Mies kertoi eilen, ettei haluakaan lasta
Ihan yllärinä. Viime viikolla vielä väitti "vain odottaneensa minun kantaani asiaan", kun tiedustelin miksi herra yhtäkkiä päätti hävittää kaikki ex-avioliitosta peräisin olevan lapsensa vauva-tavarat, jotka oli säästetty kierrätettäviksi.
JA: Mulla on ikää plakkarissa 42 v.
- Eli mitäs nyt? Vaikka pistäisin miehen saman tien vaihtoon, niin tuskinpa mitään silti ehdin enää. Enkä edes tiedä voinko saada lasta.
- Saako tuota miehenpuolikasta mitenkään tästä vastuuseen? Eipä tietenkään saa, mutta kysyn nyt silti, kun en epätoivolta tiedä mitä muutakaan kysyisin tai tekisin!
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (35)
Sä olet 42v. Olette yrittäneet lasta NELJÄ VUOTTA! Se on tosi pitkä aika. Ihan vaan villi veikkaus: et tule luomuna raskaaksi. Hoitoihin olet liian vanha. Unohda koko juttu.
Ette ole hakeutuneet hoitoihin vuoden jälkeen?
Te ette kumpikaan halua, tai sit sä haluat nyt, kun alkaa olla myöhäistä.
Vuoden yrityksen jälkeen kannattaa mennä tutkimuksiin. Ette sitten neljässä vuodessa ihmetelleet, miksei lasta kuulu... Mene äkkiä yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin, varaa aika jo huomenna. Voihan hoitaa lapsen yksin ja erota miehestäsi. Siis jos välttämättä lapsen haluat.
Ikäraja yksityisellä -43 v., sen jälkeenkin saa KELA-korvausta.
Ei ole myöhäistä lahjamunasoluilla vaikka 10 vuoden päästä.
Ehkä omilla myös!
Mun mielestä 48-vuotiaalla on täysi oikeus olla haluamatta enää lasta.
Jos oot sen miehen kanssa ainoastaan lapsenteon takia, niin jätä se. Kyllä sä jostain löydät jonkun kollin, joka laittaa sut paksuks. Miehes ansaitsee parempaa!
Miten on mahdollista että 42-vuotias on yrittänyt 4 VUOTTA raskautua, eikä ole hommautunut hoitoihin? Ei todellakaan kuulosta että kovin tosissaan olet raskautta halunnut. Ohjehan on jo yli 35-vuotiaille että heti hoitoihin jos raskaus ei ala puolessa vuodessa. Tuossa iässä ei olisi ollut kuukauttakaan hukattavissa, saatika neljää vuotta!
Ja olen kyllä samaa mieltä muutaman kanssa - on totaalisen väärin tehdä lapsi vanhemmille, jotka on 42 ja 48 vuotiaita. Olisitte reilusti isovanhempi-ikäisiä vauvan syntyessä... Niin väärin sille lapselle, vaikkei moni tätä mielipidettä jaakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet 42v. Olette yrittäneet lasta NELJÄ VUOTTA! Se on tosi pitkä aika. Ihan vaan villi veikkaus: et tule luomuna raskaaksi. Hoitoihin olet liian vanha. Unohda koko juttu.
Valitettavasti juurikin näin. Se juna meni jo. Tosiaan yli 40v ei hedelmöityshoitoja enää anneta. Luomuna ei tule onnistumaan. Kuulostaa julmalta, mutta näin se valitettavasti vaan on. Ja 48v on aika vanha pikkulapsen isäksi, mies itse sen tiedostaa. Yritä ymmärtää häntäkin. Kysymys ei enää ole siitä, saatteko lapsia (ette saa vaikka yrittäisitte), vaan siitä selviättekö tästä pariskuntana tai ainakin ehjinä yksilöinä.
Terv lekuri
Laissa ei ole yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Yksityisellä hoidetaan jopa 45-vuotiaita, ulkomailla vanhempiakin.
Jos AP haluaa lapsen tai ainakin yrittää tosissaan, hänen kannattaa heti mennä yksityiselle hoitoon. Mieluummin käyttää luovutettuja sukusoluja kuin omiaan, tai ainakaan ei käyttää miehen, joka ei lasta oikeasti halua ja jonka sukusolut alkavat olla jo huonompilaatuisia (isompi riski mm. keskenmenoihin ja skitsofreniaan).
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että 42-vuotias on yrittänyt 4 VUOTTA raskautua, eikä ole hommautunut hoitoihin? Ei todellakaan kuulosta että kovin tosissaan olet raskautta halunnut. Ohjehan on jo yli 35-vuotiaille että heti hoitoihin jos raskaus ei ala puolessa vuodessa. Tuossa iässä ei olisi ollut kuukauttakaan hukattavissa, saatika neljää vuotta!
Ja olen kyllä samaa mieltä muutaman kanssa - on totaalisen väärin tehdä lapsi vanhemmille, jotka on 42 ja 48 vuotiaita. Olisitte reilusti isovanhempi-ikäisiä vauvan syntyessä... Niin väärin sille lapselle, vaikkei moni tätä mielipidettä jaakkaan.
Isovanhempi-ikäinen 42 vuotiaana? HALOO!
Ei nykyään kukaan kouluja käymätön tai opiskelija oli mies tai nainen halua lasta juuri täysi-ikäiseksi tulleena.
Mun mies on 46v. ja ei ikimailmassa jaksaisi vauvaa tai olla vanhempi uudestaan. Itse olen 50v. ja meidän lapset on 11 ja 14.
Eikä tässä iässä jaksaisi yhtään nuorempia lapsia. Noissakin on jo terpeeksi. Olen nyt kyllä miehesi puolella. Juna meni jo ohi, ainakin miehesi kohdalla.
Voit saada lapsen sinkkunakin, jos olet valmis maksamaan. Luovutetulla munasolulla ja luovutetulla siittiöllä ikä ei ole ongelma, mutta KIIREESTI klinikalle. Googlaa Tampereen klinikka (en laita nimrä jotteivat poista), jolla on tytärklinikka Pietarissa, siellä sinkkukin saa nopeammin nuo lahjasolut, Suomessa voi olla vuosien odotusaika, eikä sulla ole aikaa odottaa. Tuskin saat lasta enää luomuna.
Oletko varma, ettei se ole jo aiemmin pistänyt piuhojaan poikki?