Ei jää rahaa ruokaan visalaskun jälkeen

Vierailija

Auttaako sossu? En hakenu aiemmin toimeentulotukea, koska luulin tilannettani vain väliaikaiseksi. En ole koskaan ennen ollut tilanteessa, jossa olisin joutunut käyttämään luottokorttia pakollisiin menoihin, enkä olisi heti pystynyt lyhentämään laskua kokonaisuudessaan. Pitkään kestäneen työttömyyden sekä miehen käytöksen vuoksi olen masentunut vakavasti. Nyt hän jätti minut yhtäkkiä enkä enää selviäkään pakollisista menoista. 

Onko niin, ettei sossu ota luottokorttilyhennystä huomioon pakollisissa menoissa? Menetänkö nyt luottotietoni? Olen aina ennen ollut tarkka raha-asioistani ja hoitanut vuokrat ym. ajallaan. En olisi koskaan uskonut joutuvani tähän tilanteeseen :(

Tuloni ovat muuten sillä rajalla, että en olisi oikeutettu toimeentulotukeen, mutta luottokorttilaskujen takia rahaa ei oikeasti jää ruokaan, koiranhoitoon tai lääkkeisiin. Muuttokin edessä eikä minulla ole turvaverkostoa, joka auttaisi muutossa. Ei ole ajokorttia, joten joudun turvautumaan muuttofirmaan.  

Kommentit (7)

Vierailija

Luottokorttilaskuja ei tietenkään huomioida menona toimeentulotukilaskelmassa. Jonkin akuutin ehkäisevän tuen voit sossusta saada, riippuu vähän tilanteestasi noin yleisesti.

Vierailija

Muuttoon voit hakea sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea. Pystyisitkö saamaan jostain lisätuloja? Esim. kirppikset, nettihuutokaupat, lisätyö... Kannattaa soittaa laskuja lähettäneisiin yrityksiin ja koittaa siirtää/jakaa osiin laskuja.

Kyllä sinä tästä selviät! Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat