Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sössinyt raha-asiani

aky

En tiedä enää miten ratkaista tilanne ja miten maksaa laskut. Opiskelen viimeistä vuotta amk koulussa ja mulla on ihan hirveet velat niskassa. Oon kahdelta ekalla vuodelta ottanut opintolainaa. Sitte kun mua on ahdistanut koulu ja kaiken maailman asiat niin oon helpottanut oloa tilaamalla vaatteita ja kaiken näköstä. Opintolainan lisäksi mulla on osamaksuja 3000 ja sitte mulla on näiden lisäksi vielä joustoluottoa 2600.

Meillä on koulussa menossa yks kurssi joka vaatii laittaa rahaa ja se on vienyt todella paljon omaa aikaa etten ole koulun ohella käymään töissä vaikka on pyydetty että pääsenkö töihin. En vaan ole ehtinyt. Mulla on tältä kuullta rätissä laskuja 300 euron edestä eikä mulla ole tilillä yhtään rahaa. En tiedä millä maksan ne. Oon sössinyt raha asiat oikeen kunnolla. Enää en ole tilannut 3 kk mitään.. koska olen havainnut tilanteen, mutta tää ahdistus saa vaan miettimään tilaamista. Mutta.vielä olen saanut pidettyä itseni kurissa.

Mulla ei oikeen oo ketään sellaista läheistä jolta voisin pyytää rahaa lainaan jotta saisin laskut maksettua... mitä ihmettä mä teen....

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

jos olet nainen niin avaa jalkasi muutamille miehille. Saat talouden tasapainoon suht nopeesti

Jepjep. Olen kyllä nainen, mutta oon aina halveksinut ihmisiä jotka tuota tekevät. Enkä tekisi sitä itse.

Vierailija

Työtähän se on siinä missä muutkin. Tosin huomattavasti paremmin palkattua vain. Itsekin olisin varmaan parikymppisenä ollut samaa mieltä kanssasi, mutta näi 15 vuotta kypsempänä en ole enää niin mustavalkoinen :)

Vierailija

Tiedän tunteen, pahinta on se häpeä - mutta se on juuri se mikä pahentaa tilannetta entisestään. Et selviä itse, ja sinun TÄYTYY puhua asiasta jollekin taholle saadaksesi apua.

Hae nyt heti, siis tyyliin alkuviikosta, tukea joltain talous- ja velkaneuvontataholta. Sellaisia on esim. eri kaupunkien ylläpitämänä. Takuu-Säätiöllä on maanantaisin ja keskiviikkoisin anonyymi neuvontachat-aika, aloita sieltä heti maanantaina, heillä on varmasti parasta tietoa mahdollisuuksistasi. http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/kysy_rahasta/

Nyt ei pidä jäädä tuleen makaamaan ja ajatella hoitavansa asiat ensi kuussa, nämä jutut tuppaavat eskaloitumaan nopeasti. Paras vaihtoehto olisi saada jostain isompi laina (alle kymppitonnin varmaan voi saada jostain) kohtuullisella korolla ja maksaa kaikki muut velat sillä pois, kerralla.

Tsemppiä! Ihan oikeasti pystyt kyllä pääsemään tästä yli!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, pahinta on se häpeä - mutta se on juuri se mikä pahentaa tilannetta entisestään. Et selviä itse, ja sinun TÄYTYY puhua asiasta jollekin taholle saadaksesi apua.

Hae nyt heti, siis tyyliin alkuviikosta, tukea joltain talous- ja velkaneuvontataholta. Sellaisia on esim. eri kaupunkien ylläpitämänä. Takuu-Säätiöllä on maanantaisin ja keskiviikkoisin anonyymi neuvontachat-aika, aloita sieltä heti maanantaina, heillä on varmasti parasta tietoa mahdollisuuksistasi. http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/kysy_rahasta/

Nyt ei pidä jäädä tuleen makaamaan ja ajatella hoitavansa asiat ensi kuussa, nämä jutut tuppaavat eskaloitumaan nopeasti. Paras vaihtoehto olisi saada jostain isompi laina (alle kymppitonnin varmaan voi saada jostain) kohtuullisella korolla ja maksaa kaikki muut velat sillä pois, kerralla.

Tsemppiä! Ihan oikeasti pystyt kyllä pääsemään tästä yli!

Kiitos! En olisi osannut edes etsiä tuollaista. Kiitos, otan maanantaina tuonne yhteyttä :)

kdgtepleökgtelrkjgrl

Mene lääkäriin ja hanki diagnoosi peliriippuvuudesta. Sen jälkeen kerrot, miten olet rahoittanut lainoilla pelaamistasi ja saat kaikki velat anteeksi.

Vierailija

Nosta sitä opintolainaa nyt viimeiseltä vuodeltakin. Mieluummin ennen kuin muut laskut erääntyy. Se on kuitenkin halpaa rahaa verrattuna joustoluottoon yms.

Toimeentulotukea voi hakea siinä vaiheessa kun opintolaina on nostettu ja käytetty.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat