säästämisen voisi oikeasti ottaa jostain muusta kuin hiuksista.

Vierailija

Kotitalouskriisi-blogissa oli just juttua tästä. Luulisi, ettei hiukset kovin pahalle voi haista kun (ainakin Marian ohjeissa) hiukset pestään ajoittain etikalla. ILOVEME-messuilla olivat kuulemma ihmetelleet voiko hiukset todella olla siinä kunnossa ilman shampoota.

Tuttuni, jolla on aivan järkky hilseongelma, aloitti jokin aikaa sitten tämän Nopoo-projektin. Pesee hiuksensa vain meinebase mineraalisuolalla ja nyt hilse on lähestulkoon hävinnyt.

Itse vasta harkitsen, mutta oon jo vähentänyt shampoolla pesua huomattavasti. Meinebasella oon pessyt vasta kerran niin en voi kertoa tehosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kampaajaystäväni on kauhistellut näitä hihhulityyppejä, jotka eivät käytä shampoota.

Näitä tulee kuulemma aina välillä vastaan. Itse luulevat, että ovat onnistuneita siinä ja hiukset kiittää mutta todellisuudessa niiden päänhaju on välillä kuvottava mitä itse eivät haista.

Sen säästämisen voisi oikeasti ottaa jostain muusta kuin hiuksista.

Puhtaudesta ei voi säästää.

Vierailija

En kokonaan. Onnistuin joskus vähentämään shampoon käytön kahteen kertaan viikossa ja pidin sopivana. Likaisen työn takia oli pakko siirtyä takaisin päivittäiseen pesuun enkä ole jaksanut aloittaa harventamista uudestaan.

Vierailija

Pesen hiukset nykyään shampoolla noin kerran kuukaudessa ja muilla pesukerroilla pesen pelkästään hoitoaineella. Tämän minulle neuvoi  ammattikoulun kampaajalinjan opettaja, koska minulla on hyvin kuivat luonnonkiharat hiukset. Luultavasti voisin luopua shampoosta kokonaan ja pestä jollakin etikalla tms.

Vierailija

Mä yritin mutta eihän siitä mitään tullut. Mulla ei ole edes erityisen rasvoittuvat hiukset mutta se kokeilu oli jotain niin järkyttävää.

Vierailija

Olen kokeillut, tuntui hankalalta ja pää tosiaan haisi kiinnostavalle. Varsinaisen shampoon sijasta käytän kuitenkin silloin tällöin palashampoota, mutta yleensä pesen vain hoitoaineella. Hilse (mikä ei ollutkaan aitoa hilsettä, eli kellervää tai vihertävää, vaan valkoista päänahan kuivuutta), hävisi kokonaan ja rasvoittuminen loppui.

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

En voisi ! En kestäisi sitä rasvaisuutta ja tulee itselleni ahdistunut olo, jos en kahteen päivään oo ehtiny pestä! Pesen siis joka toinen päivä, joka päivä käytän hoitoainetta latvoihin

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat