Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUKLAA = kaakaolla ja sokerilla maustettua VOITA

s. marjanen
16.10.2015 |

Yöks, tiesittekö että suklaa on todellisuudessa voita tms. täyttä rasvaa, joka on maustettu kaakaolla ja sokerilla?

Varsinkin suomalaiset suklaat (erityisesti Fazerin sininen) ovat pelkkää rasvaa, kaakaotakin on vain nimeksi. Ulkomaalaisille tuollainen ei kelpaisi jo senkään takia, että moinen voilaatta sulaa lämpimässä.

Onneksi nykyään Suomessakin saa oikeaa tummaa suklaata eikä mitään maidolla jatkettua rasvaharkkoa..

Suklaan energiapitoisuus on järisyttävän suuri painoon nähden, siksi vuorikiipeilijät ottavat sitä evääksi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valkosuklaa NAM

mitäköhän se mahtaa olla?

Kohtuudella kun nauttii, ei mitään väliä, ainakaan mulle.

Ei ainakaan suklaata

Vierailija
22/25 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omnomnom

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valkosuklaa NAM

mitäköhän se mahtaa olla?

Kohtuudella kun nauttii, ei mitään väliä, ainakaan mulle.

Valkosuklaa ei ole suklaata laisinkaan

Vierailija
24/25 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko ap nyt tehneensä suurenkin paljastuksen? Suomesta on btw saanut hyvää tummaa suklaata jo varmaan 15-20 vuotta ihan marketistakin, ei ole mikään uusi juttu. Mutta mukavaa, että sinäkin olet sen löytänyt. :) 

Olen syönyt Fazerin tummaa suklaata jo ainakin 90-luvulla. Enemmän käytin, kun Pandalla oli aikanaan loistavaa tummaa suklaata, jota myytiin "kilosuklaana" (oli tavallinen ja tumma). Se oli juuri tummalle suklaalle sopivan kokoisina palasina. Pilkoin sitä viikonloppuisin itselleni pieneen jälkiruokakippoon keittiön pöydälle. Se poistui, eikä jossain vaiheessa ollut kuin Fazerin tummaa enää saatavilla.

Silloin tumman suklaan sisältöä ei niin paljoa mietitty, joten en osaa sanoa, miten niitä voi verrata nykyisiin tummiin suklaisiin.

Vierailija
25/25 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin 80% ei sisällä sokeria eikä mitään haitallista