Miksi musiikki on nykyään niin paskaa?
Cheek, JVG ynnä muut täysin lahjattomat tyypit tekee musaa, ja miljoonat klikkailevat ja kuuntelevat. Riimit on korkeintaan sinne päin, ja hyviä melodioita on tosi harvoin.
Samaan aikaan olisi tarjolla ihan kunnon kappaleita. Esim. Vesterinen yhtyeineen, jolla kappale Turisti. On sävelmä, on teksti, on sanoma.
Tai Ufo Mustonen, ja kappale Rattaanpyörä.
Elämä on valintoja.
Kommentit (87)
Kertakäyttä kirjoitti:
Kertakäyttöaikaa.
Kertakäyttömusiikkia.
Kertakäyttöihmisiä.
Tämä kuvio toistuu juuri ennen romahdusta ja kunnon sotia.
Vierailija kirjoitti:
Rap/hiphop tuotannon esittäminen/omistaminen/levittäminen/ihannoiminen pitäisi olla kuolemalla rangaistavaa
Suomenkielisen sellaisen kyllä!
Olen sattuneesta syystä kuunnellut paljon amatöörien ja ei-menestyneiden ammattilaisten tekemää musiikkia ja pakko sanoa että alkaa suomalaistenkin top-artistien musiikki kuulostaa hyvältä. Ei se näköjään ole niin helppoa.
Niin, miksi ei kaikki pidä samasta musiikista kuin minä 🤣 kas siinä pulma.
Makuja on niin kovin monenlaisia. Myös oma ikä vaikuttaa.
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Itse olen pyrkinyt tekemään melodista ja kesäistä pop-dancea hyvällä maulla. Ohessa linkki uuteen biisiini, jonka olen alusta loppuun tehnyt itse - säveltänyt, sanoittanut, soittanut, laulanut, tuottanut. Äänenlaatu tosin on mitä on, kun kotistudiolla tässä mennään. Kertokaa mitä pidätte?
Tsäpdiidmänthon esittää: "Ouzigatti", eli Zupe D Edmonthon: Amy
https://on.soundcloud.com/aoC1KGxEk4eQJ69h7
Kesäterveisin Zupe D Edmonthon
Pitää tehdä äkkiä rahaa, esiintyjät eivät tee itse biisejään, bändejä ei ole - on vain tuottaja joka ottaa jonkun laulamaan ja taustalle jotkut sätkynuket tanssimaan, eli ei ole ryhmää joka hioisi keskenään vuosikausia joitan musiikillisia juttuja, kuten ennen.
Ei ennen ollut suosituimmilla bändeillä mitään radiohittejä, ei melkein missään soinut koskaan ac/dc tai iron maiden tai metallica, biisitkin oli liian pitkiä radioon, ihmiset käyttivät omia korviaan ja omia älyä näiden bändien etsimiseen, nyt ei tehdä enää näin, kaikille valitaan jossain voice-ohjelmassa se, ketä kaikkien kuuluu kuunnella.
Huonoja biisejä on ollut aina. Ja hyviä. Jos seuraavat kohtuullisen uudet biisit ovat jonkun mielestä huonoa musiikkia niin sitten tuntuu että asiasta keskustellaan ihan lapsen tasolla eikä osata tai haluta nähdä kyvykkyyttä siellä missä sitä on.
Alan Walker - Faded
JVG - Tarkenee
Sanni - 2080
Tove Lo - Habits
M45