Ns fine dining, ei ole ihan meidän juttu, tulipa taas todistettua.

Vierailija

Olimme risteilyllä ja kysynkin nyt, että mikä olisi teistä ns ok hinta annokselle jossa n.50 g pala kalaa, luumun kokoinen perunakroketin tapainen pallero, vihreä yrttioksa koristeena ja "kastikkeena" 3 ehkä puolikkaan teelusikallisen kokoista täplää hollandaisea sekä maa-artisokkapyrettä ehkä 1rkl läiskä? 

Hintaa ruolla oli 24€, olen pöyristynyt. 

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ei tuo nyt mitään oikeaa fine diningiä oo. t. Pilkunnussija

Tohon on tietysti tarkoitus hankkia pari ruokalajia lisää, yksi alkuruoka ja jälkkäri vähintään. Sit vasta masu täyttyis.

Vierailija

Oisitte menneet buhvettiin nii pisitte saaneet noi samat mutta itse lautaselle haettuna.  Paljonko menee rahaa palkkoihin kun tuodaan pöytään?

Vierailija

Jossakin oikeassa fine dining ravintolassa 24 eur hintainen pääruoka ei todellakaan ole kallis. Annoksessa voi olla esim. yli kymmenen komponenttia ja se on kokonaisuudessaan käsityönä tehty usean kokin toimesta. Raaka-aineet tuoreita ja laadukkaita. Toki sellainen ruoka on kalliimpaa kuin ketjuravintolan puolivalmisteet ja pakasteesta repäistyt lehtipihvit.

Vierailija

Fine dining -paikoissa ei ole tarkoituskaan syödä pelkkää pääruokaa, vaan koko menu (yleensä valmiita menuja on tarjolla noin 50 euron hintaan), josta vatsa tulee kyllä hyvin täyteen.

Vierailija

Kuulostaa siltä, että söit vaan osan ajatellusta kokonaisuudesta, eli ruoan määrä annoksessa oli pettymys. 

Hinta on kyllä kova pelkälle pääruoalle.

Minulle se fine dining tai "parempi" ruokailu tarkoittaa koko illan ohjelmaa alkupaloineen, pääruokineen ja jälkkäreineen jossa saa nauttia kokonaisuudesta ja makujen ja rakenteiden vaihtuvuudesta ruokalajista toiseen. Olen pieniruokainen, joten arvostan pieniä annoskokoja kun juttuja on paljon. 

Olen myös valmis maksamaan tuollaisesta elämyksestä, useimmiten tulee halvemmaksi kuin vaikka leffakäynti poppareiden ja juomien kanssa  :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laivalla ei oo fine diningia olemassakaan 

Ei näytä olevan. Menin kerran laivan ravintolaan istumaan ja kun tarjoilija tuli, niin meinasin tilata kunnon pihvin. Sanoi että kaikki pöydät ovat etukäteen varattuja. Kiva mutta matkaa varatessa tästä ei kerrottu mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oisitte menneet buhvettiin nii pisitte saaneet noi samat mutta itse lautaselle haettuna.  Paljonko menee rahaa palkkoihin kun tuodaan pöytään?

Buffetit on yleensä aika perseestä. Nälkä saattaa lähteä perunoita syödessä, mutta ei siinä mihinkään makuelämykseen pääse. Mielummin tilaan sellaisen pihvin josta pidän, kuin buffettien puolivalmisteita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat