Ostaako kukaan enää Tupperwarea?

Vierailija

15-25 vuotta sitten se oli kova juttu kotiäitien ja keski-ikäisten naisten keskuudessa, mutta nyt vähin äänin menettänyt markkinaosuuksiaan...? Googlailin ja firma on kyllä edelleen olemassa ja löytyy kuvastot ja kaikki, mutta suomalaisissa kodeissa niitä ei näe enää samalla frekvenssillä ja kirpputorit ovat täynnä tupperikamoja, joita myydään ihan pilkkahintaan. 

Jos blogigenre olisi ollut olemassa jo silloin n. 20 vuotta sitten, olisi joka paikka ollut varmasti täynnä mahtuvaa, herkkuhissiä, mitä niitä nyt olikaan... Kutsuja järkättiin lähipiirissä monta kertaa vuodessa ja outo olisi ollut silloisessa "kotiäitikaveripiirissäni", jos ei olisi mitään tupperia omistanut. 

Miten bisnes voi nykyään, oletko sinä ostanut tai tiedätkö jonkun joka yhä ostaa niitä tuotteita? Hyviähän ne olivat, ei siinä mitään, mutta kauhean kalliita. 

Kommentit (11)

Vierailija

En ollut muistanut koko firmaa, kunnes tuli tämä keskustelu vastaan :D Ja voi, tunnistan tuon ap:n kuvaaman ilmiön! Olin kotiäitinä v. 97-02 ja koko tuona aikana TW oli iso juttu, kutsuja tosiaan pidettiin ja kutsuttiin koko mammakööri paikalle. Silloin ei voinut kuvitellakaan muuta ostavansa, markettiversiot vastaavista tuotteista olivat muka niiiin paljon huonompia. Nyt olen TW:t vähin äänin joko myynyt tai antanut pois, vaikka se herkkuhissi oli olevinaan niiiiiiin superhyvä, ei sille kuitenkaan innostuksen laannuttua riittänyt käyttöä. On meillä jotain pakastusrasioita edelleen ja mitäpä niistä, hyviä perustuotteita toki. 

Vierailija

Mun miespuolisella työkaverilla oli uusia astioita eväsastioina; vaimo oli käynyt kutsuilla keväällä. Enpä ole pahemmin muuten kuullut. 

Vierailija

Kuka niitä viitsii ostaa enää katalogihinnoin, kun netti on kippoja pullollaan hyvään hintaan. Enää ei tarvitse edes juosta niillä tylsillä kutsuilla .

Vierailija

Muistan reilun kymmenen vuoden takaa, kun yksi silloinen työkaveri pyysi työporukkaa käymään kotiinsa. Uutena työntekijänä ihmettelin, kun olinkin ainoa, joka oli menossa. 

Perillä selvisi syykin. Ensin esiteltiin taloa, mutta kahville kun päästiin, alkoi armoton Tupperwaaran muovikippojen kauppaaminen. En kehdannut olla ostamatta ja ostin muutaman ylihinnoitellun, epäkäytännöllisen ja ruman  muovirasian. Kyseessä oli listan halvimmat muoviesineet. Viime kesään asti haudoin niitä kaapissa, mutta muuton vuoksi ne menivät sitten Fidalle, kuten moni muukin turha kippo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä nykyään sitten kutsuilla esitellään? Seksileluja?

Toivottavasti voidaan käydä kylässä ilman, että joku verkostomarkkinointiin hurahtanut alkaa tuputtaa ylihinnoiteltuja tuotteitaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin pari kuukautta sitten "seksilelukutsuilla", oli oikeasti hauskaa! Pääsi tutustumaan paremmin tuotteisiin. Ylihinnoiteltujahan ne oli, mut ei sieltä mitään ole pakko ostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin pari kuukautta sitten "seksilelukutsuilla", oli oikeasti hauskaa! Pääsi tutustumaan paremmin tuotteisiin. Ylihinnoiteltujahan ne oli, mut ei sieltä mitään ole pakko ostaa.

Pääsittekö testaamaan niitä? Laitoittehan aina eri kortsun päälle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Pääsittekö testaamaan niitä? Laitoittehan aina eri kortsun päälle?

Heh. Esittelijä esitteli tuotteen ja laittoi kiertämään. Ei niitä käytännössä tietenkään testattu, kunhan pyöriteltiin käsissä. ;D Liukkareita yms. tunnusteltiin kämmenselällä ja maisteltiin jos oli syötävää. Löytyi siis ihan leluja, liukkareita, vartalomaaleja, hierontaöljyjä, viehkeitä asuja jne. Tilanteessa ei ollut mitään vaivaannuttavaa tai outoa, mut ymmärrän jos joku pitää ajatusta mahdottomana. Olimme kaveriporukalla ja esittelijä oli oikein leppoisa ja huumorintajuinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat