Mikä nimi sopisi herkälle tytölle?
Kun täällä nyt nimistä keskustellaan, niin ehdottakaa nimeä herkälle tyttövauvalle.
Kommentit (33)
Mä laittasin jonkun voimakkaan nimen kuten Raisa
Saattaa olla että päädytään Liljaan, Linneaan, Irikseen tai Mimosaan. Siinä esityslista miehelle:)
aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Linnea ei ole herkän ihmisen nimi.
mun mielestä se on kaunis nimi :)
No itsellä oli aikanaan juuri mielessä sellaisia tyttöjen nimiä kuin Lilja tai Viola. Mutta kyllä kun tyttö syntyi, niin heti ensi päivistä tuli fiilis, ettei tälle tytölle näin herkkä nimi sovi. Ja hyvä kun ei annettu, nimittäin edelleen sitä persoonaa ihan löytyy. Tämä vain niille, ketkä epäilee voiko pienestä jo persoonaa havaita.
Tulee ensimmäiseksi mieleen Linnea ja Iiris. Kauniita, herkkiä nimiä molemmat.
Aiotko polkea sen maanrakoon syntymästään asti vai miten tiedät herkäksi?
Kyllä sen perusluonteen saattaa huomata jo varhain. Tosin sekin voi muuttua ajan kanssa, mutta niin pitkään kun ei ole kristallipalloa, tekee päätökset senhetkisen fiiliksen perusteella. Minulla oli lapsestani hyvin pian sellainen olo, että tästä tulee veikeä tapaus (en tiedä mistä tällainen ajatus syntyi) ja sen perusteella nimi valittiin. Ikäänkuin tuntui sopivan tuolle pienelle ihmisen alulle. Ja sopii edelleen. Veikeä tyttö onkin!
Se on totta, että vastasyntyneellä on jo oma persoona ja etenkin pippurisuuden, tomeruuden tai sitten tuon "veikeän" saattaa aistia heti. Mutta herkkyyttä on minusta aika vaikeaa tunnistaa... Ehkä hento olemus on osuvampi sitten?
Usva, ihana nimi! :)
Mulle tuli eka mieleen Henna, Viola, Minea, Cecilia, Aava