Alkuraskauden oireita kertokaa :)

UusikäyttäjäS

Noniin, eli ollaan miehen kanssa yritetty lasta.. ja tosiaan oireita ovat olleet: noin. 2kk myöhässä kuukautiset..välillä menkkamaisia kipuja mahassa, pientä väsymystä ja pissattaa useimmin. Tein raskaustestin pari vkoa sitten, mutta näytti negaa.. tosiaan esikoista ollaan yrittämässä. Kai sitä pitäsi käydä ostamassa uusi testi ja kokeilla :/ jännittää hirveästi! Mutta samalla on jotenki tunne että en ole raskaana, koska oireeet tuntuvat hyvin vähäisiltä, jos olisin raskaana. Ainiin suositteletteko ovulaatio testejä, jos nyt ei meillä napannut tällä kertaa?

Kertokaas teidän kokemuksia ja oireita? :)

t. ensimmäinen viesti vauva sivustolle! :)

Kommentit (14)

Vierailija

2 Kuukautta on aika pitkä aika. Luulisi, että tuossa ajassa raskaushormoonia olisi muodostunut riittävästi positiiviseen tulokseen.

Kannattaa miettiä mistä muusta tuo kuukautisten pois jäänti vois johtua. Esim. Jos oot liian laiha tai ylipainoinen, kuukautiset voi jäädä pois, minkä seurauksena raskaaksi tuleminenkin vaikeutuu.. Liika stressikin voi aiheuttaa kuukautisten pois jääntiä. Kauanko ootte yrittänyt? Ootko syönyt/lopettanut pillerit ihan äsken?

Vierailija

Kolme päivää hedelmöittymisen jälkeen alkoivat rinnat aristaa kovemmin kuin koskaan, heräsin aamulla vaan ja tissejä särki, käveleminenkin koski, siitä jo tiesin raskautuneeni, mutten olisi arvannut että noin pian voi oireet alkaa!

Viidentenä päivänä alkoi jo närästää ja oli lievää lämmönnousua.

Toisella viikolla alkoi jo pahoinvointi ja migreenikohtaukset. 

Plussan sain testiin jo rv3+1. Eli yhdeksän päivää hedelmöittymisestä. Ei olleet edes menkat myöhässä.

Mietin vain

Mä en oikein tiedä ehdinkö olla raskaana tässä välissä itse, mutta jossain vaiheessa kiertoa mulla oli yhden päivän niukkaa vuotoa mikä alkoi ja loppui yhtäkkiä yhden päivän aikana. Vaaleanpunaista verta hulahti ja samalla tunsin voimakkaan vihlaisun vatsassa. Mun vasenta munasarjaa särki kuin se olisi pamahtanut pian. Noiden oireiden lisäksi olin muuten ok, mutta mua närästi kahvi enemmän kuin ikinä, tulin huonovointisemmaksi kuin tavallisesti ja huomasin kaiken liikuttavan enemmän. Sen lisäksi palelin kuin mikä ja ihmettelin kun ikenet vuosiat hampaita harjatessa verta.. Muutenkin olo oli flunssainen. Kuukautiset ehtivät olla myöhässä yli viikon, ja sen jälkeen alkoi runsas vuoto. :( 

Vierailija

Herkistynyt hajuaisti. En voinut julkisissa istua tupakoijan vieressä...ja tosiaan vessassa hyppääminen yölläkin. Turvonnut maha...

Ylläri

Mulla rintojen aristus ja turvotus,hemoglobiinin lasku( mistä johtuen hengästyminen helposti),itkuherkkyys ja tosiaan ne menkat pois. Luulin,että olin pahasti sairas ja meninkin yksityisellä käymään ku tk:ssa ei otettu tosissaan. Raskautta en osannut odottaa. No siellä sitten todettiin raskaus ja raskaus hormonitki yli 2500. Rv oli tuolloin 5...siitä sitten muutaman päivän päästä alkokin hirvee huonovointisuus ja heikotus.

Vierailija

Ei minkäänlaisia oireita. Ei pahoinvointia, aristusta tai mitään muutakaan. Ensimmäiset oireet ilmestyivät viikolla 23.

Raskaana itse

2kk on pitkä aika ja olisit  jo raskausviikoilla 13? Pitäisi tuntua kyllä jonkinlaista ällötystä ja mahaa turvottaa. Itse olen rv 11 ja menkkamaiset kivut ovat jo poistuneet, niitä oli muutaman viikon ajan alussa.  Raskaustestin pitäisi kyllä näyttää jos olet raskaana mutta varmimmin se selviää kun soitat päivystykseen varaat ajan lääkäriin. Verikokeessa se paljastuu kyllä sataprosenttisesti.

help

Meilläkin on haaveissa ollut lapsi. olemme yrittäneet ilman tulosta mieheni kanssa lasta. Mutta oon jotenki peloissani. Mulla alkoi raskaus oireet näin. tissit oli niin kipeet etten voinut nukkua mahaltee vaikka aina nukun Alamahaani koski ja kramppaili ja ne kivut tuli myös kylkiin enemmän oikeelle mahani oli kuin jumppapallo. Menkkani piti alkaa 28pv tein sitä ennen muutaman testin jotka oli negoja
vuotoa alkoikin tulla 26. Vuoto ei ollut tavallista ei haissut eikä ihan normi punasta enemmän ruskeaa sitä tuli jonkin verran mutta ei tavallisesti vuoto loppui 28pvä kuin seinää ja ei ole sen jälkeen näkynyt nyt mahaani sattuu samalailla kuin menkkani alkaisivat kipu viiltää myös kylkiin ja alapäähäni on ollut etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta ajoittain mielialani on kuin vuoristo rata. Outoa on että tissit eivät ole kipeät mutta tummuneet ja turvoksissa. Oisko aika uusia testi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on haaveissa ollut lapsi. olemme yrittäneet ilman tulosta mieheni kanssa lasta. Mutta oon jotenki peloissani. Mulla alkoi raskaus oireet näin. tissit oli niin kipeet etten voinut nukkua mahaltee vaikka aina nukun Alamahaani koski ja kramppaili ja ne kivut tuli myös kylkiin enemmän oikeelle mahani oli kuin jumppapallo. Menkkani piti alkaa 28pv tein sitä ennen muutaman testin jotka oli negoja
vuotoa alkoikin tulla 26. Vuoto ei ollut tavallista ei haissut eikä ihan normi punasta enemmän ruskeaa sitä tuli jonkin verran mutta ei tavallisesti vuoto loppui 28pvä kuin seinää ja ei ole sen jälkeen näkynyt nyt mahaani sattuu samalailla kuin menkkani alkaisivat kipu viiltää myös kylkiin ja alapäähäni on ollut etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta ajoittain mielialani on kuin vuoristo rata. Outoa on että tissit eivät ole kipeät mutta tummuneet ja turvoksissa. Oisko aika uusia testi?

Lisäten vielä tähän että samana päivänä kuin vuoto loppu alkoi kauhea päänsärky

Vierailija

Ennen plussaa ja viikolle 5+6 oli vain lisääntynyt valkovuoto ja plussan jälkeen rintoja aristi. 5+6 alkoi jäätävä pahoinvointi kellon ympäri joka loppui viikolla 16

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat