Sektio, oletteko miettineet kuolemaa?
Itselläni mahdollinen suunniteltu sektio edessä ja ajatukset kuolemasta ovat pyörineet paljon päässä. En tiedä tuleeko sitä automaatisesti mietittyä aina suuren operaation edessä, mutta olen joutunut nyt henkisesti käsittelemään asiaa. Miten teillä muilla?
Kommentit (26)
Olen miettinyt kuoleman mahdollisuutta tavallisessakin synnytyksessä.
Minulle on tehty kaksi sektiota ja 5 muuta "oikeaa" leikkausta ja 4 polvitähystystä. En ole miettinyt mitään kuolema-asioita ennen leikkauksia, kaikki ovat menneet tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehtiin huhtikuussa sovittu sektio perätilan vuoksi ja oli ihan samat ajatukset.Pelkäsin että vuodan kuiviin tai joku laite jumiutuu yms.Pelkkä leikkaussali oli niin hirveän näköinen että melkein rupesin itkemään,mutta sitten sitä vaan rauhottui ja päätin että menköön syyteen taikka saveen nyt hoidetaan tämä homma.Ei se sitten niin kauheaa ollutkaan.Vinkkinä kun tulet osastolle niin iltaan mennessä nouse jo tolpillesi ja pesulle,koska jos jäät makoilemaan kipujen kanssa seuraavaan päivään niin ne ovat kahta kauheemmat.Toki on parikin kaveria joilla ei ikinä ollut minkäänlaista leikkaushaava kipua.Tsemppiä!!
Minä en saanut nousta kuin vasta seuraavana päivänä
Aijaa,mikähän siinä sitten oli?Mulla tosin iltahoitaja patisti ylös omasta kokemuksestaan(3sektiota)tuon että nyt ylös tai huomenna piru perii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehtiin huhtikuussa sovittu sektio perätilan vuoksi ja oli ihan samat ajatukset.Pelkäsin että vuodan kuiviin tai joku laite jumiutuu yms.Pelkkä leikkaussali oli niin hirveän näköinen että melkein rupesin itkemään,mutta sitten sitä vaan rauhottui ja päätin että menköön syyteen taikka saveen nyt hoidetaan tämä homma.Ei se sitten niin kauheaa ollutkaan.Vinkkinä kun tulet osastolle niin iltaan mennessä nouse jo tolpillesi ja pesulle,koska jos jäät makoilemaan kipujen kanssa seuraavaan päivään niin ne ovat kahta kauheemmat.Toki on parikin kaveria joilla ei ikinä ollut minkäänlaista leikkaushaava kipua.Tsemppiä!!
Minä en saanut nousta kuin vasta seuraavana päivänä
Aijaa,mikähän siinä sitten oli?Mulla tosin iltahoitaja patisti ylös omasta kokemuksestaan(3sektiota)tuon että nyt ylös tai huomenna piru perii.
Mulle myös sanottiin, että ei leikkauspäivänä nousta seisomaan, mutta istumaan voi nousta. Seuraavana päivänä piti sitten nousta ja kävellä ja käydä suihkussa. Ainakin silloin naistenklinikalla oli todella täyttä.
Keskimmäiseni on syntynyt kiirellisellä sektiolla, ilman ditä olisimme molemmat kuolleet. Osittain etinen istukka irrosi osittain. Ja vuosin melkoisesti verta. Se verevuoto piti saada loppumaan ja lapsi ulos. Pelotti, tottakai. Mutta se oli myös ainoa mahdollisuus!
Hätäsektio pelasti henkeni. Ja lapsen hengen, vaikka pieni keskonen olikin. Sektio voi myös pelastaa.