Vierailija

sellasen puisen katoksen missä on takaseinä, sivut ja katto? Tuo katos on n. 20cm irti talon seinästä. Minua mietityttää se, että mitä jos tuo 3 metriä leveä hökötys tiivistää kosteutta talon seinään? Voisiko joku vaikka kysyä mieheltään mielipidettä tästä et pitäisikö tuo puukatos siirtää toiseen paikkaan. Eihän pensaitakaan saa istuttaa talon seinustalle juuri kosteusriskin takia joten tämä huolestuttaa..

• ylös 4
  • alas 13

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Siellähän on hyvä tuuletusrako, ei se mitään kosteutta taloon tiivistä. Paloturvallisuus on kyllä vähän niin ja näin. Onhan talon seinä palamaton, siis esim. betonia? Halkopinon ja talon seinän välissä pitää olla paloseinä tai sitten näillä pitää olla välimatkaa useita metrejä (olisko ollut 3 vai jopa 5 metriä).

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Kysyin mieheltäni, mutta hän ei valitettavasti osannut sanoa, kun ei rakentamisesta pahemmin mitään ymmärrä. Kysyin erikseen vielä sen peenikseltä, mutta tuo miehinen rakennustietoutta ja - taitoa omaava elin vastasi täydellä hiljaisuudella. 

• ylös 58
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minäkin kysyin mieheltäni, mutta hän ei puutarhurina osannut sanoa asiaan mitään. Itse olen kyllä rakennusalalla töissä, mutta minulla on vagina , jolen tämä ei tainnutkaan koskea minua...
:D

• ylös 59
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on hyvä tuuletusrako, ei se mitään kosteutta taloon tiivistä. Paloturvallisuus on kyllä vähän niin ja näin. Onhan talon seinä palamaton, siis esim. betonia? Halkopinon ja talon seinän välissä pitää olla paloseinä tai sitten näillä pitää olla välimatkaa useita metrejä (olisko ollut 3 vai jopa 5 metriä).

Ihan puutalo on.. eli palotarkasta ei tuosta tykkäisi myöskään..:/ t. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten se halkopino itsestään syttyisi..? Jos pyromaani osuisi kohdalle niin saahan sen puutalonkin pelkästään syttymään.

• ylös 28
  • alas 3
Vierailija

Miksi te kysytte nörttimiehiltänne! Eikö kellään av-mammalla ole duunari-rakennusammattilaista miehenä?

• ylös 3
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kysytte nörttimiehiltänne! Eikö kellään av-mammalla ole duunari-rakennusammattilaista miehenä?

Mulla on eikä hän nähnyt  tuossa ongelmaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eikä hän nähnyt  tuossa ongelmaa. 

Kiitos! Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, sori, vastasin ihan itse enkä kysynyt mieheltä. Voi ei, anteeksi!

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se halkopino itsestään syttyisi..? Jos pyromaani osuisi kohdalle niin saahan sen puutalonkin pelkästään syttymään.

Meinaatko, että kaikki metsä- ja maastopalot on pyromaanien sytyttämiä?

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Kysy ihmeessä palotarkastajalta. Täällä Hyvinkäällä kaikki talon viereen kyhätyt palavat kasat lähtevät kuin hauki kaislikosta. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa, googlaa. Teilläpäin voi olla ihan höntti palotarkastaja, mistä sen nykyään voi tietää?

Vierailija

Niin että pahimmillaan voi olla ettei vakuutus korvaa jos torppa palaa kun on tuollainen paloturvallisuusriski seinustalla:/ Ap.

Vierailija

"No en nyt kyllä tosiaan osaa sanoa", vastasi FM ohjelmistosuunnittelija. Naurahti, kun totesin että kyllä hänen miehenä pitäisi tietää. 

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Kiitän vastauksista, mutta oikeesti; mitä vässyköitä nykymiehet oikein on? Oma teinipoikakin on sellainen että toivottavasti löytää osaavan naisen, joka vaihtaa auton renkaat jne. Tuskin löytyy pojalta tietotaitoa ns. miesten juttuihin. Kyllä sitä nyt vaan olettaa että MIES ymmärtäisi edes jotain tällaisten ongelmien päälle, mutta näköjään ei. Suvussa kai harvinaisen paljon 50+ duunariosaajia jotka varmasti tietäisivät tähänkin ongelmaan ratkaisun, mutta heiltä en nyt tähän hätään voi kysyä. Ap.

• ylös 6
  • alas 17
Vierailija

Ap, oma miehes on vässykkä kun rakensi "laittoman" takkapuusuojan :-D meillä ainakin kumpikin osaa tarkistaa rakennusmääräykset ennen kuin ollaan mitään ruvettu väsäämään.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap, oma miehes on vässykkä kun rakensi "laittoman" takkapuusuojan :-D meillä ainakin kumpikin osaa tarkistaa rakennusmääräykset ennen kuin ollaan mitään ruvettu väsäämään.

No niin onkin! Siksi kyselenkin täällä. Ap.

Vierailija

Pitääkö kaikista asioista vääntää jokin ongelma. Tehty mikä tehty ja sillä hyvä. Puut poltetaan pikkuhiljaa pois ja ongelma on sillä hoidettu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.