Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsa aamulla ihan litteä, mutta illalla pallo. Mikä avuksi?

Vierailija

Aamulla olen ihan tyytyväinen, mitta päivän mittaan vatsa turpoaa pallukaksi. Ruokavaliossako vika? Ylimääräistä rasvaa ei juuri ole. 

Kommentit (13)

Vierailija

Minulla tuon aiheutti gluteeniviljat. Vatsa oli myös usein kipeä. Kokeile jättää vähäksi aikaa pois ja katso helpottaako

Vierailija

Itsellä kuitujen vähäinen määrä aiheutti turvotusta, mulla oli ihan sama ongelma ennen. Jätin maidon ja vehnän pois, ja lisäsin kasvisten määrää, niin ongelma katosi :) tsemppiä, muutoksessa saattaa mennä parikin viikkoa! 

Vierailija

Kiitos vastauksista. Maitotuotteitta en juuri käytä, mutta ruisleipää kylläkin. Pitäisikö jättää kokonaan pois?

Vierailija

Kyllä, ruokavalio. Itsellä maito oli suurin syyllinen, mutta sen lisäksi myös soija ja palkokasvit. Toisilla se on gluteenipitoinen vilja, mikä aiheuttaa turvotusta, toisilla tietyt vihannekset. Kokeilemalla selviää. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Maitotuotteitta en juuri käytä, mutta ruisleipää kylläkin. Pitäisikö jättää kokonaan pois?

Siinähän se syy tulikin.

Vierailija

Mulla syynä oli laktoosi-intoleranssi. Turvotus väheni, kun aloin käyttää laktoosittomia tuotteita. Jotkut ruisleivät, kuten jälkiuunileipä, lisää mulla turvotusta.

Vierailija

Kokeilemalla selviää mitä ruoka-ainetta vastasi ei kestä. Mahdollinen syy voi hyvinkin olla ruisleipä, mutta kukaan meistä ei sitä pysty sanomaan.

Vierailija

Minulla turvottaa ainakin peruna ja vaalealeipä. Ruisleipä sinällään taas ei. Hapanmaitotuotteita voin syödä ihan surutta. Rasvainen ruoka tekee jo tukalan pömpön, vaikka määrä olisi vähäinen. Parsakaali pienissäkin määrin kerää ilmaa ihan tolkuttomasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat