Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musiikki on nykyään niin paskaa?

Piere Kattilaan
18.10.2015 |

Cheek, JVG ynnä muut täysin lahjattomat tyypit tekee musaa, ja miljoonat klikkailevat ja kuuntelevat. Riimit on korkeintaan sinne päin, ja hyviä melodioita on tosi harvoin.

Samaan aikaan olisi tarjolla ihan kunnon kappaleita. Esim. Vesterinen yhtyeineen, jolla kappale Turisti. On sävelmä, on teksti, on sanoma.

Tai Ufo Mustonen, ja kappale Rattaanpyörä.

Elämä on valintoja.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää Sini Sabotage teidän mielestä oikeaa räppiä?

Mun mielestä ei ole räppiä nähnytkään.

Vierailija
22/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räppi ei ole edes musiikkia.

Räpin ainoa idea on sanoitukset. Räpissähän voi puhua mitä tahansa musiikki ei ole siinnä esteenä. Mutta missä on ne hyvät sanoitukset?

"Joo mä join koko yön Öööh!..Mä vedin pullon kossuu  Öööh! Wauuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räpin ainoa idea on sanoitukset. Räpissähän voi puhua mitä tahansa musiikki ei ole siinnä esteenä. Mutta missä on ne hyvät sanoitukset?

rhythm and poetry.. :) 

Vierailija
24/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos käsityksesi räpistä perustuu Cheekin, Mikael Gabrielin ja JVG:n jumputukseen, niin et oo räppiä nähnykkää ja oot tosi pahasti hakoteillä. Räpillä on tarkoitus ottaa kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin tai muihin syvällisiin asioihin ja sanoitukset ovatkin usein koskettavia eivätkä pyöri naisten, bileiden ja viinan ympärillä.

Kuuntelepa huviksesi vaikkapa Eminemiltä tai Necrolta pari kappaletta ja keskity eritoten sanoihin

Vierailija
25/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan kuuntele suomalaista musiikkia.

Vierailija
26/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa musiikista on paskaa. Onneksi Diablon Silvër Horizon on niin timanttisen kova levy, että se kompensoi muiden levyjen paskuuden.

Vierailija
27/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos käsityksesi räpistä perustuu Cheekin, Mikael Gabrielin ja JVG:n jumputukseen, niin et oo räppiä nähnykkää ja oot tosi pahasti hakoteillä. Räpillä on tarkoitus ottaa kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin tai muihin syvällisiin asioihin ja sanoitukset ovatkin usein koskettavia eivätkä pyöri naisten, bileiden ja viinan ympärillä.

Kuuntelepa huviksesi vaikkapa Eminemiltä tai Necrolta pari kappaletta ja keskity eritoten sanoihin

James Brown pesee kaikki räpissä tai rytmeissä valitettavasti.

Vierailija
28/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymusiikki on huonoa. Nykyruoka maistuu oudolle. Nykynuoriso on turmeltunutta. Ja mitä ovat nämä, härskisti naisten yllä näkyvät, ns. Farmarihousut? Ennen Oli Kaikki Paremmin.

Vierailija
29/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on siksi nykyään paskaa, koska kukaan ei osaa ilm. soittaa, vaan kaikki tehdään koneellisesti ja kukaan ei osaa laulaa ja sitten se piipitys/honotus peitetään sillä koneellisella älämölöllä.

Ihan kuunnella vanhaa oikeilla soittimilla soitettua musiikkia ja jos joku laulaa, niin sanoistakin voi saada selvää. esim. Vera Lynn: It's hearst to say goodbay.

Vierailija
30/87 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii että musiikin tahdissa pitäisi tuntea olevansa kova jätkä ja sen tahdissa pitäisi pystyä kevyesti potkunyrkkeilemään niin ei se vaan onnistu nykymusiikilla. 

Jotenkin sitä alkaa kesken potkunyrkkeilyn keinuttelemaan lanteita ja hetken päästä tuntee itsensä meripojaksi ilman pelastusrengasta :/

Vierailija
31/87 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmeihin ei panosteta tarpeeksi. Hyvin rytmin tunnistaa siitä että sen päälle voi tehdä paljon versioita ja siitä syntyy paljon uutta. Sitä voi kierrättää ikuisuuksiin. Hyvä rytmi on yksinkertainen. Luulen että hyvät rytmit tehtiin ajat sitten. Onneksi aina välillä törmää hyvään musiikkin edelleen ja usein se on sitä vanhaa. Myös uutta löytää mutta paskasuodatin on aika täysillä. Pitää tehdä kovasti töitä että löytää. Työn raskauden vuoksi musiikki on nykyään aika halpaa. Sen löytämiseen käytetty aika on iin kallista. 

Vierailija
32/87 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeata musiikkia on stigin laulut kaikki muu "musiikki" on median halpaa aivopesutahnaa

Vierailija
33/87 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/87 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa soi sama soittolista viikosta toiseen...ärsyttää nämä rallatukset jossa hoetaan muutamaa sanaa loputtomiin.....räppi on peestä,se mitää musiikkia oo

Vierailija
35/87 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiossa soi sama soittolista viikosta toiseen...ärsyttää nämä rallatukset jossa hoetaan muutamaa sanaa loputtomiin.....räppi on peestä,se mitää musiikkia oo

Se on sun oma ongelma ku et tiedä musiikista mitään...

Vierailija
36/87 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikki ei oikeastaan ole yhtään huonompaa. Kyse on vain siitä, ettet pidä siitä.

Vierailija
37/87 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt oli kyse musiikista. Olkoon sanoitukset kuinka kantaaottavia tahansa, ne on räpissä kuitenkin vain puhetta. Ja sitä komppia ei oikein voi musiikkina pitää.

Vierailija
38/87 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttä kirjoitti:

Kertakäyttöaikaa.

Kertakäyttömusiikkia.

Kertakäyttöihmisiä.

5/5 kommentti

Vierailija
39/87 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt oli kyse musiikista. Olkoon sanoitukset kuinka kantaaottavia tahansa, ne on räpissä kuitenkin vain puhetta. Ja sitä komppia ei oikein voi musiikkina pitää.

Tämä. Puhe on syrjäyttänyt melodian. Ne biisit joista nykyään leivotaan hittejä suurella rahalla ja toistolla ovat sellaia että ennen olisivat ehkä levyn b-puolelle kelvanneet. Musiikista on tulossa enemmänkin runoutta joka säksätetään rumpukompin päälle. Juuri eilen tätä surin. Cardi B, Selena Gomes, joku iso miesnimi - ja mitätön biisi.

Vierailija
40/87 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin hyvyys on suhteellinen käsite. Se on ihan tutkittukin, että suurimpaan osaan ihmisistä iskee parhaiten se musiikki, mitä tehtiin heidän ollessaan 13-14-vuotiaita. Näyttää pätevän minuunkin, kun kurkkasin Suomen suosituimmat kappaleet nuilta vuosilta.

Ilmiö aiheutuu siitä, että ihmisellä on yleensä eniten positiivisia assosiaatioita juuri nuoruuden kulttuuriin ja musiikkiin, koska silloin maailma oli avoin, velvollisuuksia ja huolia vähän, hurjasti energiaa ja haaveita. Näin pääsääntöisesti siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme