Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Suomessa pitää apinaa lemmikkinä?

Vierailija
18.10.2015 |

http://www.keltainenporssi.fi/search/lemmikkielaimet/kissat/saatavilla-…

Tällaiseen ilmoitukseen törmäsin kun etsin kissanmyynti-ilmoituksia. Itselläni on sellainen mielikuva ettei apinat ole Suomessa sallittuja lemmikkieläimiä mutta mikä mahtaa tilanne oikeasti olla luvallisuuden kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apina ole mikään disney elokuvien helkyttävä otus vaan peto joka kykenee repimään ihmisen kappaleiksi sekä raatelemaan kysillään ja hampaillaan.

Vierailija
22/26 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pitää. Mutta minä olen ihan eri mieltä siitä, että eikö ainakin pienet apinat voisi soveltua hyvinkin lemmikiksi. Kokemustakin on kahden marmosetin kanssa asumisesta (ei Suomessa).

Näitä lemmikkiapinoitahan ei pyydystetä mistään luonnosta, vaan ne ovat ihmisten kasvattamia samoin kuin lemmikkikissat tai -koirat. Ne ovat tottuneet ihmisiin pienestä asti ja kehittävät ihmisiin syvän suhteen. Tämä suhde kädelliseen on minusta jopa huomattavasti syvempi kuin tavanomaisempiin lemmikkeihin, ja on hienoa katsella miten kaksi kädellistä ymmärtävät toisiaan. Aivan selvästi myös lemmikkiapinat nauttivat ihmisen seurasta, jos niitä pidetään hyvin.

Läheskään jokaisen lemmikkejä kädelliset eivät ole. Esim. marmosetit ovat hyvin vilkkaita ja aktiivisia ja vaativat todella paljon huomiota ja tekemistä. Lisäksi ne vaativat lajitoverin. Sillä tavalla homma ei toimi kuin vaikka aikuisen koiran kanssa, että sitä voisi viihdyttää pienet hetket päivässä ja sitten se olisi vaan jossain lojumassa. Ainakaan yksin olevaa apinaa ei myös voi jättää yksin pitkän työpäivän ajaksi vaan lajitoveri pitää olla, ja kyllä ne sittenkin kaipaavat ihmislaumaansa, jos paljon joutuvat itsekseen olemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin "myyjältä" miten aikoisi tuoda apinat suomeen kun ovat täällä kiellettyjä eläimiä, tässä vastaus:

Hei taas ja kiitos nopea vastaus. Olen todella kiitollinen! Alexander & Lucy ovat apinoita, joka ansaitsee parasta kotiin koskaan. Heillä on kaikki paperit ja wil tulossa täysi rekisteriote. Et koskaan pahoillani saada heidät perheesi, voin luvata. Kiitos varmistaa minulle hyvän kodin tähän apinoilla. Se on ollut minun suurin tavoite. Alexander & Lucy parhaillaan ruokinta Wellness Super5Mix - apina ruoka tai innovaatio EVO kissa ja apina kuivamuonaa kahdesti vuorokaudessa (34% proteiinia ja 20% rasvaa Ensimmäiset viisi ainesosat luuton kana, kana ateria, kanan maksa, maalattu ruskea. Riisi ja maa koko kaura), ja et anna heille keitettyjä luita, koiranruokaa, suklaa, lehmänmaito, kasvissyöjä ruokavalio suppliments, ellei suosittelemia eläinlääkäri. Mitä heidän tarpeensa / pelata leluja, sinun pitäisi ostaa turvallisia pureskella leluja niille. Nämä lelut on lähes rikkoutumaton, kuten "Nylabone tuotteita. Koskaan osta niitä leluille he voivat niellä tai juuttua niiden kurkkuun. Nylon pureskella lelut ovat turvallisia ja löytyvät useimpien tai kaikkien Lemmikkiliikkeet. Minä lähetän heille joitakin heidän pelissä leluja. Ne ovat kotona / potta koulutettu jo olen valmis ja valmis lähettämään heidät niin pian kuin olet valmis niille.Se on erittäin helppoa ja yksinkertaista. Otan vain tehdä heidän varaukset toimitus, joten jos luulet olet valmis niitä nyt, ystävällisesti yhteyttä minuun täydellinen toimitus alla. Niiden hyväksyminen ja muut kulut (rokote, siirto ja kuljetus), maksaa 300euros. Siinä kaikki mitä 'll on maksettava niitä teidän ikuisesti, maksu on tehtävä suoraan kuljetusalan yritys, joka hoitaa toimituksen. Haluan käyttää Lemmikit Eläinten kuljetusta niiden toimitus, ja Sain selville heidän kanssaan ja he vahvistavat, että on toimituksen omalla alueella päivittäin.Joten lähetä sähköpostia minulle täydellisen toimitus yksityiskohtia, joten en voi vain mennä niiden viraston kanssa apinat ja saada ne rekisteröity toimitus, ja sinun täytyy saada ne samana päivänä, että rekisteröinti on suoritettu ja vahvistettu ..
Pakollinen Toimitustiedot.
Täydelliset nimet?
Kotiosoite?
kaupunki
Zip?
Puhelin / Cell Number? Tämä tieto on hyödyllistä varaus. Saapuessaan, toimitus agentti antaa sinulle soittaa, joten ei pitäisi olla joku kotona toivottaa apinat. Odotan antaa heille hyvä koti on pienin edullinen maksu. Suurin huolenaiheeni on koti he siirtyvät.
Toivottavasti lukea sinulta
Terveiset

Vierailija
24/26 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisia villejä eläimiä ei saa tuoda Suomeen.

On itsekästä tuoda villieläin tänne rääkättäväksi ja toisekseen jossain Amerikassa oli

aikuinen apina repinyt omistajansa kasvot kauheaan kuntoon.

Se oli mielestäni sille aivan oikein.

Kissoja ja koiria sekä pienempiä eläimiä on vaikka kuinka paljon, kunhan harjoittelisi eläimen pitoa vaikka

vaikka 15 vuotta , jos ei "jaksa " pitänee tyytyä pehmoeläimeen

Vierailija
25/26 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tullut reippaasti apínoita itärajan yli viime aikoina, mikä estää?

Vierailija
26/26 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun exän uus ainakin pitää apinaa lemmikkinään! Eli kai se ihan laillista on.

Se on laitonta Suomessa.

Tuota yhtä lajia saa pitää, ei se karvattomana silloin pienenä edes selviytyisi luonnossa ja isompana se on aika suloinen välillä. Mulla on yks aikuinen apina ja kaks pikkuapinaa.

-ohis.

Mikä laji kyseessä?

Hyyi,  tarkoitatko, että olet mennyt lisääntymään sen kanssa? Onneksi teillä sentään ei ole tuota ketjussa mainittua haisunäätä lemmikkinä, ei naapurit taitaisi tykätä.00

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä