Katkaisin välit siskooni...

Vierailija

Siskoni muuttui täysin perheen perustettuaan. En ole sen jälkeen "mahtunut" kuvioihin mukaan enää ollenkaan. Joten pistin tosiaankin välit kokonaan poikki, otin myös salaisen puhelinnumeron. Vanhempiin meillä molemmilla on hyvät välit. En vaan tajua, miksi sisko ei halua olla kanssani tekemisissä...?

Ja olen kysynyt syitä tähän tilanteeseen, ei vastaa ollenkaan puheluihin eikä viesteihin. Mun puolesta saa sitten olla, aion unohtaa koko ihmisen! Oli vaan pakko purkaa tämä asia tänne...

Kommentit (9)

äiti-ihminen

Oletko varma, että siskollasi on kaikki kunnossa? Jos se mies vaatii siskoasi pitämään viileämmät välit sisaruksiinsa ja kavereihinsa? Mustasukkainen? Tai pelkääkö siskosi miehensä kiinnostuvan sinusta? Joku tän tyyppinen juttu saattaa olla taustalla. Tai kun puhut perheen perustamisesta, niin jos on vauva, niin voipi olla van ihan lopen uupunut, eikä vaan kerta kaikkiaan jaksa vastailla ja pitää yhteyttä, jos vauva valvottaa yöt ja kiristää hermoja itkemällä paljon. Tarvitsisikohan apuasi? Ei tenttaamista, mikset pidä yhteyttä. Asioilla on yleensä joku syy, ja ihan liian helposti ajatellaan, että se syy on nyt minussa, mutta voikin olla ihan muu!

En suosittele koskaan pistämään välejä poikki kehenkään ihan tuosta vaan. Parempi olla vähän sivummalla ja odotella, jos toisella onkin jokin kriisi, jota haluaa yksin käydä läpi (tai esim puolisonsa kanssa). Usein se kriisissä oleva oirehtii juurikin vetäytymällä, eikä apua pyytämällä, kuten oletettavaa olisi. Paras olla silloin valmiina auttamaan, jos jotain ilmenee. Ja joskus ihminen vain tarvitsee yksinoloa, rauhaa, hermoepoa ja asioiden tasoittumista. Suodaan sekin toisillemme.

Pidähän vaan yhteys valmiina, älä kiellä läheisimpiä ihmissuhteitasi! Tarvitset siskoasi, ja hän sinua, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija

Olisko sisko suuttunut sulle jostain. Mitä jos pyydät äitiäsi keskustelemaan siskosi kanssa niin ehkä hän saisi selville asian todellisen laidan.

Vierailija

En aio selvittää tätä asiaa enempää siskonin kanssa. Pyysi aikoinaan vanhimman pojan kummiksi (poika on nyt 6v.) ja sen jälkeen kaikki muuttui. Jouluna olisi tarkoitus nähdä vanhempien luona, mutta en ole menossa. Ap

Vierailija

Eli välinen ovat olleet poikki jo 6 vuotta? Oletko tuon lapsen kummi vai kieltäydyitkö? Oma siskoni kieltäytyi olemasta kummi lapselleni ja se loukkasi syvästi, en tosin välejä poikki moisesta laittaisi.

Vierailija

Mun sisko laittoi välit poikki minuun. En tiedä syytä. Ei vastaa puhelimeen, tekstiviesteihin eikä oikeastaan s-posteihin. Yritin aluksi saada häntä tapaamaan mua, sitten kyselin s-postilla syytä kaikkeen, ja myöhemmin laitoin viestin, että ikävöin häntä. Ei vastaa. Joskus laittaa s-postilla joulutoivotuksen, että tiedän hänen olevan elossa. Ei muuta.

Nyt en ole noin 7 vuoteen nähnyt häntä. Olimme mielestäni läheisiä ennen kuin hän laittoi välit poikki. Toisaalta suren, että hän on tehnyt näin, joskus pelkään että hän on sairastunut jotenkin, ja usein tunnen myös suuttumusta siitä, että hän tekee ainoalle sisarelleen näin.

En vaan voi ymmärtää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En aio selvittää tätä asiaa enempää siskonin kanssa. Pyysi aikoinaan vanhimman pojan kummiksi (poika on nyt 6v.) ja sen jälkeen kaikki muuttui. Jouluna olisi tarkoitus nähdä vanhempien luona, mutta en ole menossa. Ap

pyysi kummiksi.... Suostuitko? Jos suostuit, niin oletko muistanut kummilastasi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siskoni muuttui täysin perheen perustettuaan. En ole sen jälkeen "mahtunut" kuvioihin mukaan enää ollenkaan. Joten pistin tosiaankin välit kokonaan poikki, otin myös salaisen puhelinnumeron. Vanhempiin meillä molemmilla on hyvät välit. En vaan tajua, miksi sisko ei halua olla kanssani tekemisissä...?

Ja olen kysynyt syitä tähän tilanteeseen, ei vastaa ollenkaan puheluihin eikä viesteihin. Mun puolesta saa sitten olla, aion unohtaa koko ihmisen! Oli vaan pakko purkaa tämä asia tänne...

Sinä et katkaissut, siskosi sen teki ja nähtävästi syystä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat