Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup ulkomailla asuville!

Vierailija

Kauanko olet asunut pois Suomesta?
Kaipaatko takaisin Suomeen? Aiotko vielä joskus palata? Jos sinulla on perhe ja tulisi ero, palaisitko Suomeen vai jäisitkö "yksin" nykyiseen maahan?

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko takaisin Suomeen? Aiotko vielä joskus palata? Jos sinulla on perhe ja tulisi ero, palaisitko Suomeen vai jäisitkö "yksin" nykyiseen maahan?

- 4v
- En oikeestaan. Joitain yksittäisiä asioita kyllä esim. Ruokia ja joitain tapoja.
- Tuskin, rakastan uutta asuinmaatani ja koko elämäni on nyt täällä.
- Olen tällä hetkellä kihloissa, mutta tuskin eron tullessakaan muuttaisin takaisin, koska minulla on täällä työ ja ystävät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

- 7v
- en kaipaa, koska työasiat ovat täällä niin hyvin järjestetty
- en ole varma palaamisestani juuri Suomeen. Perhesyiden takia kuitenkin maa vaihtuu.
- ero ei vaikuta maassa asumiseen

Vierailija

Vastauksia Belgiassa asuvalta:

Pois Suomesta nyt yhteen pötköön 8 vuotta.

Välillä kaipaan, useimmiten en.

En aio ainakaan näillä näkymillä palata.

Perhettä on ja myös itselläni työpaikka, jahka palaan äitiysvapailta kuukauden päästä, ja juuri siksi en palaisikaan vaikka ero tulisi. Lapsilla koulut kesken ja mulla työ täällä, samoin ystävät. Sukua toki Suomessa, mutta kiinnikkeet siihen löyhät kun molemmat vanhempanikin ovat jo kuolleet ja sekä siskoni että veljeni asuvat myös pois Suomesta.

ei enää suomalainen

Vierailija kirjoitti:

- Viimeiset kaksitoista vuotta ja satunnaisia jaksoja lapsena vanhempien työn takia

- En usko että palaan Suomeen, oli tilanne sitten mikä tahansa. En osaa mieltää sitä kotimaakseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta olen ollut pois Suomesta. En kaipaa ollenkaan ja tuskin palaan, koska kaikki syyt miksi alunperin lähdin, pätevät edelleen.

Jos tulisi ero, en palaisi Suomeen mutta en varmaan jäisi nykyiseenkään maahan vaan menisin jonnekin muualle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pois Suomesta yli 20v. Käyn Suomessa aika usein, nin ei ikävä yllätä. Saatan vaikka palata. Minulla on perhe, mutta lapsista nuorinkin on jo 21v. niin jos ero tulisi palaisin varmaan Suomeen, mutta luulen, että nuorin tytär tulisi varmaan mukana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat