Yöperhosen mallinen palohälytin..saako patteria vaihdettua?
Onko kellää tollasta yöperhosen mallista palohälytintä ollut käytössä niin kauaa että tietäsi onko kertakäyttönen..en saa pirullakaan sitä auki ja tuola se piippailee nyt ulkona kun ilmeisesti patteri loppu..yritän avata niin rupee kiljuun kun henkee vietäsiin..täytyykö mun ny kaivaa sille vaan metrinen kuoppa ja piippailkoon sielä..?
Kommentit (50)
Oli pakko googlettaa mikä tämä on. Hyi helkatti, että on ruma!
2,5 vuotta kesti 10 vuoden patterit... :D
Eipä kestänyt patterit kun muutaman kuukauden... Ostin kesällä tämmöinen kärpänen... Mun mielestä paristot pitäisi kyllä kestä aika kauan... Nyt se piippaa mun autossa, piti viedä ulos keskellä yötä 🙈. Ajattelin ensin lähettää takaisin kauppaan, mutta yritän ensin vaihtaa ne paristot.
Mikähän siinä on että palovaroittimien paristoja vaihtessa joutuu käyttämään kaikki tunnetut kirosanat ja työkalut, opettelemaan liudan uusia kirosanoja ja todennäköisesti loppuviimein on pakko vaan hankkia uusi palovaroitin, kun "kato siellä olikin vielä tollanenkin varmistusklipsu!" -hetki iskee.
Miksi niitä paristoja ei voi vain laittaa samalla tavalla helposti tarjolle kuin mitä ne ovat monissa muissakin paristoilla toimivissa laitteissa?
Aivan ihana. Patterin vaihto samanlaista kuin muissakin hälyttimissä.
Voi väsymys!
Näköjään muilla ollut ihan sama ongelma. Heräsin yöllä tämän Lento-palovaroittimen piipittämiseen (ja naapuri äänistä päätellen heräsi myös, asun kerrostalossa). Tajusin heti, että paristo on lopussa. Asun vanhassa ja korkeassa huoneistossa yksn. Unenpöpperössä hain tikkaat, kiipesin ja yritin kiertää palovaroittimen irti. No irtosi, mut samalla koko kanta ja jäi vain maaliin reikä kattoon. No siinä unisena yritin katsella ja googlata ohjetta ja lopulta meni hermo. Laitoin koko paskan muovipussiin ja vein pihalle. Palasin sisälle googlaamaan parempaa ohjetta ja palasin ulos vesisateeseen taskulampun kanssa. Joo, ei onnistunut! Sinne se jäi lopulta piipittämään ja toivon, että joku vie sen ja hakkaa vasaralla rikki. - En aio tohon reiän paikalle enää tota hyönteistä kiinnittää.
Törmäsin tossa googlatessa tuollaiseen Jalo-perusmalliin, jossa paristot näkyy olevan heti pinnalla. Korkeintaan sellaisen hankin tilalle. Luojan kiitos noi paristot ei menneet jouluna, kun olin viikon matkoilla. Johan olisi naapureilta menneet hermot.
Sama juttu muuten, tasan 2,5 vuotta kesti paristot. Mun mielestä piti kestää 5 vuotta.
Hansu-mummo kirjoitti:
Painin sen kanssa tuossa puoli tuntia ja yritin tukehduttaa sitä tyynyllä:) Kunnes tajusin; sitä ei pyöritetäkään kuin purkkia auki vaan päällä oleva ohut levy vapautetaan kevyesti pyöräyttämällä vastapäivään. Saa vielä hetken ilahduttaa käytävän seinällä:)
Palovaroittimen paikka ei ole seinällä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä turhin designtuote ikinä. Kuka oikeasti edes huomaa jotain palovaroitinta katon rajassa.
Meillä on noita 2kpl ja nättejä ovat. Lapsilla ovat väriteemansa mukaiset Lennot katossa ja monikin ne huomaa, tärkeimpänä että itsehän noita katselevat.
Mies on vaihtanut niihin muutamaankin kertaan patterit, eli auttaa en osaa muuta kuin sen verran että onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hansu-mummo kirjoitti:
Painin sen kanssa tuossa puoli tuntia ja yritin tukehduttaa sitä tyynyllä:) Kunnes tajusin; sitä ei pyöritetäkään kuin purkkia auki vaan päällä oleva ohut levy vapautetaan kevyesti pyöräyttämällä vastapäivään. Saa vielä hetken ilahduttaa käytävän seinällä:)
Palovaroittimen paikka ei ole seinällä.
TÄMÄ! Palovaroittimen kuuluu olla katossa! Siinä menetetään turhaan kallisarvoisia minuutteja kun odotellaan savun täyttävän ensin katonrajan ja laskeutuvan siihen palovaroittimen sensoriin, vaikka se olisi kuinka korkealla seinällä.
Ja muistakaa hyvät ihmiset laittaa palovaroitin joka huoneeseen, vaikkei laki sitä vaadi ja tarkastakaa aika ajoin että ne toimivat, ettei ole patteri kulunut loppuun vaikka lomamatkan aikana. Olen opettanut lapset tarkastamaan iltaisin että valo vilkkuu (juuri noista yöperhosen mallisista), että ne ovat valmiudessa vahtimaan lapsen turvallisuutta yön ylitse.
Mitä ihmettä. Itsellä on useampia samanlaisia ja helppohan se on vaihtaa. Sinänsä jos sitä ei ole itse laittanut kattoon, ei välttämättä tajua, että sitä ei kuulu repiä kuin mikäkin apina suoraan alas. (Omistamani asunnon vuokralainen oli juuri näin tehnyt ja pakkohan sille oli uusi varoitin hankkia. Ai että kun oli kivaa hankkia tahallaan rikotun tilalle uusi hälytin.)
Kierrä, ota käteen ja mieti. Ei ole sen vaikeampaa.
Mua inhottaa nuo öttiäiset. Miksei voi tehdä kauniita varoittimia? Lintuja, kukkia tms?
Hanki mies, siitä on muutakin hyötyä
Ohje löytyy noin 5 sekunnin googlauksella, on se vaikeaa olla nainen:
https://turvakauppa.com/media/wysiwyg/Pdf/LENTO_palovaroitin_k_ytt_ohje…
Ostakaa kunnon paristoja, ei niitä halpoja markettiparistoja. Kaikki paristot eivät kestä 2 vuotta. Tarkistakaa paristopaketin päiväys kun ostatte niitä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta en tajua miksi kukaan haluaisi tuollaista valtavaa ötökkää kattoonsa 😨
Just näin. Vihaan yökköjä. Kesällä ei voi helteellä enää elokuussa tuulettaa illalla, kun ne änkee sisään valon perässä. Tuollainen jättiversio olisi kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta en tajua miksi kukaan haluaisi tuollaista valtavaa ötökkää kattoonsa 😨
Just näin. Vihaan yökköjä. Kesällä ei voi helteellä enää elokuussa tuulettaa illalla, kun ne änkee sisään valon perässä. Tuollainen jättiversio olisi kauhea.
Minä pelkään ihan oikeita yökköjä, mutta minusta nuo ovat söpöjä nuo palovaroittimet.
Kyllä tämä ohje googlaamalla heti löytyi, mutta ei lähde suoja samalla lailla vaivattomasti pois kuin videossa. Ei vaan lähde.
Nauratti niin paljon kun tämä keskustelu osui silmään.
Meilläkin piippailee tuolla pihalla parasta aikaa kyseinen palovaroitin. Oli pakko lähettää se ulkoruokintaan kun kukaan ei saanut masiinaa auki. Yllättävän kauan tuo on piippaillut noita patterit finito-signaaleitaan.