Miten olla itsevarma?

Vierailija

Jos ei ole mitään tiettyä syytä olla? Samanaikaisesti ihailen itsevarmoja ja sinut itsensä kanssa olevia ihmisiä, vaikkei heilläkään ole mitään sinänsä maailmaa mullistavaa sisäisesti tai ulkoisesti. Itsevarmuus on seksikästä ja itsevarmojen ihmisten seurassa tulee itsellekin hyvä fiilis.

Mutta silti itse kamppailee jatkuvasti epävarmuuden kanssa??

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa olet jo tiellä itsevarmuuteen, kun et enää pohdi moisia. :)

No mutta miten sille tielle edes pääsee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tää on täysin turhaa kysyä mitään järkevää tältä palstalta =D

Miksi mollaat palstaa jota itse seuraat?

Eikä tuo AP:n kysymys edes ollut mitenkään erityisen "järkevä". Aivain tavallista pohdintaa, mitä AV on pullollaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa olet jo tiellä itsevarmuuteen, kun et enää pohdi moisia. :)

No mutta miten sille tielle edes pääsee?

Vain muutamia mainitakseni.

Myöntää omat heikkoudet. Ei tuomitse toisia. Luopuu esittämisestä. On oma itsensä kaikkine puutteineen ja vahvuuksineen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti itse kamppailee jatkuvasti epävarmuuden kanssa??

Miten tämä epävarmuus sinussa eniten näkyy. Olin kylläkin tulossa kysymään, häpeätkö paljon itseäsi ja tekemisiäsi. Minusta häpeä on tavallaan itsevarmuuden vastakohta. Itsevarma ihminen kun ei pelkää nolata itseään.

Vierailija

"Fake it 'till you make it." Tuotahan aina hoetaan, joten kai sitäkin voisi kokeilla. Mene vaikka baariin tms johonkin paikkaan, missä ei välttämättä tarvi olla ihan oma itsensä ja mene sinne "roolissa", jonka olet kehittänyt. Unohda epävarmuutesi ja tanssi kuin kukaan ei katselisi, vinkkaa silmää sille hyvännäköiselle tyypille baaritiskillä ja pidä pientä flirttiä baarimikon kanssa. Se on yllättävän helppoa! :D Tosin itse aina flirttailen portsareille, jopa huomaamattani.. Alkoholi ei tietty ole vastaus itsevarmuuteen, mutta sillä saa estoja vähän alemmas aloitusta varten.

Roolin miettiminen voi auttaa muutenkin, varsinkin jos olet luonnostasi todella ujo ja itsevarmuutesi on nollassa. Kuvittele mielessäsi joku ihailemasi henkilö, olkoon se joku itsevarma ystäväsi tai Kleopatra ja ole kuin hän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Fake it 'till you make it." Tuotahan aina hoetaan, joten kai sitäkin voisi kokeilla. Mene vaikka baariin tms johonkin paikkaan, missä ei välttämättä tarvi olla ihan oma itsensä ja mene sinne "roolissa", jonka olet kehittänyt. Unohda epävarmuutesi ja tanssi kuin kukaan ei katselisi, vinkkaa silmää sille hyvännäköiselle tyypille baaritiskillä ja pidä pientä flirttiä baarimikon kanssa. Se on yllättävän helppoa! :D Tosin itse aina flirttailen portsareille, jopa huomaamattani.. Alkoholi ei tietty ole vastaus itsevarmuuteen, mutta sillä saa estoja vähän alemmas aloitusta varten.

Roolin miettiminen voi auttaa muutenkin, varsinkin jos olet luonnostasi todella ujo ja itsevarmuutesi on nollassa. Kuvittele mielessäsi joku ihailemasi henkilö, olkoon se joku itsevarma ystäväsi tai Kleopatra ja ole kuin hän.

Näitä epävarmoja huomiota kerjääviä naisia joilla on rooli päällä on maailma pullollaan. Missä vaiheessa tuo toiminta muuttuu aidoksi itsevarmuudeksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näitä epävarmoja huomiota kerjääviä naisia joilla on rooli päällä on maailma pullollaan. Missä vaiheessa tuo toiminta muuttuu aidoksi itsevarmuudeksi?

Käskinkö ap:ta kerjäämään huomiota? :)  Tarkoitin sitä, että kokeilisi millaista todella, todella itsevarmana ihmisenä olo on ja saisi siitä kenties eväitä oman itsevarmuutensa kehittämiseen. Kokeilisi hieman, miten itsevarma ihminen liikkuu, puhuu ja käyttäytyy. En todellakaan tarkoittanut, että leikkii jotain itserakasta tyrkkyä ja jättää roolin päälle. Aitoudella pääsee pitkälle, mutta yhdeksi tai pariksi illaksi voi heittää roolin niskaan jos se tässä auttaisi. En itsekään ole itsevarmuuden perikuva, mutta huomaan olevani parhaimmillani kun en mieti itseäni.

Improvisaatioteatteri toimi itselläni todella hyvin. Sen lopettamisen jälkeen tosin vetäydyin taas hieman kuoreeni, mutta siitä sai hyviä oppeja ihan arkielämään. Jos ap paikkakunnaltasi löytyy jotain teatteriryhmiä, niin kannattaa kokeilla! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä epävarmuus sinussa eniten näkyy. Olin kylläkin tulossa kysymään, häpeätkö paljon itseäsi ja tekemisiäsi. Minusta häpeä on tavallaan itsevarmuuden vastakohta. Itsevarma ihminen kun ei pelkää nolata itseään.

Häpeän itseäni ja kaikkea milteinpä. Epävarmuus näkyy syvällisempänä kokemuksena siitä, että tunnen etten koskaan ole tarpeeksi hyvä, riittävä ja kelpaava.

Roolia kykenen vetämään max. juuri jonain baari-iltoina alkoholin avulla. En muuten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat