Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naisilta onnistuu pöntön takaseinään kakkaaminen? (Ällöä, mutta olen tosissani)

Vierailija

Olen useampaankin otteseen nähnyt yleisessä naisten-wcssä pöntön, jonka sisällä takaosassa aika ylhäällä on kakkaa (vai pitäisikö sanoa hienommin ulostetta) ja ei vaan mene jakeluun miten tässä voidaan onnistua? Istuuko jotkut naiset jossain mäkihyppääjäasennossa siinä pöntöllä, persus vesisäiliössä kiinni?

Ylipäänsä lienee selvää että omat jätökset pitäisi putsata, joten sekin kummastuttaa ettei jengi siivoa jälkiään. Toisaalta varmaan jossain ravintoloiden vessoissa ei aina ole wc-harjaa. Mutta että jos unohdetaan se ettei siivota omia jälkiään, niin silti vaan ihmetyttää että miten tällainen vessakäynti onnistuu. Itse istun pöntön etuosalla kun vessassa käyn, ja jos jotain jälkiä joskus jää (mitkä siivoan) niin ne jää etuosaan, ei sinne taka-yläosaan huuhteluvesien yläpuolelle.

Sivut

Kommentit (19)

Varpusparvi

Noh mulla kyllä tulee aina sen verran löysänä tavara ulos, että jos on oikeesti kiire kyllä se paineen voimasta lentää pitkin pytyn reunoja..

Mutta kyllä se lähteekin vetäisyn mukana, jos ei kaikki lähde pyyhkäisee paperilla tahrat pois ja vetäisyn uudestaan.

Eli on mahdollista helpostikin, mutta se taas on välinpitämättömyyttä ettei siivota jälkiä.

Vierailija

Varmaan on porukka sellaisessa jurrissa, varsinkin jos ravintolasta puhutaan, niin että riittää että tekee tarpeensa edes sinnepäin. Että osuu edes johonkin kohtaan vessanpönttöä. Noin villinä veikkauksena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noh mulla kyllä tulee aina sen verran löysänä tavara ulos, että jos on oikeesti kiire kyllä se paineen voimasta lentää pitkin pytyn reunoja..

Mutta kyllä se lähteekin vetäisyn mukana, jos ei kaikki lähde pyyhkäisee paperilla tahrat pois ja vetäisyn uudestaan.

Eli on mahdollista helpostikin, mutta se taas on välinpitämättömyyttä ettei siivota jälkiä.

Ruokavalio kuntoon niin ei tule ribaleena ulos.

Vierailija

Kaikki naiset ei istu siinä etuosalla,  kuten ap. Hassua, ettei itse keksinyt vastausta mieltään askarruttavaan ulostemysteeriin.

Vierailija

Ripulin jotenkin ymmärtää, vaikka sekin kyllä nähdäkseni vaatii erityisen asennon että sen saa roiskumaan sinne taka-yläosaan. Mutta välillä näkee ihan sitä itseään, ei siis mitään roiskeita.

Ja kuten joku jo sanoi, niin jos joka kerta kun menee vessaan on ripuli, on aika mennä lääkäriin tai muuttaa ruokavaliota. Ei ole normaalia.

Vierailija

Osalla meistä on vaan sellainen keho, että pasha tulee ulos vauhdilla. Kaikki tutkittu, ruokavaliolla ei vaikutusta (paitsi paastotessa ei tarvi pashoa).

Varpusparvi

Tutkittu on eikä mitään löydetty, on vaan tosi nopee ruuansulatus :) eli toisin sanoen olen se legendaarinen läpipaskoja XD

Vierailija

Minulla on ärtynyt suoli ja kyllä joskus tulee p-hätä sellaisella vauhdilla että hyvä kun ehtii edes jossain asennossa siihen pöntölle. Välttämättä ei tule ihan ripulia vaan kiinteän ja ripulin välimuotoa ja se kyllä jää pönttöön kiinni. Mutta minulle on ihan selvää se että putsaan jälkeni.

Ja valitettavasti on sellaisia kausia että suoli vain ärtyy joka asiasta. Toki olen lopettanut vehnän yms. ärsyttävien viljojen syömisen ja monen muunkin ruoka-aineen ja näin suoli pysyy suht hyvässä kuosissa mutta kyllä huonojakin päiviä vain on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Ärtyvän paksusuolen oireyhtymä on, ja on etsitty ravitsemusterapeutin avulla apua, mutta edes FODMAP ruokavalio lukuisine rajoituksineen ei auta niin ettei ripulina tulisi. Ruokavalio auttaa kyllä sen, että tarvii ripuloida vain 1-2 kertaa päivässä, kun paskalla ruoalla 20 kertaa, eli iso apu silti.

Vierailija

Mulle käy noin, kun pesen perseeni. En tiedä tehdäänkö sitä yleisissä vessoissa, kun itse en käy, edes töissä, kun vasta äärimmäisessä hädässä, mutta siis se vedenpaine ilmeisesti nostaa sen ylös. Ja joo, kotona aina siivoan jälkeni ja tarkistan huolella.

Sama töissä kun käyn kuselle, niin pyyhin renkaan jäljestäni. Jollakin meistä nimittäin tulee jotain mustaa töhnää reunalle, jota ei meinaa saada hinkkaamallakaan pois.

Vierailija

no yök minä en ainakaan aijo istua julkiselle pöntölle alas paljaalla perseelläni! tästä syystä teen tarpeeni seisoen n. 30cm wcn yllä ja joskus tähtäys menee vähän pieleen. sitä vartenhan siivoojat on

N21

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Ärtyvän paksusuolen oireyhtymä on, ja on etsitty ravitsemusterapeutin avulla apua, mutta edes FODMAP ruokavalio lukuisine rajoituksineen ei auta niin ettei ripulina tulisi. Ruokavalio auttaa kyllä sen, että tarvii ripuloida vain 1-2 kertaa päivässä, kun paskalla ruoalla 20 kertaa, eli iso apu silti.

Eikö lääkityskään auta, jos on noin vaikeat oireet?  Ärtynyt suoli -oireyhtymähän on ensisijaisesti hermostosta johtuvaa, ei niinkään ruokavaliosidonnainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat