Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakouluikäiset lapset ja kaksi kotia - saako kumpaankin mennä milloin vain?

Vastaeronnut

Te eronneet joiden lapsilla on avaimet sekä isän että äidin kotiin - miten olette sopineet lasten kulkemisista eri kodeissa?

Meillä siis on kyllä sovittu aikuisten osalta, kummalla lapset milloinkin ovat, mutta asumme lähekkäin ja lapset periaatteessa voisivat hengata vaikka päivittäin kummassakin kodissa. Olemme ihan ok väleissä exän kanssa, mutta jotenkin silti toivoisin pääseväni hänestä vähän enemmän eroon kuin niin että koko ajan pitää soitella ja koordinoida lasten olemisia. Toisaalta sitten, kun kumpikin asunto on kuitenkin lasten ihan oikea koti, onko kummallista jos ihminen ei voi milloin hyvänsä mennä omilla avaimillaan omaan (toiseen) kotiinsa, esim. hakemaan jotain tavaraansa?

Miten näissä yleensä tehdään? Entä vaivaako ketään muuta se ajatus että ex pääsisi periaatteessa myös lasten avaimilla milloin tahansa käymään teidän kotonanne?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä lapset ovat voineet käydä ihan huoletta hakemassa omia tavaroitaan toisen vanhemman luota, ilman ongelmia, ei tarkoita, että tarvii olla eksän kanssa tekemisissä, miksi pitäisi?

Vierailija

Pääsääntöisesti käsi käteen periaatteella. Lapset eivät saa oman mielensä mukaan mennä miten sattuu heille sopimaan. Jos jotain on unohtunut niin lapset itse soittavat ja sanovat hakevansa.

Vierailija

Omaan kotiin milloin vain, isän luona he ovat vierailijoita joten sinne ei mennä ilman lupaa eivätkä he halua sinne juuri mennä muutenkaan. Se on enemmän nyxän koti.

Vierailija

Sitä en ymmärrä, miksi et soita lapsille. Jos pitää tiedustella koska tulee kotiin, syötkö siellä yms. Miksi tällaisista asioista soitat exälle. Vai eikö lapsilla ole omia puhelimia.

Vierailija

Kai nyt omaan kotiin saa mennä milloin vain? Eri asia jos on sovittu että ovat toisen luona ja toinen pitää vaikka "aikuisten juhlat". Tuskin tuollaisia erikoistilanteita kovin usein tulee.

Soita lapsille että missä ovat niin ei tarvitse aina eksälle soittaa?

T. Isovanhemmilleen ja vanhemmilleen edelleenkin omilla avaimillaan menevä aikuinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

T. Isovanhemmilleen ja vanhemmilleen edelleenkin omilla avaimillaan menevä aikuinen.

Etkö etukäteen ilmoita meneväsi? Minullakin on toki lapsuuskotiin vieä avaimet mutta kyllä mä nyt aina soitan jos olen menossa. Tuntuisi oudolta yhtäkkiä vaan ilmestyä sinne edes kysymättä ovatko kotona, onko heillä kenteis vieraita jne.

Vierailija

Vuoroviikkolapsey. Käytännössä lapset tulevat ja menevät, mutta onhan se kiusallista. Meneminen toimi niin kauan kuin minulle tuli uusi mies. Sitten kun sekstailimme 24/7, niin se oli kiusallista... Onneksi lapset eivät koskaan yllättäneet. 

Exä ei yhtään tykkää, että lapset kulkevat hänen viikollaan minun luonani. Minusta taas kukin saa kotonaan käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi meillä lapsilla on vain yksi koti. Isä käy tapaamassa lapsia meidän kotona. Helppoa.

kylässä käyvät ovat niin sanotusti vieraita. 

Kodissa asuvia kutsutaan vanhemmiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi meillä lapsilla on vain yksi koti. Isä käy tapaamassa lapsia meidän kotona. Helppoa.

Minkä ikäisiä lapset ovat? En kyllä antaisi eksän kotonani notkua siihen asti, kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Ja isä käy "tapaamassa"? Onko tasa-arvoista vanhemmuutta tuo?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapset ovat? En kyllä antaisi eksän kotonani notkua siihen asti, kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Ja isä käy "tapaamassa"? Onko tasa-arvoista vanhemmuutta tuo?

Ei ehkä ole, mutta eipä ole ex juuri kutsunut lapsiaan omaan kotiinsakaan. Pienessä yksiössä on hankala majailla kahden teinin kanssa. Mutta tasa-arvoista ei ole. Minä hoidan, huollan, kuskaan, asetan rajat, lohdutan, jnejne. 

Ei Mitään valittamista. Olen myös paperilla yh.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat