Voimaannuttavaa tietoa kiusatuille. Kiusaaja

Vierailija

monesti tutkimuksen mukaan valitsee kohteeksi henkilön jollainen itse haluaisi olla.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Varmasti voi olla joissain tapauksissa näinkin. Suomalainen kateus on hyvä esimerkki.

Yleensä kuitenkin kiusatuksi päätyy se kaikkein kilttein ja hyväntahtoisin.

Vierailija

^ Aivan. Ehdottomasti suurin osa kiusatuista, niin lapsista kuin aikuisista, on ylikilttejä ja miellyttämisenhaluisia. Joissain poikkeustapauksissa tottakai voi jokin henkilö onnistua eristämään yhteisöstä ja kiusaamaan myös esim. hyvin lahjakasta koulu- tai työkaveria. Usein kuitenkin tämäkin lahjakas henkilö on myös jollain tavalla liian kiltti tai joustava.

Vierailija

Kateus on tuhlattua energiaa.
Sillä energialla jolla on kateellinen, voisi itse pyrkiä samaan.
Olla hoikempi, auto,asunto tai mitä se nyt ikinä onkin.

Vierailija

Juorut, pahan puhuminen tai mustamaalaaminen on myös kiusaamista minun mielestä.
Se ihmetyttää kuinka helposti ihmiset uskovat kaiken.
Kukaan ei kyseenalaista tai tule kysymään, onko se totta.

Vierailija

Näin vammaisena tuota on hieman vaikea uskoa.  Toki minussa on ihan hyviäkin puolia, jostain syystä niihin ei vaan hirveästi keskitytty kouluaikoina.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Juorut, pahan puhuminen tai mustamaalaaminen on myös kiusaamista minun mielestä.
Se ihmetyttää kuinka helposti ihmiset uskovat kaiken.
Kukaan ei kyseenalaista tai tule kysymään, onko se totta.

[/quote

Aivan. Puhuvat asiasta totena ja lisäilevät vielä omiaan soppaan.

Vierailija

Usein sanotaan että naiset kovia juoruamaan, puhumaan pahaa selän takana,

meidän taloyhtiössä pahimpia juorukelloja ovat miehet.

Olen huomannut, mistä sinua syytetään, juoruaja tekee tai on sitä itse.

Naapuri levitti huhua että olen kova juomaan, vaikka itse on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

^ Aivan. Ehdottomasti suurin osa kiusatuista, niin lapsista kuin aikuisista, on ylikilttejä ja miellyttämisenhaluisia. Joissain poikkeustapauksissa tottakai voi jokin henkilö onnistua eristämään yhteisöstä ja kiusaamaan myös esim. hyvin lahjakasta koulu- tai työkaveria. Usein kuitenkin tämäkin lahjakas henkilö on myös jollain tavalla liian kiltti tai joustava.

Tuo pitää kyllä monesti paikkansa. Tunnen kiusattuja ja nuo ovat niitä yhteisiä piirteitä heillä. Eikä se tietenkään ole oikein että niiden takia kiusataan tai käytetään hyväksi miellyttämishaluista. Pieni jämäkkyys myös kuitenkin olisi hyväksi ettei anna kohdella itseään kynnysmattona jos nuo ominaisuudet omaa.

Vierailija

Kyllä kateellinen voi olla juuri hyvästä luonteestakin. Toisaalta varmaan moni lusu katsoo, että tuolle (ujo, kehitysvammainen tms.) minäkin arkuri varmasti pärjään, ainakin porukan jatkona! Eli suorassa suhteessa omaan itseluottamukseen, joka on vuodesta toiseen hikisen riippuvainen muiden arvostuksista.

Vierailija

Tänään juuri mietin, että on aika hurjaa, että yleensä ne kiusatut on niitä, jotka pitkällä tähtäimellä tuottavat tähän yhteiskuntaan sen sosiaalisen pääoman, joista kiusaajatkin on toki heti valmiita nauttimaan, vaikka itse eivät ole osallistuneet sen tuottamiseen. Kiusatut ovat usein hyviä ja lempeitä vanhempia, yhteiskuntaan sitoutuneita, ovat valveutuneita ihmisoikeus-  ja eläinsuojeluasioissa ja hakeutuvat ammatteihin joissa voivat edistää tasa-arvoista yhteiskuntaa. Kiusaajat usein keskittyvät lähinnä sen oman navan kaivamiseen ja sormiensa haisteluun läpi elämänsä, ja vaikka he pitävät yleensä kovaa metakkaa kaikesta siitä mahtavasta mitä elämässään saavat aikaiseksi ja mahtavista lapsistaan, niin siltikin se hyvä, mitä he tuottavat yhteisölleen on usein säälittävän vähäistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat