Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen äiti loukkaantui kun lasta ei nimetty hänen mukaansa

Vierailija

Koska esikoisemme on nimetty isoisäni mukaan. Mutta anteeksi nyt vain, etten halunnut tytöstä Elsaa. Tulee mieleen juuri vanha ryppyinen tantta. Nyt kiukuttelee eikä ole ristiäisten jälkeen ottanut mitään yhteyttä vaikka alustavasti sovittu että ottaisi vanhemman lapsen nyt v-loppuna hoitoon mutta hankalaa kun ei vastaa puhelimeen.

Luulen että tyttö on vanhempana tyytyväinen että hänestä tuli Jadette eikä Elsa... Olkoot mummo mitä mieltä haluaa. Lapsellista kuitenkin kiukutella noin ja perua lupaamansa hoito.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

No mitä? Minä pidän kauniista nimistä, en mistää Elsa, Helmi, Hilla-mummonimistä.

Jadette on kaunis "prinsessamainen" nimi ja todellakin saa kantaa nimeään ylpeänä. Kaunis tyttö kun on.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mitä? Minä pidän kauniista nimistä, en mistää Elsa, Helmi, Hilla-mummonimistä.

Jadette on kaunis "prinsessamainen" nimi ja todellakin saa kantaa nimeään ylpeänä. Kaunis tyttö kun on.

Ap

Juuri tuollaiset "prinsessamaiset" nimet ovat tutkitusti alempien sosiaaliluokkien suosiossa. Sitä tarkoittaa lähiönimi. Kaupankassoissa prinsessanimisiä riittää.

Vierailija

Joo naiset antaa aina oman sukunsa nimiä, mutta miehen suvun puolelta ei huolita mitään - paitsi ehkä just ja just hoitoapua ;-) Ei ihme, ettei suhteet anoppiin tai miehen sukuun ole monesti kovin läheiset. Olen itsekin nainen, mutta pyrin tasapuolisuuteen ja ehkä siitä syystä välit ovat hyvät ja lämpöiset :-)

Rupu-Ruusa Ruma-Elsa

se on ihan satuman kauppaa millaissia nmiä siellä sukuhistoriasta löytyy, joillain kauniita, ja ehdottomasti kelpaa lapsille annettavaksi, mutta taas joillakin ihan KAUHEITA NIMIHIRVIÖITÄ, ja olen sitä mieltä että ei pidä tuhota lapsen elämääja iloa itsestään antamalla taakaksi ihan kamala nimirumilus, kuten jotkut tekevät vain siksi että se nimi on molempien mummojen nimi tai joku toinennimi.

omalla mummillani oli yksi kauhea nimi jota hän sanoi että häpesi aina, eikä olisi halunnut sitä, Onneksi tiedän tämän nimen joten sitä ei ainakaan anneta jakoon kenellekään.miks ipanna paha jokoon, haluatko tuhota lapsen mielen, ja tehdä hänestä pilkan aiheen?

Vierailija

Juuri näiden juttujen takia olen ikionnellinen, että en ole missään tekemisissä miniän kanssa. Varmaan on ihan mukava ihminen, mutta kiitos ei, en halua kuulla selän takana marmatusta siitä, että anoppi sitä ja anoppi tätä. Tyttären lapsia otan mielelläni hoitoon, pojan lapsien perään voi katsoa miniän äitikin.

Vierailija

10, ikinä kuullut että lapsia voisi olla enemmän kuin vain se yksi? Esikoinen, poika on nimetty isoisän mukaan.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis sun isoisän nimi on Jadette? Hieman on ristiriitaa nyt tuon otsikon ja varsinaisen tekstin suhteen..

Jadette kyllä sopii transvestiitin nimeksi kuin nenä päähän. Ihan loistavaa.

Vierailija

Miks muuten kukaan lähiöäiti ei anna lapselleen nimeksi Ginette?  Edes sille katraan Brown Babylle? Kyllä se sopii, vaikka isä onkin afrikkalainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo naiset antaa aina oman sukunsa nimiä, mutta miehen suvun puolelta ei huolita mitään - paitsi ehkä just ja just hoitoapua ;-) Ei ihme, ettei suhteet anoppiin tai miehen sukuun ole monesti kovin läheiset. Olen itsekin nainen, mutta pyrin tasapuolisuuteen ja ehkä siitä syystä välit ovat hyvät ja lämpöiset :-)

Sukunimen lisäksi pitäisi siis etunimienkin olla miehen suvusta, ja omasta ei mitään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten niin prinsessamainen nimi? En  kyllä tiedä yhtäkään kuninkaallista Jadettea. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat