Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on tunne siitä, että olen karismaattinen. Mistä voin tietää, onko tunteeni vain minun tunteeni vai ajattelevatko muutkin samalla tav...

Vierailija

Mistä sen voi tietää?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kuvitteletko myös, että sinulla on yli-inhimillisiä voimia ja kykenet vaikuttamaan asioihin ajatuksen voimalla?

Onko sinulla valtafantasioita ja suunnitelmia maailman valloituksesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko myös, että sinulla on yli-inhimillisiä voimia ja kykenet vaikuttamaan asioihin ajatuksen voimalla?

Onko sinulla valtafantasioita ja suunnitelmia maailman valloituksesta?

En kuvittele. Minulla on vain vahva tunne karismaattisuudestani, sillä ihmiset usein kiinnittävät huomionsa juuri minuun, saan heidät kiinni katselemasta minua (niin miehet kuin naiset). Olen siis usein huomion keskipiste, vaikka en haluaisi. Puhun vähän, mutta kun puhun, puhun pelkästään asiaa. Kun tulen paikalle, ihmiset kiinnittävät huomionsa minuun. En ole tapetti, vaikka en haekaan huomiota. Saan sitä siis pyytämättä. Joskus se on jopa ahdistavaa, mutta toisaalta kyllä minua saa katsoa, jos ei katso pahasti.

Ap

Vierailija

Mulla on kans ihmeellinen taito taivutella ihmisiä oman kantani alle vaikka en sanoisi sanaakaan kyseisestä asiasta edes! Nyt kun rupesin oikein miettimään, ehkä osaan ottaa rakentavasti esille sen, miltä lopputulos voisi vaikuttaa jos asia tehtäisiin toisin ja ihmiset yleensä keksivät itsekin sen saman tavan, minkä minäkin. Esim. työpaikalla olen saanut muutettua asioita tällä tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans ihmeellinen taito taivutella ihmisiä oman kantani alle vaikka en sanoisi sanaakaan kyseisestä asiasta edes! Nyt kun rupesin oikein miettimään, ehkä osaan ottaa rakentavasti esille sen, miltä lopputulos voisi vaikuttaa jos asia tehtäisiin toisin ja ihmiset yleensä keksivät itsekin sen saman tavan, minkä minäkin. Esim. työpaikalla olen saanut muutettua asioita tällä tavalla.

Mistä voit tietää, että mikä on oikeasti omaa osuuttasi tässä?

Tuollainen kyky toki on hyödyllinen, mikäli sellainen on olemassa. Myyntialalla tai lobbarina tuollaista kykyä tarvitaankin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kyky toki on hyödyllinen, mikäli sellainen on olemassa. Myyntialalla tai lobbarina tuollaista kykyä tarvitaankin.

Siitä päättelen, kun asiat alkavat tapahtua kun olen sanonut näitä huomioitani ääneen. Ja aikaisemmin olen ollutkin monta vuotta myynnin alalla, nykyään enää en. Sitä paitsi kyllä kaikkeen työskentelyyn kuuluu myös oman työnsä kehittäminen (eli juurikin se mitä olen tehnyt).

Vierailija

Mulle on joskus sanottu, että mä vaikutan tilanteisiin ihmisten kanssa voimakkaasti jotenkin huomaamattani... En ole yhtään päällekäyvä enkä määräilevä, joten toi oli yllättävää ja jäi mieleen. Kaverini sanoi noin, porukkaan liittyen, jossa liikuimme silloin. Oli mulle tosi hyvä ystävä, joten en usko, että sanoi tätä pahalla, mutta mulle jäi painaan vähän mieltä, sillä toivoisin että ihmiset nauttis mun seurasta eikä ainakaan kokis mitenkään painostavana. Toivottavasti olen karismaattinen enkä kauhea.

Vierailija

Mulle on sanottu että mussa on hiljaista karismaa. En tiedä onko se totta, mutta jos, niin se ilmenee niin että töissä kokouksissa ihmiset usein omaksuu näkemykseni. Silloinkin kun vasta itse olen aloittamassa eri vaihtoehtojen punnitsemista, niin he usein haluaa valita sen josta ekaksi puhun. Se ei ole hyvä. Nykyään odotan siksi kokouksissa pitkään ennen kuin sanon mielipiteeni.

Vierailija

Minulle on sanottu, että olen karismaattinen. Osaan vaikuttaa ja johtaa.

Mutta en minä ole karismaattinen kuin joskus ja jollenkin. Ihankuin kaikki muutkin.

Minä olen ihan vaan minä. Ja se riittää

Vierailija

Ap, millä alalla toimit? Oletko esimerkiksi  "karismaattinen pappi", "karismaattinen poliitikko" vaiko "karismaattinen perhepäivähoitaja"?

Vierailija

Mikähän ammatti sopis ihmiselle, jolla on "hiljaista karismaa"? Kyllähän sitä ominaisuutta kannattais hyödyntää.

Juristi, opettaja, psykoterapeutti ehkä, sosiaalityöntekijä..? Sori, vähän ohis!

Vierailija

Mä arvostan niitä, joilla on hiljaista, empaattista karismaa. He ikäänkuin aidolla hyväntahtoisuudellaan ja laajasydämisyydellään saavat arvostusta. Inhoan taas niitä, joilla omasta mielestään on jotain "johtaja-karismaa", koska ovat usein vain päällekäyviä, hemmoteltuja ja itsekkäitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä päättelen, kun asiat alkavat tapahtua kun olen sanonut näitä huomioitani ääneen. Ja aikaisemmin olen ollutkin monta vuotta myynnin alalla, nykyään enää en. Sitä paitsi kyllä kaikkeen työskentelyyn kuuluu myös oman työnsä kehittäminen (eli juurikin se mitä olen tehnyt).

Voi ollakin, että sinulla on vaikuttamisen taito. Hyvä puolihan tuossa on se, että saat äänesi kuulluksi ja varmaan myös etenet urallasi, sillä monihan sanoo kärsivänsä siitä, ettei esimies kuuntele ja asiat eivät työpaikalla muutu. -4-

Vierailija

Työskentelen politiikan parissa ja poliitikot on (livenä) hyvin karismaattisia, sillä he ovat päässeet pitkälle. Se on vain yksi ominaisuus, ei se tee heidtä hyviä tai pahoja - se tulee ihan muualta ihmisessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat