Manipuloiva exä

Vierailija

Provosoiva otsikko joo. Enkä olis uskonut sitä kirjoittavani. Mutta. Tilanne on se, että miehen ex on paljastunut melkoiseksi manipuloitsijaksi. Yhdessä hetkessä ex syyllistää, halveksii, haukkuu, toisessa taas ollaan niin yliystävällistä että.
Jokainen sovittu asia vaihtuu viiteen kertaan, joka toinen kerta mikään ei käy, riippuen exän mielentilasta.
Lapset ovat pieniä ja siksi mies yrittää joustaa sen mukaan mihin exän mielestä pitäisi milloinkin loikkia. Onko tämän oltava lasten edun nimissä tällaista vai voiko tuollaiselle tehdä stopin? Ja mitenköhän se stoppi tehdään, kun lasten kautta ollaan kuitenkin tekemisissä.  MIes alkaa olla aika ahdistunut, kun ei koskaan tiedä mitä on vastassa. Ja joo, äidin näkökulmasta tilanne on tietysti ihan toinen. Ja vika kaikkeen mahdolliseen miehessä. Toistaiseksi ei minussa, kun olen onneksi ymmärtänyt pysyä hiljaa ja sivussa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Voi kuinka tuttua. Voisin itse kirjoittaa juuri samanlaisen aloituksen. Tilanne ei ole meillä ainakaan parempaan suuntaan muuttunut. Kuudenkin vuoden jälkeen eletään jatkuvasti ns "löysässä hirressä " tämän ihmisen kanssa. Otan osaa!

Vierailija

Kuulostaa ihan tutulta. Tekee mies niin tai näin, niin aina se menee väärin kuitenkin. Miehen ei siis auta kuin toimia parhaakseen katsomalla tavalla.

Vierailija

Voi ei. Mulle tämä on uusi tilanne, en ole koskaan ennen törmännyt tuollaiseen sekavaan, tahallaan kiusaa tekevään ihmiseen.  Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä nyt vuosi, ja mitä pidemmälle meidän suhde etenee, sen kamalampaa tuo pompottelu on. Tulee myös sellainen olo, ettei hyvä tahto auta mitään. Toisaalta, jos sitä ei ole, lapsilla on kurjaa.

Vierailija

Mihin se exä haluaa, että loikitte? Miten mies joustaa mielestäsi? Kerrohan vähän tarkemmin, miten se exä manipuloi miestäsi?

Voin kuvitella oman exän antamassa niin auvoisaa kuvaa itsestään uudelle misulleen. Mutta kyllä se totuus sieltä tulee esille ja sumut karisee silmistä..

Vierailija

Meillä miehen ex haluaa, että mies palaa sinne takaisin. Jaksaa aina valittaa, että miehen pitäisi olla kotona. No niinhän tuo onkin, miehen koti on vaan viimeiset vuodet ollut ihan toisessa osoitteessa.

Minulle aikanaan miehen haukkui aivan paskaksi ja lopetti lauseen sanomalla, että hän haluaa sen takaisin. Minä kerroin, että mies on ihan vapaa tulemaan ja menemään, että minä en pakota miestä olemaan minun kanssani. Ja tämä ex on siis aikanaan eroa hakenut yksin.

Mitä vaan on keksinyt, että voisi heittää kapuloita rattaisiin, niin on tehnyt. Moittii, että on liian vähän lasten kanssa ja kun lapset ovat isänsä luona, niin valittaa, että ovat liikaa, kun hän joutuu silloin olemaan yksin.

Alkuvaiheessa yritti sanella, mitä pitää viikonlopun aikana tehdä, mutta sen on sentään jo älynnyt lopettaa. Samoin lupaili lapsille isän nimissä kaikkia juttuja, joista sitten unohti kertoa, mutta pääsi kuitenkin moittimaan, että kun hän lupasi, niin isän pitää tehdä.

Toiselle lapsista piti mennä ostamaan vaatteita. Vaaterahaa oli mukana, mutta mieluisat housut löytyivät sitten vähän kalliimmalla. Mies maksoi sen erotuksen, niin johan siitäkin nousi myrsky, että miksi noin kalliit osti. Eikä mies ollut siis rahoja takaisin pyytämässä.

Kun mentiin miehen kanssa naimisiin, niin se on kuulema tehty ihan tämän exän kiusaksi. No totta kai, sehän siinä se perimmäinen tarkoitus toki oli...

Mutta tässä muutama esimerkki siitä, miksi mikään ei miehen tekemänä ole oikein :)

-3-

Vierailija

Mä todella ihmettelen mikä näitä ex-rouvia vaivaa. Meillä on aina rauhallista silloin, kun miehen ex-rouvalla on uusi mies kierroksessa. Ei kehtaa huutaa ja raivota joka päivä, kun luultavasti joutuu esittämään normaalia ihmistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mihin se exä haluaa, että loikitte? Miten mies joustaa mielestäsi? Kerrohan vähän tarkemmin, miten se exä manipuloi miestäsi?

Voin kuvitella oman exän antamassa niin auvoisaa kuvaa itsestään uudelle misulleen. Mutta kyllä se totuus sieltä tulee esille ja sumut karisee silmistä..

No joo, ymmärrän tämän näkökulman, itsekin eronneena. Olen kuitenkin ihan itse ollut mukana tilanteissa ja nähnyt miten se kuvio toimii. En viitsi kauhean yksityiskohtaisesti kertoa. Miestä hän pompottaa esim. sillä, että tämän pitäisi juosta hänen asioillaan, ystävyyden nimissä. Jos ei juokse, niin hirveät kilarit siitä kuinka hänen äitiyttään pitäisi tukea.  Tai sillä että jotain on sovittu, esim. poikkeukselliset hoito-olot hänen menojensa vuoksi, sitten hänen menojaan ei olekaanjakaiken pitäisi ollaalkuperäisen suunnitelman mukainen. Tai sama toisinpäin ja jälkeenpäin hirveä huuto siitä kuinka mies kehtasi häntä hyväksikäyttää omiin menoihinsa vaikka olisi pitänyt lapsia hoitaa. Miehen lastenhoitoa hän arvostelee jatkuvasti. Välillä hän toivoo, että me olisimme ystäviä, välillä taas mulla ei ole mitään asiaa mihinkään. Sekopäältähän tuo vaikuttaa kun tätä kirjoittaa. Mut toimeen pitäis jotenkin tulla silti. Ai niin. Hän myös valehtelee sekä omille että miehen sukulaisille ja kertoo miehestä perättömiä juttuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, ymmärrän tämän näkökulman, itsekin eronneena. Olen kuitenkin ihan itse ollut mukana tilanteissa ja nähnyt miten se kuvio toimii. En viitsi kauhean yksityiskohtaisesti kertoa. Miestä hän pompottaa esim. sillä, että tämän pitäisi juosta hänen asioillaan, ystävyyden nimissä. Jos ei juokse, niin hirveät kilarit siitä kuinka hänen äitiyttään pitäisi tukea.  Tai sillä että jotain on sovittu, esim. poikkeukselliset hoito-olot hänen menojensa vuoksi, sitten hänen menojaan ei olekaanjakaiken pitäisi ollaalkuperäisen suunnitelman mukainen. Tai sama toisinpäin ja jälkeenpäin hirveä huuto siitä kuinka mies kehtasi häntä hyväksikäyttää omiin menoihinsa vaikka olisi pitänyt lapsia hoitaa. Miehen lastenhoitoa hän arvostelee jatkuvasti. Välillä hän toivoo, että me olisimme ystäviä, välillä taas mulla ei ole mitään asiaa mihinkään. Sekopäältähän tuo vaikuttaa kun tätä kirjoittaa. Mut toimeen pitäis jotenkin tulla silti. Ai niin. Hän myös valehtelee sekä omille että miehen sukulaisille ja kertoo miehestä perättömiä juttuja.

Juuri näin meilläkin. Vuorotellen raivoaa ja itkee, millä tuulella nyt sattuukin olemaan. Kaikki miehen ja tämän ex-rouvan yhteiset ystävät ovat olleet lentää perseelleen kun ovat lopulta minut tavanneet. Ihan ulkonäöstä lähtien on valehdellut kaiken.

Vierailija

Mutta pontti tässä on, että onko vinkkejä, miten pitkässä juoksussa pitäisi toimia? Ongelmia lisää hieman se, että sekä exän että miehen työ-ajat ovat epäsäännöllisiä ja siitä syystä pieni jousto lastenhoidossa olis tärkeää. Sopimus heillä on 50/50.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä todella ihmettelen mikä näitä ex-rouvia vaivaa. Meillä on aina rauhallista silloin, kun miehen ex-rouvalla on uusi mies kierroksessa. Ei kehtaa huutaa ja raivota joka päivä, kun luultavasti joutuu esittämään normaalia ihmistä.

Mä niin odotan, että ex-rouva löytäisikin jonkun miehen. Mutta ei. Hän ei halua enää ketään ja hän on niin yksinäinen ja elämä on pilalla ja hävettää kun on eronnut ja blaa blaa. Enää ei montaa vuotta mene, kun lapset sieltä lähtevät maailmalle. Toivottavasti ymmärtää sitten olla lapsia syyllistämättä siitä, että äidin kehtaavat jättää yksin.

-3 & 10

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat