Jos sun mies/seuralainen haukkuu kovaan ääneen jonkun toisen naisen ulkonäköä
niin miksi sinä vain hymyilet ja naurahdat hänen jutuilleen? Miksi et toru tai ojenna miestä. Olen niin monta kertaa todistanut tätä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Käskisin puhumaan hiljempaa että muut eivät kuule.
Mutta vahinko on jo ehtinyt tapahtua. Sillon se on vain hyssyttelyä ja pahentaa itseasiassa kohteen olotilaa, sä ikään kuin myönnät että joo on se ruma mutta hys ei saa sanoa ääneen.
Kerran muuten kuljin erään terassibaarin ohi josta joku huikkas perään etä "onpa ruma" niin joku keski-ikänen nainen vaan naurahti ja huusi että "hys". Mun mielestä se vaan osallistu tähän ilkeilyyn toiminnallaan.
Koska minäkin haukun miehiä. Mua haittaa ketä mun mies mollaa. Kunhan ei mua hauku.
Vierailija kirjoitti:
Koska minäkin haukun miehiä. Mua haittaa ketä mun mies mollaa. Kunhan ei mua hauku.
Niinpä niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kerran miestä, jolla oli tapana ivata ohikulkijoita. Miehiä, naisia ja lapsiakin. Hymyilin silloin vaivaantuneesti, koska minua hävetti miehen käytös.
Löytyi yksi joka tekee kuten ap sanoi!
Olin tilanteessa hyvin vaivautunut, koska se oli minulle ihan uusi ja outo tilanne. En oikein tiennyt miten reagoida. Olen itse hyvin kiltti ihminen ja minua pelotti miehen aggressiivisuus. En katsonut myöskään tehtäväkseni kaitsea aikuista miestä. Lopetin vain hänen tapailunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni tekisi noin niin aivan varmasti ojentaisin äijää. En varmaan edes kehtaisi kulkea hänen kanssaan jos hänellä olisi tuollainen tapa. Kuvottavaa eikä ole hyväksyttävää missään tilanteessa.
Ojentaisit miestä? Ja millä voimilla? :D
Mulla oli tommonen miesystävä, joka haukkui aivan kaikkia. Tuli itellekin olo että mitäköhän se musta nyt oikeesti ajattelee... Aina se löysi jotain rumaa ja huonoa ihmisissä ja arvosteli muiden ulkonäköä. Jätin sen. Ei tommosta lapsellista käytöstä kestä. Yritin tietenkin ojentaa sitä, mutta ei auttanut.
Vaikea kyllä nähdä tilannetta mitenkään päin omassa elämässäni. Jos mies (tai nainen, mä en niin turhan tarkka siinä ole) käyttäytyisi noin seurassani, pääsisi hän hyvin nopeasti todistamaan lähes houdinimaista katoamistani seurastaan. Kohteelle yrittäisin osoittaa hienovaraisesti pahoitteluni paviaanin puolesta.
Saa sitä miettiä just mitä haluaa, ja jos on ihan ihan pakko kahden kesken sanoa jostain jotain törkeää, niin sanokoon, mutta että kovaan ääneen kohteen ja muidenkin kuullen. Joo morjes vaan ja illan jatkoja. Mä tuskin edes olisin päätynyt tuohon tilanteeseen, kuten sanoin, mutta ikävä kyllä uskon että tuollaista tapahtuu tässä maassa, miksei muuallakin, koska tavat pääsääntöisesti opitaan kotoa, eli tässä maassamme aina niinkään ei... Jos sitä tässä omassa kuplassaan elelee paljonkin vetäytyneenä, voi erehtyä luulemaan että kaikki on aina aika ok, mutta sitten todellisuus on välillä sensuroimattomana aikamoista nähtävää ja kuultavaa.
En liiku tuollaisten miesten kanssa. Työni puolesta kohtaan hyvin eri tavoilla sairaita ja loukkaantuneita ihmisiä, joten kokisin ala-arvoisena kohteluna mieheltä, joka arvostelee yhtään kenenkään ulkonäköä kielteiseen sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
niin miksi sinä vain hymyilet ja naurahdat hänen jutuilleen? Miksi et toru tai ojenna miestä. Olen niin monta kertaa todistanut tätä.
Kuin äiti ja pikkulapsi?
Olin joskus kaupassa miehen kanssa jota tapailin. Ohi meni huomattavan lihava nainen, johon tämä mies sitten tokaisi jotain läski-juttua, en muista tarkalleen mitä. Ei onneksi kovaan ääneen, mutta ilmaisin kyllä silti mitä mieltä tuollaisesta idiotismista olin, olenhan itsekin ollut joskus "läski" . Ja todellakin pitäisin tuollaista kommentoivaa miestä idioottina, enkä kihertäisi vieressä kuin mikäkin pässi.
En kovaan ääneen haukkumista ole koskaan joutunut kuulemaan. Mutta ne naisporukat, joissa liikun: usein esim. baareissa käydessä ystävät kommentoivat keskenään pahaan sävyyn vaikka toisten liian antavaa kaula-aukkoa tai liian rumaa naamaa. Tuo on todella yleistä, vaikka tähän kommenttiin saan alapeukkuja...
Itse en tuosta pidä enkä siihen osallistu, mutta ymmärrän, että olen itsekin ja moni muu tuollaisen ajattelun ja keskustelun kohteena.
Mieheni ei koskaan käyttäytyisi noin, koska hänellä on käytöstavat.
Sen sijaan nuorempana viein jonkun verran aikaa naisporukassa, missä oli tapana arvostella kovaan ääneen miesten ulkonäköä ja nolata miehiä, joita he pitivät "rumina". Puutuin aina näihin tilanteisiin ja kerroin, mitä mieltä olen kiusaamisesta ja tuntemattomien ihmisten mollaamisesta. Tästä sain tosikon maineen ja välini tuon porukan kanssa viilenivät. Kauniita ja koulutettuja naisia, mutta valitettavasti sydämeltään sivistymättömiä.
Se vaan tuntuu todella pahalta ettei naisesta ole puolustamaan toista naista kun oma mies/ mikä lie alkaa parjaamaan tai nauraa toisen ulkonäköä. Kyllä siinä tilanteessa itse ainakin ottasin munista kiinni ja puristaisin niin kovaa ku vaan voisin ja sanoisin että joko oot hiljaa tai mä jätän sut.