Avioero - Miehen varat ulkomailla
Olen eroamassa henkisesti, taloudellisesti ja välillä fyysisestikin väkivaltaisesta miehestäni. Olen sairastunut liittomme aikana vakavaan masennukseen ja ajautunut pitkäaikaistyöttömäksi. Mieheni menestyy urallaan erinomaisesti, on saanut ulkomailta suuripalkkaisia töitä. Minulle tästä varallisuudesta hän ei kuitenkaan halua antaa penniäkään, ei edes siihen, että pääsisin terapiaan ja kuntoutumaan takaisin työkykyiseksi.
Olen joutunut hakemaan Kelalta tukea asumiseen, koska asun itse Suomessa, eikä mies suostunut auttamaan vuokranmaksussa. Nyt Kela on perimässä tukia (asumis- ja työttömyystukia) takaisin useita tuhansia ja mies ehdotti, että otetaan siihen yhdessä laina. Avioerossa se jäisi minulle, eikä minulla ole tuloja millä selvitä siitä.
Mies on onnistunut järjestämään asiansa siten, että hänellä ei ole avioliiton aikana kertyneitä varoja Suomessa, vaan hänellä on ulkomaisia sijoituksia ja tilejä EU:n ulkopuolella. Näitä hän ei tietenkään myönnä olevan olemassakaan. Voiko pesänselvittäjä saada nämä tilit tietoonsa? Avioliitto on kestänyt alle kaksi vuotta.
Kommentit (24)
Jouduin lopettamaan terapian, koska työmarkkinatuesta ei jäänyt yhtään rahaa siihen ja yritin samaan aikaan säästää vähän rahaa, että pääsisin pois väkivaltaisesta suhteesta.
Onko täällä tosiaan ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että kiusattu on aina vastuussa, eikä kiusaajalla ole mitään vastuuta, vaikka olisi pyrkinyt tuhoamaan toisen elämän ja mahdollisuudet itsenäiseen selviytymiseen?
Testaa se homma oikeudessa. Ota ero ja ala riidellä ukon rahoista. Jäisitkö muka suhteeseen jos joku sanoo että rahoja et saa.
Eipä tämä vänisijä tullu enää linjoille kun hiukan kyseenalaistettiin tarinaa,