Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde päin p:tä

Vierailija

Onkohan tässä enää mitään tehtävissä? Meillä pidempään jo mennyt huonommin. Koitin sanoa miehelle, että nyt laitetaan hommat kuntoon niin hänpä ilmoittikin, ettei halua laittaa hommia kuntoon eikä hän rakasta minua (jonka jo tiesinkin). Minun on vain jotenkin vaikea uskoa hänen sanojaan. Miten voi olla niin kylmä ja kova? 

Kommentit (12)

Vierailija

Suosittelen parisuhde terapiaa/ haasteena on saada mies sinne jos jo ajatuksia että ei halua laittaa asioita kuntoon. Voisitko ehdottaa että edes sinun vuoksesi tulisi edes kerran...

Vierailija

En halua erota ja ainakin aikaisemmin mieskin ollut sitä mieltä, että ei halua erota. Tämä tuntuu vain niin järjettömältä ja ristiriitaiselta. Odotan aina, että mies tulisikin halaamaan ja sanoisi, että en minä niin oikeasti tarkoittanut, kyllä minä sinua oikeasti rakastan. Mutta ei hän tule :( Noita sanomisiaan ei ole sanonut suutuksissaan normaalissa keskustelussa. Lisäksi hän sanoi, että on miettinyt miksi on mennyt kanssani naimisiin. Että oliko nuoren ihmisen päähänpisto tms. en muista varmaksi tuota sanaa. Ja miettinyt onko ollut koskaan onnellinen minun kanssa. Minusta meillä on on ollut paljon onnellisia vuosia. Ihan kamalaa, tuntuu kuin hän vetäisi pois pohjaa koko meidän yhdessä ololta. Niin vaikea uskoa hänen sanojaan. Yli 10 vuotta olemme naimisissa olleet.

ap

uupunut

Onko miehesi aloittanut viimeaikoina uutta masennuslääkitystä?

Minun miehestäni (yli 20v naimisissa) on kehittynyt todella kammottava uuden lääkkeen aloituksen jälkeen. En muista nyt lääkkeen nimeä, mutta masennuslääke. Yritän puhua järkeä, että vaihtaisi lääkkeen, mutta ei auta.

Tuntuu etten kohta enää jaksa elää noin pahasti muuttuneen ihmisen kanssa.

Vierailija

Hänellä ei ole mitään lääkitystä. Tosin on pahasti uupunut työstään. Tekee aivan liian paljon töitä, vapaa-aikaa ei ole käytännössä ollenkaan. Lisäksi uskon, että koko elämän ajan ollut huono isäsuhde tekee myös tuhojaan. Kysyin häneltä kumpi on enemmän syynä tähän tilanteeseen työ vai minä niin hän vastasi, että molemmat, mutta minä paljon enemmän.

ap

Vierailija

Onko kenelläkään mitään kannustavaa kommentoitavaa? Ehkä minä en vain halua uskoa, että tämä on totta. En millään pysty käsittämään tätä  :(

ap

Vierailija

Pohjimmiltaan minusta tuntuu, että ei hän voi olla tosissaan ja tarkoittaa sitä. Ei vain voi. Mutta samalla ihmettelen hänen puheitaan, jotka ovat jotain ihan muuta. Eikä ole kyse  mistään hetken pikaistuksesta vaan samat puheet jatkuneet jo monta kuukautta. Ettei muka rakasta yhtään. Vielä kesällä kun hän sen ensimmäisen karran sanoi, saattai kuulemma kovan tinkaamisen jälkeen ihan pikkuriikkisen olla jotain tunnetta, mutta ei sekään kyllä kovin vakuuttavaa ollut.

ap

Vierailija

Miksi tyydyt tuollaiseen? Mies sanoo suoraan, että ei halua panostaa suhteeseen eikä rakasta sinua. Mitäpä jos muuttaisitte joksikin aikaa erillenne ja annat tilanteen rauhoittua. Jos yksinolo tuntuu paremmalta, laittakaa ero vireille.

Terapiasta ei ole mitään apua, jos molemmat osapuolet eivät halua sitoutua suhteen ongelmien ratkaisemiseen. Toista ei voi eikä kannata pakottaa pariterapiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään mitään kannustavaa kommentoitavaa? Ehkä minä en vain halua uskoa, että tämä on totta. En millään pysty käsittämään tätä  :(

ap

Kannustan sinua miettimään millaista elämää haluat elää. Ehkä miehesi on jo tullut tähän vaiheeseen, jossa hahmottaa millaista elämää hän haluaa elää. Teidän suhde on solmittu tiettyyn elämänvaiheeseen ja tarpeeseen ja sen motiivit eivät enää päde. Jos olette solmineet nuorena suhteenne omaksi itseksesi tulemisen prosessi on jäänyt vähän vaiheeseen ja nyt on tullut aika itsenäistyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat