Yksinkertainen kysymys autosta, auttakaa!

Vierailija

Hei! Minulla alkaa pian autokoulu ja haluaisin kysyä teiltä muutaman kysymyksen.

Kun olen auton kanssa liikenteessä pysähdyksissä esim. liikennevaloissa, onko minun pidettävä kytkin pohjassa tämän ajan?

Entä, jos molemmista suunnista on tulossa auto, joka kääntyy esim. kaupan pihaan, kumpi saa mennä ensin?

Kommentit (5)

Vierailija

Jos vaihde on päällä niin pidät kytkimen pohjassa ettei auto sammu. Jos laitat vaihteen vapaalle niin voit vapauttaa kytkimen mutta liikkeelle lähtiessä pitää muistaa vaihtaa ykköselle.

tuossa kaupan pihaan kääntyessä väistät aina oikealta tulijoita

Vierailija

Ja tosiaan ei sun tarvitse näitä tietää ennen autokoulua, älä sitä stressaa. Itsekin menin autokouluun niin etten tiennyt oikeasti mistään mitään, niiden työ on opettaa asiat sulle :) t. 2

Vierailija

Onneksi autokoulussa liikennesäännöt ja auton käsittely opetetaan, ettei tarvitse etukäteen kauheasti mitään tietää.

Mutta jos et nyt unta öisin näiden kahden kysymyksen vuoksi saa, niin mielellään kytkintä painetaan vain sen aikaa kun vaihdetaan vaihteelta toiselle tai vapaalle. Jos pidät auton vaihteen päällä liikennevaloissa niin kytkintä on pidettävä pohjassa jotta et lähde liikkeelle/sammuta autoa jos painat jarrua samaan aikaan. Valoista ja jonoista riippuen voidaan sitten miettiä miten järkevää on valoissa odotellessa pitää sitä vaihdetta päällä. Itse kyllä laitan vaihteen vapaalle, ellen tiedä että valot ovat juuri vaihtumassa vihreäksi. Jatkuva kytkimen painaminen rikkoo sen ennen aikojaan.

Ja jos nyt tuon toisen kysymyksen ymmärsin oikein, niin mikäli kyseessä on valoton risteys eikä kummallakaan kääntyjällä ole kolmiota niin vastaan tulevan liikenteen kaistan yli ajava (ts. vasemmalle kääntyvä) väistää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat