Mitä olet menettänyt äitiyden vuoksi?

Vierailija

Harmittaako vai oletko sopeutunut kohtalosi ?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

En mitään. Tulin äidiksi ekan kerran 19-vuotiaana ja lapsia on kolme. Olin ehtinyt bilettää omiksi tarpeiksi. Alle kolmekymppisenä olin opiskellut ja luonut uraa. Nyt, 44-vuotiaana olen vielä riittävän nuori matkustamaan ja harrastamaan, lapset on muuttaneet pois. Lasten isä on hoitanut lapsia siinä missä minäkin, aina olen voinut lähteä vaikka pikkureissulle kavereitteni kanssa ja tiedän että hommat hoitui kotona. Sama toisinpäin, mies on saanut harrastaa ja reissata jos siltä tuntuu.

Vierailija

En koe menettäneeni mitään, mutta saaneeni tosi paljon.

Lasten olessa pieniä olin tein myös ratkaisun verkostoitumatta jäämisestä. Verkostoituminen kohdallani olisi tarkoittanut toistuvia iltamenoja. Halusin mieluummin olla perheeni kanssa. Jossain määrin tämä vaikutti uraani, eli se olisi ollut verkostoitumisen, eli kissanrisitiäisissä juoksemisen ansiosta nousujohteisempi.

Valinta oli kuitenkin omani, joten se ei ole kaduttanut mitenkään. Suhteet lapsiin ovat edelleen hyvin läheiset, joten omasta mielestäni tein oikean ratkaisun.

Vierailija

Pari kaveria. Toisen menetys harmittaa enemmän, toisen vähemmän. Itseäni lähinnä vain hämmentää miten joku voi ottaa nokkiinsa esim. siitä kuinka monentena on listassa nimeltä "Kenelle kerron raskaudestani ensimmäisenä"

Vierailija

Mielenrauhan, se oli hyvin sanottu jossakin edellisistä viesteistä. Myös uskon, että elämä kantaa, koska yhtä lastani se ei kantanutkaan. Toisaalta olen saanut lasten kautta niin paljon, ettei kaduta ollenkaan. Harva kai voi elää elämäänsä menemättä jollakin tapaa rikki.

Vierailija

En koe että olisin menettänyt mitään, enkä koe äitiyttä kohtaloksenikaan, osa elämääni se on ja kai siihen elämääni olen melko hyvin sopeutunut.

Vierailija

Mjaa, ehkä hermot ja mielenrauhan :D vakavemmista meni terveys. Tai lähinnä jalat ei pelaa enää oikein.
Kaiken kanssa oppii elämään. Ja onneksi on hyvät kipulääkkeet :)

Vierailija

Rakastan lapsosiani, mutta jos voisin uudelleen valita, niinjäisin lapsettomaksi.

Menetin mieheni, harrastukseni, vapauteni. Henkisen hyvinvoinnin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat