Mitä vihanneksia teillä on käytetty tänä viikonloppuna?
Meillä:
1 valkokaali (soppaan)
3 keltasipulia
6 jalkaa selleriä (ruokiin ja raakana)
tomaattia tuoreena (n. 5), murskana (2 purkkia) ja aurinkokuivattuna
kurkkua (noin puolikas)
1 vihreä paprika
kulhollinen herneitä pakkasesta
3 porkkanaa (2 ruokiin, 1 raakana)
palsternakkaa (puolikas soppaan)
purkillinen valkoisia papuja
persiljaa
Aika tavallinen jakauma meillä, tosin tänä viikonloppuna ei tullut tehtyä salaattia yhtään kertaa. Eikä ollut mitään eksoottista, kasariruokia syötiin :D
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sipulia, kaalta, kukkakaalta, yrttejä, ruusukaalta. höyrytin kaikki turskan kera ja vieläkin on jääkaapissa jämiä.
"kaalta"? :D Kaalia?
Mitä sä siinä hirnut. "Kaalta" on murrresana ja siksi ihan oikein käyttää.
Ymmärrän toki että haluat pilkata joidenkin murretta, kun itse käytät vain kirjakieltä.
Olet tyhmä nipottaja :)
Tekisi mieli vetää lättyyn tuollaisia nipottajia.
Perunaa, porkkanaa, sipulia, bataattia, lanttua, omenaa, satsumaa, puolukkaa, banaania, mangoa, passiohedelmää, ananasta.
kukkakaali, kurkku, tomaatti, salaatti, papusekoitus, porkkana, sipuli, valkosipuli, kesäkurpitsa, tomaattimurska
Jollakin on nyt supertylsää, mutta meillä kyssäkaalia, hamsteria a viikunanlehtiä.
F
Vierailija kirjoitti:
kukkakaali, kurkku, tomaatti, salaatti, papusekoitus, porkkana, sipuli, valkosipuli, kesäkurpitsa, tomaattimurska
lisäksi banaani, sitruuna, vihannesmehu, appelsiini, tyrni, mustikka, puolukka
Meilla syodaan aina lauantaisin ranskalaisia snackbarilta eli eilen ei tullut hirveasti vihanneksi syotya! Jos kaikki kasvikset lasketaan mukaan, nyt on keittiossa porisemassa kasvistajine, jossa inkivaaria, valkosipulia, sipulia ja linsseja. Hedelmia on tullut syotya ehka 5 per naama koko viikonlopun aikana.
Sipulia
Valkosipulia
Perunaa
Bataattia
Lanttua
Porkkanaa
Parsakaalia
Punakaalia
Kesäkurpitsaa
Tammenlehväsalaattia
Porkkanaa, bataattia, sinimailasen ituja, luumutomaatteja. Mitään salaattia en tehnyt tänä viikonloppuna vaan kasvissosekeiton. Ituja olen sekä keiton päälle ripotellut että leivän päällä syönyt. Olen yrittänyt myös aina suosia kausivihanneksia, nyt on punajuuret menossa keittoon. Ja kyseessä siis yhden ihmisen talous.
Perunaa sipulia porkkanaa lanttua kaalia jäävuorisalaattia tomattia kurkkua punaista, keltaista ja vihreää paprikaa herneitä