Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella oli epäkohteliaita kavereita kylässä

Vierailija

Tarjosin syötävää ja molemmat pojat sanoi, että se oli pahaa. Meillä oli siis kaksi poikaa käymässä omani kaverina. Toinen ei myöskään totellut heti mun sääntöjä vaan jouduin sanoon uudestaan ja kovemmalla äänellä.

Kyllä nyt 7-vuotiaan pitäisi mielestäni osata semmoinen käytöstapa, että ruokaa ei sanota pahaksi - sanoo vaikka että ei välitä siitä, mutta ei "yök".

Ja se ruoka EI ollut oikeasti pahaa, eikä mun säännöt älyttömiä, vaan semmoista perus, että sinne ei saakaan meillä mennä jne.

Kommentit (7)

Vierailija

Olisit "heittänyt" tuollaiset kaverit ohi. Sanonut vain, että vierailu päättyi nyt tähän. Sinun kotisi, sinun sääntösi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisit "heittänyt" tuollaiset kaverit ohi. Sanonut vain, että vierailu päättyi nyt tähän. Sinun kotisi, sinun sääntösi.

ulos, tuossa pitäisi lukea, ihme kirjoitusvirhe tuonne tuli. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No siis, jotenkin olin tosi yllättynyt että käytös oli tuollaista. Odotin, että vieraskoreutta löytyisi. En kyllä kotiin ala lähettämään heti huonon käytöksen takia, vaan sitten vasta jos ei tunnu puhe lainkaan auttavan.

Ens kerralla otan tiukan komennon heti alusta!

___

Nykyajan lapsethan on just tollasia.Kokemusta on! Oman 7v poikani luokkalaiset.. Ei MITÄÄN vieraskoreutta!!😠 Tiukka kuri vaan heti alusta alkaen!! ...kun eivät kotona sitä saa...

Vierailija

Jaa. Minä olisin vain opettanut sievästi: "Ei se haittaa, että tämä ruoka ei ollut oikein herkkua. Mutta tiiättekö, on paljon kohteliaampaa sanoa "kiitos, en ota enempää".

Ja sitten sen jälkeen olisin kysynyt jäikö jollekin nälkä, sanonut että leipää saa kyllä ottaa. Ja kun tilanne olisi ollut ohi, olisin tarjonnut kaikille Eskimo-puikot ja lähettänyt matkoihinsa leikkimään.

Ruualla ja makuasioilla ei tarvitse syyllistä, sillä on aiheutettu jo kaksi täysin syömishäiriöistä sukupolvea.

T: rva 45 vee

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat