Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haluan yrittäjäksi, onko pakko käydä joku yrittäjäkurssi?

Vierailija

Otsikko kysyy.

Kommentit (6)

Vierailija

Jos haluat starttirahaa, niin on, muuten ei. Mutta onko siitä haittaa? Yleensä aloittavilla on vaikeuksia arvottaa omaa työtään, siinä auttaa esim. eezy.fi. Jos sulla on liikeidea ja asiakkaita, niin muu hoituu kyllä.

Vierailija

Eikä tartte starttirahaakaan saadakseen, jos on sopivaa kaupallista koulutusta, vähän päätöksentekijäkohtaista. Mulle sanottiin ettei tartte, mutta kävin huvikseni, kun olen myös laskentatradenomi. 

Vierailija

Olen kyllä nähnyt sellaisilla tiedoilla varustettuja yrittäjiä, että kauhistuttaa. Eivät tajua mitään tulojen ja menojen määritelmistä (kassa-/suoriteperuste), verotuksesta (tuloverotus ja alv), kirjanpidosta, rahoituksesta, markkinoinnista eikä juuri tuotannostakaan, puhumattakaan henkilöstön palkkaamiseeen liittyvistä ja muusta yritysjuridiikasta, työehtosopimuksista yms. Käy ehdottomasti yrittäjäkurssi, vaikka olisi kaupallinen perustutkintokin. Yrittäjän näkökulma on kuitenkin aina erityinen. Ei kouluissa välttämättä opeteta asioita pienen yrittäjän  näkökulmasta. Pelkästään sopimusjuridiikka on jo oma tieteenalansa :-). No toki toimialasta riippuen pitää osata eri asioita. Kahvila ja nettikauppa tarvitsevat erilaista osaamista kuin IT-yritys.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat