imettävät äidit ja alkoholi

Vierailija

Oletteko juoneet alkoholia ja imettäneet lasta. Itse en ole uskaltanut juoda tippaakaan kun imetän ja nyt pohdin että uskaltaako lasin viiniä juoda huoletta? -helposti huolehtiva äippä

Kommentit (5)

Vierailija

Riippuu ihan siitä kuinka jurrissa olet sen lasillisen jälkeen. Maidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, eli vaikka olisit 3 promillen, eli tuhannesosan humalassa, olisi maito ihan samaa tavaraa kuin muutenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä kuinka jurrissa olet sen lasillisen jälkeen. Maidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, eli vaikka olisit 3 promillen, eli tuhannesosan humalassa, olisi maito ihan samaa tavaraa kuin muutenkin.

3 promillen maito on vauvalle aika tujua tavaraa, ei todellakaan samaa tavaraa kuin jos ei olisi juonut.

Mutta itse kysymykseen, yhden uskallat ottaa kunhan jää siihen yhteen ja pystyt yhden jälkeen vielä käsittelemään vauvaa normaalisti.

Vierailija

Ainoa este on, ettei humaltuneena käsitellä vauvaa. D-vitamiinitipat ovat lähes puhdasta etanolia, annat varmaan niitäkin vauvallesi. Se saa niistä moninkertaisen määrän alkoholia viikossa, kuin jostain äidin juomasta satunnaisesta viinilasillisesta. Alkoholi haihtuu maidosta samalla tavalla kuin verestä, että jos hysteeriseksi haluaa alkaa niin odottaa sitten pari tuntia lasillisen jälkeen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 promillen maito on vauvalle aika tujua tavaraa, ei todellakaan samaa tavaraa kuin jos ei olisi juonut.

Mutta itse kysymykseen, yhden uskallat ottaa kunhan jää siihen yhteen ja pystyt yhden jälkeen vielä käsittelemään vauvaa normaalisti.

Kolmen promillen tujut aineet, salli mun nauraa. Tietenkään vauvaan ei siinä humalatilassa kosketa, mutta alkoholia siinä maidossa ei ole käytännössä yhtään.

Vierailija

Kyllä uskaltaa. Vaikka olisit humalassa, äidinmaidossa sitä alkoholia on niin vähän, että enemmän alkoholia vauva saa d-vitamiinistakin. 

Ihmiset sekoittavat raskauden aikaisen juomisen ja imetyksen. Jälkimmäisellä ei ole muuta vaikutusta kuin ettei alkoholi ja vauvanhoito ei ole hyvä kombo. Yksi tai muutama lasillinen tuskin kuitenkaan haittaa vauvan kanssa. Vauvalle sillä ei ole mitään vaikutusta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat