Mies kertoi eilen, ettei haluakaan lasta

Vierailija

Ihan yllärinä. Viime viikolla vielä väitti "vain odottaneensa minun kantaani asiaan", kun tiedustelin miksi herra yhtäkkiä päätti hävittää kaikki ex-avioliitosta peräisin olevan lapsensa vauva-tavarat, jotka oli säästetty kierrätettäviksi.

JA: Mulla on ikää plakkarissa 42 v.

- Eli mitäs nyt? Vaikka pistäisin miehen saman tien vaihtoon, niin tuskinpa mitään silti ehdin enää. Enkä edes tiedä voinko saada lasta.

- Saako tuota miehenpuolikasta mitenkään tästä vastuuseen? Eipä tietenkään saa, mutta kysyn nyt silti, kun en epätoivolta tiedä mitä muutakaan kysyisin tai tekisin!

Kiitos jo etukäteen!

Sivut

Kommentit (35)

anonyyyyymi

Aika hyvä aloitus, mutta pari pikkujuttua vielä: oletteko kuitenkin yrittäneet lasta? Jos ette, niin miten pitkään ajattelit vielä odotella? Ei tuossa iässä lastensaanti mikään itsestäänselvyys, joten ehkä mies kuvitteli, että yritystä ei aloitetakaan, kun ikää jo on. Varsinkin jos et ole mitään kantaa asiaan ottanut, olisin minäkin ajatellut, että lapsia ei olla tekemässä.

Vierailija

Puhuimme asiasta ummet ja lammet jo tavatessamme. Siis emme ekoilla treffeillä, mutta puolen vuoden sisään. Ja miehen kanta oli, että hän haluaa ehdottomasti juuri minun kanssani lapsen, vaikka heti.

Minä (tuolloin 37 v) toppuuttelin aikataulun kanssa, että katsellaan toisiamme nyt ainakin vuosi, jotta tiedämme varmasti mitä haluamme.

Sitten totesimme yhdessä, että kyllä, me haluamme perheen.

Sen jälkeen puhuimme yhdessä sopivasta ajankohdasta pillereiden poisjättämiselle. Otimme sen askeleen ja mies hehkutti että meillä on hetkessä lapsi, exänsäkin tuli raskaaksi heti ekalla kierrolla.

Mitään ei eiliseen mennessä tällä rintamalla kuulunut (vrt. toteamukseni siitä, etten edes tiedä voinko saada lasta), mutta mitään ei myöskään oltu sovittu toisin.

Siis käytännössä: ties vaikka olisinkin raskaana, kun en ole koko ajan testailemassa. Mies nyt vaan ilmeisesti päätti, että ei väliksi, sillä tämän ilmaan heittäessäni totesi, että "se on sitten poistettava heti" - viitaten siis aborttiin.

Eli keskusteltu oli ja niin pois päin - tuo miehen "minun kantani odottelu" kuulostaa omiin korviini puhtaasti vaan huonolta tekosyyltä.

Vierailija

Kiitos teille kommentoineille.

Kysymys nrolle 2: Miten tässä tilanteessa toimitaan niin, että tilanne pelastetaan? Että voin edes kertoa itselleni yrittäneeni kaikkeni en eteen, että saisin lapsen?

Kun ei niitä lapsia "hankita", sen tiedän. Lapsia voi saada.

Mutta miten tällaisessa tilanteessa? Otetaanko summanmutikassa baarista mukaan mies ja pannaan menemään? Vai mitä ihmettä?

Oma mielikuvitukseni ei tässä paniikkitilassa nyt oikein lennä.

Vierailija

Mitä tuohon voi nyt sanoa. En usko, että saat lasta enää luonnollisesti. Yrititte monta vuotta ja miehesi on pystynyt siittämään lapsen/lapsia.

Vierailija

Oletko testaillut ovulaatiota? Sunhan pitäisI etsiä baarista mies ovulaation aikaan. Eli kuukaudessa on korkeintaan viisi päivää aikaa raskautua. En mä kitenkaan siis millään sano että olisi se paras ratkaisu. Valitettavasti kuulostaa siltä, ettet raskaudu ihan helpolla. Joten baaripokan kanssa raskautuminen kuulostaa hakuammunnalta.

Vierailija

Ihmeellistä. Jos teillä ei ole ehkäisyä, mutta kuitenkin seksiä, niin luulisi silloin sinunkin kannan olleen se, että lapsi saa tulla. Miten mies ei sitä ole tajunnut. Vai onko ajatellut, että kun lasta ei ole kuulunut ja hoitoja ei ole aloitettu, että sulla ei ole kovaa tahtoa lapseen...

laalaa

Aloitat tilaamalla gynekologin ja selvität voitko saada vielä lapsen. Pyydät munasarjojen aukiolotutkimuksen ja kartoitatte kierron. Sinun sijassasi menisin samantien yksityiselle ja mieluiten Felicitakseen tai vastaavaan mikäli se on paikkakunnan puolesta mahdollista. 

Jos tupakoit, lopetat heti. Jos olet pyöreä etkä liiku paljon, koetat hieman parantaa asiaa.

Sitten pitää saada mies mukaan. Jos oikeasti haluat lapsen, ja miehesi tulee mukaan, voi kaikki olla mahdollista. Jos mies ei halua enää lasta, hänen mielipidettään pitää kunnioittaa, mutta ei sen ehdolla, että sinä kärsit ja kadut loppuelämäsi, että et edes kokeillut.

Toive saada lapsi 42-43 vuotiaana on minusta ihan realistinen, mutta luonto on naiselle julma, ja 44+ vuotiaana mahdollisuudet ovat pienet. 

Sinun pitää kertoa tämä miehelle, ja jos tämä on suhteenne ylitsepääsemätön kompastuskivi, niin onko suhde siinä tapauksessa säilyttämisen arvoinen?

Voit koettaa keinohedelmöitystä, ei se niin kallista ole kuin mielikuvat saattavat antaa ymmärtää. Tai, ehkä tuttavapiirissä olisi siinä tapauksessa joku sinkkumies, joka haluaisi kanssasi lapsen muumimukimetodilla? Baarikärpäsistä ei tunnetusti ole siittäjiksi :)

Vierailija

No oliko tuo nyt ihan tosissaan? Jos neljä vuotta olette "yrittäneet", ehkäpä vain turhautui. Tosin voihan hän olla jo aika vanha vauvan isäksi, varsinkin jos on sinua vanhempi. 

Vierailija

Kiitos! Etenkin asiallisista vastauksista.

Olen onneksi hyväkuntoinen, hoikka, en tupakoi, enkä käytä alkoholia.

Mieskin totesi jo, että kyllä joku muu sun kanssa sen lapsen haluaa.

Tuo yo. tuli ulos miehen suusta vasta tänään. Mies jatkoi, että "Mä nyt vaan en jaksa enää tän ikäsenä (48 v), kun tiedän että mun täytysi sitten tehdä vähemmän töitä kun et kuitekaan olisi lapsen kanssa koko ajan kotona, ja sitä mä tein jo exän kanssa."

Eli juna meni ilmeisesti tämän miehen kera jo. Mies kertoo nyt päättäneensä, että työ ja hyvät & keskeytymättömät yöunet sekä rauha ovat hänelle ne elämän tärkeimmät jutut.

Minut mieluusti kuulemma pitäisi, mutta ei sitä rauhattomuutta ja vapauden menetystä, jonka lapsi toisi...

Lisäsi myös, että "Tietty jos lupaat että hoidat sen itse siten ettei mun ura kärsi yhtään, niin tehdään sitten sulle se lapsi". USKOMATONTA!

AP

Vierailija

Uskomattomalla tarkoitan siis miehen asennetta siinä, että "Tehdään sitten sulle se lapsi". Niinpä. Kunhan en odota, että mies pistäisi rikkaa ristiin missään suhteessa.

Kuulostaa aivan loistavalta. Että mulle se lapsi...

AP

Vierailija

Mieleen tuli vielä, että voiko tämä olla joku miehen keino painostaa minua siihen, että "kato kun tää lapsi hankittiin nyt ihan vain sulle, muistatko, niin mä hoidan urani + harrastukseni just niin kuin ennenkin, etkä sitten valita pätkääkään, koska itse valitsit tän."

Eli että voi jopa halutakin lapsen, mutta ei jaksaisi enää todellakaan niitä valvottuja öitä tai mitään muutakaan vaivaa, kun edellinen lapsi lähestyy jo murrosikää ja mies on saanut mennä & tulla nyt varsin kahlitsevan ex-liittonsa jälkeen useamman vuoden hyvin vapaasti töiden + harrastusten kera.

Painosti aikanaan exänsäkin lähihuoltajuuteen, ja itselleen minimi-tapaamisajat, vaikka väitti aina olleensa siihen asti se enemmän lapsesta huolehtinut vanhempi.

AP

Marja

Hei! Antaisin hyvän neuvon. AMH-hormoni pitää kattoa, FSH ja LH. AMH ei saisi olla alle 1. FSH ja LH viittavaat vielä mahdollisesti vaihdevuosiin. Aukiolotutkimus ok, mutta ei tarvi siitä aloittaa. AMH - hormoni näyttää, olisiko vielä omia munasoluja. Luovuttajan munasoluilla vaikka 50-vuotiaana synnytät.
Voisit adoptoida kokonaisen embrooonin. Ja kaiken sen voisit tehdä sellaisessa paikassa, mistä lapsesi ei saisi ikinä tietoa omasta alkuperästä. Eli, pystyt kaikkeen ja reilusti halvemmalla. IVF -hoito 1200 € ilman lääkkeitä ja
vaajat 3000 € vieraan naisen munasolulla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat