Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miami, SAN Fransisco tai new york?

Vierailija

Kokemuksia nousta matkakohteena?

pärjääkö ilman autoa?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Itse valitsisin noista San Franciscon. New York on vähän liian rähjäinen ja Miami taitaa olla vain surffareille ja eläkeläisille. Ainoa asia mikä puoltaa NY:tä ja Miamia on se, että sinne pääsisi suorilla lennoilla, mutta SF:kin on vain noin 16 tunnin matkan päässä.

New Yorkissa on riittävästi julkista liikennettä, mutta se on eri asia, uskaltaako sitä käyttää.

Vierailija

Mä MENISIN kaikkiin Noihin. San FRANSISKO on niin Nätti Ja ihana! Ja MIAmi on niiin upee Hiekka Ranta. NEW yorkki kiehtoo Kun Siellä on niin monet Leffat KUVATTU. OIJ.
T. usa FreaK

Vierailija

New Yorkiin autoilemaan? Jos tarkoitit sitä isoa osavaltiota Manhattanin pohjoispuolella, niin auto voi hyvinkin olla tarpeellinen.

Minulla ei ole ajokorttia ja voisin hyvin lähteä kaikkiin noihin paikkoihin lomalle. Tuollaisissa turistikohteissa voi ostaa kaiken maailman kiertomatkoja, joilla pääsee kauemmaksi kaupungista, jos mieli tekee. Toki meneminen on rajoitetumpaa, mutta kun lähtee oikealla asenteella, niin kiva loma tulee :).

Vierailija

Kaikissa käyty, Friscon valitsisin. NY tietysti myös, jos on jotain sellaista, jota vain sieltä kaipaa. Frisco on vaan niin ihana ja leppoisa paikka, mutta kuitenkin virkeä ja täynnä kaikenlaista. Ilman autoa pärjää hyvin, jos haluaa lähteä kauemmas retkille sinne on yleensä hyvät kuljetukset.

Vierailija

Käynyt Las Vegasissa, Nykissä ja SF:ssa. Kaikki omalla tavallaan hienoja paikkoja. New York ehkä vaikuttavin... Tultiin yöllä Manhattanille ja se näky oli uskomaton. Las Vegas överipaikka, näkemisen arvoinen sekin. Friscossa upeat maisemat... Ehkä eniten pettymys ennakko-odotuksiini nähden. 

Vierailija

Olimme New Yorkissa kolme yötä. Sitten Floridassa kierroksella 1,5 viikkoa. Siellä tarvii auton.

Nämä on helppo yhdistää. Suorat lennot. Helppoa ja mukavaa

Vierailija

Mun mielesta riippuu siita kenen kanssa matkustaa ja minne aikoo menna. New York on suosikkini miehen tai ystavien kanssa - lasten kanssa ei niin hauskaa. Ja Manhattanilla ei autoa tarvitse, julkiset ja taksit kulkee hyvin (mika naiden kaytossa muka pelottaa, joku aikaisempi kommentoi??).

San Franciscossa olen ollut "tyttojen matkalla" myos. Oli aivan ihana. Voi hyvin liikkua julkisilla ja kavellen (pyoralla), mutta auto vuokrattiin viinitiloille tutustumista varten.

Miami on aurinkolomakohde, sopii hyvin myos lapsiperheen rantakohteeksi tai sitten jatkaa matkaa Orlandoon sielta. Auto kannattaa varmaan vuokrata.

Hyvaa matkaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa käyty, Friscon valitsisin. NY tietysti myös, jos on jotain sellaista, jota vain sieltä kaipaa. Frisco on vaan niin ihana ja leppoisa paikka, mutta kuitenkin virkeä ja täynnä kaikenlaista. Ilman autoa pärjää hyvin, jos haluaa lähteä kauemmas retkille sinne on yleensä hyvät kuljetukset.

Frisco City, Alabama
Frisco, Colorado
Frisco, Idaho
Frisco, Illinois
Frisco, Louisiana
Frisco, North Carolina
Frisco, Pennsylvania
Frisco, Texas
Frisco, Utah
Ei kukaan paikallinen kutsu San Franciscoa "Friscoksi", se on San Fran, samoinkuin "Losi" on LA (ElEi). USAssa on noin 20,000 kaupunkia joista valita matkakohteita, kolme suurinta New York, Los Angeles, Chicago. Koettakaapas arvata mika on USAn vanhin kaupunki tai missa on vanhin yhtajaksoisessa kaytossa oleva rakennus. Onko kukaan kaynyt Monument Valleyssa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat