Miksi en tiedä olenko kaunis vai ruma?

Vierailija

Välillä minulla on päiviä ja hetkiä joina oikein hämmennyn peilikuvastani - kuinka upea olenkaan, menisin aivan mallista, näytän uskomattoman kauniilta ja naiselliselta. Mutta sitten taas on päiviä jolloin peilistä toljottaa takaisin varsinainen rumilus, joka vaatisi reipasta leikkelyä näyttääkseen ihmiseltä.

Tälläinen todella iso vaihtelu minäkuvassani hämmentää. En ole pinnallinen tai välitä pahemmin jokapäväisessä elämässäni siltä miltä satun näyttämään, minulla on perushyvä itsetunto. Lapsena ja esiteininä olin kiusattu ja tunsin itseni tuhottoman rumaksi, ja olinhan myös melko ruma. Voiko tämä olla kaikki vain peruja lapsuuden itsetunto-ongelmista, jotka olen luullakseni kumminkin ohittanut? En osaa edelleenkään oikein arvioida miltä oikeasti näytän...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Minulla on samaa! Eikä asiaa auta ristiriitainen palaute, minua kun on sanottu sekä rumaksi että kauniiksi. Mutta tärkeämpi kysymys lienee, mitä väliä koko asialla on?

Vierailija

Mulla sama juttu. Joskus olen mielestäni ihana kaunotar, joskus taas en oikeasti meinaa kehdata mennä ulos, kun häpeän rumuuttani.

Mä en ole ollut koulukiusattu, mutta masentunut ja yksinäinen olin juuri siinä iässä, jossa aloin kiinnittää paljon huomiota ulkonäkööni.

Vierailija

Olet kaunis <3

Mulla on samanlaisia ailahteluita, uskon niiden johtuvan huonosta itsetunnosta. Ajattelen kuitenkin, että "oikea" ajatus on, että olen kaunis (en mikään erityisen kaunis tai kauniimpi kuin muut, mutta kaunis ja jonkun silmään erityisen kaunis). Välillä mieleen puskee vääriä ajatuksia, kuten että olen ruma haahka. Tiedostan myös sen, että ajatukseni vaikuttavat siihen, miten kaunis olen, koska itsevarmuus kaunistaa.

Toki varmaan ihan kaikilla on joskus sellaisia rumia päiviä. Minkä ikäinen olet?

Vierailija

On sillä mun mielestä väliä, ihanteellista olis, että ihmisellä olis suht positiivinen mutta realistinen käsitys omasta ulkonäöstään. Ei kannata turhaan hävetä itseään, mutta on hyvä huomata, että jos on vaikka 15 kg ylipainoa, niin se ei oo pelkkää suuriluisuutta.

Vierailija

Todennäköisesti olet jotain tuolta väliltä. Itse näytän erilaiselta eri päivinä, välillä nuutuneemmalta ja välillä freesimmältä. 

Vierailija

olen 25. ja en nyt tiedä mitä sanoisin "mitä väliä"-vastauksiin, onhan sillä väliä - itsetunto ja minäkuva ovat kuitenkin aina osa ihmistä ja väkisin vaikuttavat meihin jokaiseen. ja olisihan se tavallaan kiva saada itsestään jonkinlainen käsitys mihin suurinpiirtein sijoittuu asteikolla yhdestä kymppiin kun tällä hetkellä oma käsitys heittelee asteikon päästä päähän. tavallaan tuntisi itsensä paremmin, olisi vahvempi käsitys itsestä. ja tokihan ihmisten kauneuskäsitys vaihtelee eikä ulkonäköä voi arvioida universaalisti, mutta olisi mukavaa jos saisi itselleen jonkun käsityksen siitä miltä näyttää. en tiedä vaikuttaako myös se että minulla on lievä kasvosokeus, enkä kykene muistamaan tarkasti edes miltä omat kasvoni näyttävät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

6: Minusta pelkkä lihavuus ei tee kenestäkään rumaa.

En ole 6, mutta ymmärsin kommentin niin, että olisi hyvä, että yleiskäsitys olisi positiivinen, mutta pitäisi tiedostaa myös huonot puolensa. Ettei niin että yhtenä päivänä pitää itseään tosi kauniina ja toisena niin rumana, ettei kehtaa poistua kotoaan. Siis että olisi vähän tasaisempi käsitys itsestään: olen kaunis, mutta on vähän ylipainoa. Ja toisin päin: on vähän aknea, mutta en silti ole suohirviö.

Tosin oli tuo vähän oudosti muotoiltu kutoselta, joten saatan olla väärässäkin.

Vierailija

Hankalaa on, jos ei ole koskaan saanut omasta ulkonäöstään minkäänlaista palautetta tai kommenttia. Ei negatiivista eikä positiivista. Usein myös kommentoidaan, että parinmuodostamispuuhissa kannattaisi panostaa omantasoisten ihmisten lähestymiseen.

Mistä sen oman tason tietää?

Tiedän etten ole lihava. Tiedän etten ole mallinkasvoinen. Ehkä olen sitten tavis.

Olisi kiva tietää.

Vierailija

Kyse on enemmän siitä stailauksesta että mihin kategoriaan kuuluu. Kauniisti meikattu, hoikahko ja tyylikäs nainen on aina miesten mielestä hyvännäköinen, kun taas lihava ja viiksekäs nainen ruma, vaikka olisi luustolta Angelina Jolie. 

Ts kyse on itsetunnosta ja tyylitajusta. Olet varmaan kaunis mutta huono itsetunto ja epävarma tyyliltäsi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
olisihan se tavallaan kiva saada itsestään jonkinlainen käsitys mihin suurinpiirtein sijoittuu asteikolla yhdestä kymppiin

Tuntuisiko sinusta ihan oikeasti kivalta olla 1 tai 2? Ajattelisitko silloinkin, että jee, ainakin tiedän, että olen ruma?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyse on enemmän siitä stailauksesta että mihin kategoriaan kuuluu. Kauniisti meikattu, hoikahko ja tyylikäs nainen on aina miesten mielestä hyvännäköinen, kun taas lihava ja viiksekäs nainen ruma, vaikka olisi luustolta Angelina Jolie. 

Ts kyse on itsetunnosta ja tyylitajusta. Olet varmaan kaunis mutta huono itsetunto ja epävarma tyyliltäsi?

tyylini kanssa olen kyllä vuosikaudet ollut täysin sinut :) ja omasta mielestäni itsetuntoni on ihan hyvä, en varsinaisesti murehdi ulkonäöstäni tai häpeä mitään siinä. minulle ei esimerkiksi ole väliä olisinko keskitason ylä- vai alapuolella, mutta olen vain hämmentynyt siitä kuinka minäkuvani vaihtelee niin reippaasti enkä pysty luomaan itselleni pysyvää käsitystä ulkonäöstäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:olisihan se tavallaan kiva saada itsestään jonkinlainen käsitys mihin suurinpiirtein sijoittuu asteikolla yhdestä kymppiin

Tuntuisiko sinusta ihan oikeasti kivalta olla 1 tai 2? Ajattelisitko silloinkin, että jee, ainakin tiedän, että olen ruma?

no silloin minulla ei ainakaan olisi mitään johanna tukiaissyndroomaa missä kuvittelen olevani paikan kuumin glamourbeibe ollessani mitä olen :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat